Kutina

Sinka<3

Oman äänensä löytänyt
Kutisee,kutisee..

Pahin kutina nänneissä. Mikä olis semmonen hyvä luomurasva nänneille-tai muutenkin ihon kutinaa hillitsevä? en haluais välttämättä käyttää noita apteekin rasvoja, vaan ennemmin luomuja :) Onko muilla kutinaa? mulla se vaivaa varsinkin iltaisin- ja nukkumaan käydessä. Kutinaa myös vatsassa ja kyljissä, sekä kainaloiden ja käsitaipeiden seudulla...huh!

Mullakin on kutinaa rinnoissa ja mahassa. Apteekista ostettava Ceridal-öljy on toiminut mulla ja siinä ei ole mitään lisäaineita tai hajuja/värejä sun muita ja sopii vauvankin iholle. Sitä saa pienemmissä suihkepulloissa ja isommissa puolen litran töniköissä. Sain sitä aikoinaan pakkasihottuman hoitoon kun iho kuivui niin hirveästi, mutta mulla se toimii kyllä tuohon kutinaankin :)

Toinen mikä mulla helpotti pikkasen oli se että vaihdoin pyykinpesuaineen sensitiveen. Kai iho hieman herkistynyt raskausaikana että rupesi vanha pesuaine ärsyttämään...

Kiitos vinkistä. Mä en vaan tykkää noista apteekin rasvojen hajuista. Luomuissa löytyy tuoksujakin :) Pesupähkinät ja Lumme-pyykinpesuaine on kans hyviä. Ne on mietoja ja ekologisia, suosittelen. Ei aiheuta kutinaa- ainakaan mulle.

Sinka<3 ; mulla toimii The Body Shopin vartalovoi, ja vieläpä se täysin tuoksuton versio.Weledan tuotteita en pysty Arnika -tuoksun vuoksi käyttämään. Tuoksu siis alko yrjöttää ja luultavasti kookosöljyn kanssa kävisi samoin.

Heippa, tuolta kesäkuisista välillä täälläkin käyn katselemassa keskusteluja..

En halua pelotella, eikä mitään, mutta jos kamalasti kutisee, kannattaa tarkkailla ettei se ole raskaushepatoosia. Tosin kutinaa tietenkin aiheuttaa myös ihon kuivuus jne. mutta jos ei siis auta rasvaukset tms. niin kannattaa pitää sekin vaihtoehto mielessä.

Tsemppiä, mullakin kutisee välillä ja rasvana oon käyttänyt jotain hoitavaa rasvaa Yves Rocherilta, jota olivat raskausarpien ehkäisyyn suositelleet. Se on ainakin hyvin toiminut. :)

Muillakin näköjään (onneksi, hih...) rinnat kutisee. Mulla ei niinkään muu kroppa eikä edes maha, mutta nuo rinnat...kasvaako ne vielä vai mikä ihme niitä kutiaa. Iltaisin selkeämpää täälläkin. Oon jopa ruville asti vahingossa raapinut niitä :/  Erioilia ilman hajusteita ja Weledan öljyä olen käyttänyt, en mitään ihmeitä apuja ole niistä huomannut, eikä niissä se vaikuttaiskaan olevan ongelma, että kuivuisivat. Ihan muuten vaan kutisee. Höh. Kai se joskus sitten helpottaa.

Olen käyttänyt Cocovin kylmäpuristettua kookosöljyä, joka on täysin luonnontuote, eikä sisällä mitään lisättyä.  Ihan vinkkinä :)
Saa mm. Life- luontaistuotekaupoista

http://cocovishop.com/fi/tuotteet/tiedot/83/18/kookosoljy/neitsytkookosoljy-500ml

Lisänä löytyy myös Ceridalin vauva/mammaöljyä ja apteekin voiteita. Mutta Hydrocortisonia tekis mieli vedellä, sehän kutinaa poistaa.. x) Tarttee siitä vaan neuvotella neuvolassa ekana.

Katskutti, onko sulla nimenomaan kutinaan auttanut tuo kookosvoide sitten? Kun mulla ei siis tosiaan ihon kuivumisesta ole toi kutina vaan jostain muusta ihan. Hormonit, mitkä lie.

Tääläkin masu kutisi joku aika sitten jonkin verran; kasvamisesta? Mutta ihan normaali rasva auttoi eikä ole sen koommin kyllä oikein kutissut....

Onko muilla kutina helpottanut ? emoticon

mullakin siis maha on se joka pääasiasssa on kutissut. Ja oon siihen kyllä käyttänyt normaaliakin kosteusvoiteita (mm. ceridal, aqualan,..). Mutta nyt viimeaikoina tuota kookosöljyä, kun oon niin ihastunut siihen, ja käytän hyvällä omallatunnolla, kun tiedän ettei siinä ole mitään ylimääräisiä kemikaaleja. Ja kyllä se on auttanut. Ja sitähän voi syödäkin, ja käyttää ruuanlaittoon.  :P

Mulla ei maha kutise ollenkaan, vaan nuo rinnat. Sekin vaihtelee, joinain päivinä ihan hulluna ja sitten taas menee rauhallisemmin... Oon nyt ostanut herkkäihoiselle nestemäistä pyykinpesuainetta, aion varuiksi pestä liivit käsinpesuna erillään ilman hajusteita. Ei mulla mitään allergioita ole pesuaineiden kanssa ennenkään ollut, mutta paremmalta tuntuu nyt ainakin ajatuksena tehdä näin. :)

Takaisin