Kuukautisalushousut, kuukautislevy - kokemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiikiikii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Kiikiikii

Vieras
Heippa! Onko kenelläkään käyttökokemuksia kuukautisalushousuista tai kuukautislevystä? Myös tieto eri merkkien toimivuudesta/toimimattomuudesta kiinnostaa. Plussaa myös, että alushousut voisi pestä 60c ohjelmalla pyykkikoneessa.
Olen aiemmin käyttänyt aina siteitä, mutta nyt iho mennyt rikki ja pakko keksiä toinen vaihtoehto. Kuukuppi ei jostain syystä houkuttele lainkaan, mutta otsikossa mainitut kiinnostavat kovasti.

Olen käyttänyt kuukuppia yli 10v ja nyt hankin Saaltin kuukautislevyn. Asettelu vaatii hieman harjoittelua että menee hyvin, mutta yksien menkkojen perusteella suosittelen. Alkuun tuli vähän ohivuotoja kun en saanut kunnolla paikalleen, mutta loppumenkoista meni paremmin

Mä oon käyttänyt kuukautisalushousuja nyt varmaan pääsääntöisesti puolisen vuotta enkä palaisi enää siteisiin 🙏 Mulla kaikki Modibodi - merkkisiä ja ne pitää kyllä pestä 40 asteessa. Ensin huuhtelu käytön jälkeen ja sit odottamaan pesua. Ei oo tullut yhtäkään ohi vuotoa eikä hiosta 😎 mulla on kolmea eri vuotokategoriaa niin kattaa hyvin.

Aiemmin käytin kuukuppia, mutta nykyään menkkapikkareita tai kestositeitä.

Mulla on Myllymuksujen kuukautisalkkareita. Ne voi pestä 40-60c, pääsääntöisesti pesen aina 60c. Olen tykännyt Onnenhetkiä kestositeistä, Myllymusujen omat eivät olleet mukavia käyttää.

Sivusta kyselen, että haiseeko nuo pikkarit samalle kuin siteet? Kun inhoan siteitä ja tamponeita sen hajun takia. Kuukupissa se vuoto ei haise millekään. Ärsyttää vaan pitää kuppia niinä päivinä, kun vuotaa ihan vähän.

Muakin noi pikkarit kiinnostaa! Lähinnä että kuinka monet olisi hyvä olla ja kuinka usein pitää vaihtaa? Ja toki sama kuin aloittajalla että minkä merkin housuihin ylipäätään kehtaa rahat laittaa?😅
Kuukuppi löytyy, mutta en yhtään tykkää siitä vaikka oon antanut sille monta mahdollisuutta...🙄

Sivusta kyselen, että haiseeko nuo pikkarit samalle kuin siteet? Kun inhoan siteitä ja tamponeita sen hajun takia. Kuukupissa se vuoto ei haise millekään. Ärsyttää vaan pitää kuppia niinä päivinä, kun vuotaa ihan vähän.
Minusta niihin pikkareihin/kestositeisiin ei tule niin voimakasta hajua kuin kertakäyttöisiin. Toki veren ominaishaju on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minusta niihin pikkareihin/kestositeisiin ei tule niin voimakasta hajua kuin kertakäyttöisiin. Toki veren ominaishaju on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kertiksissä niissä pahimmissa on sitä jotain kemikaalia minkä kai olisi tarkoitus hillitä hajua, mutta miusta se on pahempi se haju sellaisissa siteissä kuin niissä missä sellaista ei ole. 😅

Ne menkkapikkarit on vaan aika kalliita niin ei tee mieli turhaa ostosta tehdä. Sinällään olen kyllä tykännyt kuukupista jahka löysin tuon Nomain pikkukupin, mutta kyllä sekin tuntuu paikalla ollessaan vaikka onkin monia kuppeja pehmeämpi ja pienempi.

Mulla on Lindexin kuukautisalushousut. Toimineet hyvin, ei ole tullu ohivuotoja (toisin kuin siteiden kanssa on tullut). Ei mielestäni haise yhtä pahalle kuin siteet 🤔 Muistaakseni voi pitää max 12h päällä ja pesu max 40 °C. Käytön jälkeen huuhdellaan kylmällä vedellä, jonka jälkeen voivat ohjeiden mukaan jäädä oottamaan pesun ajankohtaa, eli ei oo pakko heti pestä.

Mulla kävi kerran ällö moka, huuhtelin kuukautishousut vedellä ja viskasin pyykkikoriin - veri oli pikkareista sit levinny muiden pyykkien päälle ja olikin sit ihanan punaisen kirjavat vaaleat vaatteet odottamassa tuplapuhdistusta 😂🙈

Mä komppaisin kanssa että haju on huomattavan paljon lievempi kuin siteissä. Se kuinka usein täytyy vaihtaa riippuu toki omasta vuodosta ja ainakin tolla Modibodi merkillä on muistaakseni neljää kategoriaa. Mulla aika normi vuoto niin oon ostanut 2kpl ekoista kolmesta kategoriasta jotka on tyyliin niukka/kevyt, normaali ja yön yli/runsas. Mun ei yleensä tarvii vaihtaa välttämättä kuin yöksi tai joskus runsaampina päivinä kerran.

Ei myöskään oo tuntunut liian paksuilta päällä ja ovat säilyneet hyväkuntoisina pesusta toiseen nää 6kk mitä on olleet käytössä.

Mulla on kokemusta vain Libressen housuista, mitä sitä hyvää vaihtamaan. Eri mallit ja värit, eri vuodon määrän imeviä. Muuta ei oo tarvinnu käyttää ollenkaan.

Ja oon pessyt joko muiden vaatteiden kanssa 40 asteessa, tai joskus 60 asteessa. Enkä oo jättänyt käyttämättä huuhteluainetta, vaikka sitä ilmeisesti suositellaan, hups.

Takaisin