Kutina

Sinka<3

Oman äänensä löytänyt
Kutisee,kutisee..

Pahin kutina nänneissä. Mikä olis semmonen hyvä luomurasva nänneille-tai muutenkin ihon kutinaa hillitsevä? en haluais välttämättä käyttää noita apteekin rasvoja, vaan ennemmin luomuja :) Onko muilla kutinaa? mulla se vaivaa varsinkin iltaisin- ja nukkumaan käydessä. Kutinaa myös vatsassa ja kyljissä, sekä kainaloiden ja käsitaipeiden seudulla...huh!
 
Täällä kans kutisee ku mikäki ja ihan joka puolelta,suihkun jälkee etenki ja nukkumaan mennessä :D
etenki alaselkä,masu ja jalat sekä nyt myös olkapäät..nii ja rinnat!!
mä oon kyl käyttäny ihan tota apteekin aqualan L:ää..en osaa noista luomujutuista sanoa :(( 

Kävin jopa maksa-arvo kokeissa ton kutinan takia kun neuvolassa mainitsin..mut kaikki oli ok.. 
Että jos ei raskausarpia tänne tuu,niin raapimisesta jää varmaan ihan mukavat arvet ainakin ;D
 
Ihan paras apu kutinaan mulle on ollut rypsiöljy. Luomurypsiöljy on hyvä, mutta haisee pahalle ja valkoisista lakanoista se tekee keltaisia. Eli kannattaa varmaan öljytä esim. pyyhkeen päällä ja antaa kuivua rauhassa.

Lisää vinkkejä kutinan helpottamiseen:
- käytä vain puuvillaisia vaatteita ihoa vasten (mielellään löysiä). Esim sukkahousut ovat ehdoton nou nou...
- ole ilman vaatteita (tai löysässä pyjamassa) kotona
- leikkaa alushousuista koko-/pesulaput irti
- vältä suihkussa ja saunassa käymistä "turhaan" äläkä kuivaa ihoa hinkkaamalla pyyhkeeseen, vaan taputtele iho kuivaksi ja öljyä kun iho on vielä hieman nihkeä
- öljyä ihoa myös silloin kun ei kutita
- älä raavi! yöksi kannattaa laittaa puuvillaiset käsineet käsiin, jos unissaan tulee raavittua

Nää on ainakin mun kohdalla auttanut tosi paljon. Toivottavasti on hyötyä teillekin :)
 
Takaisin
Top