Kuplavedet

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Juotteko hiilihapollisia vesiä? Ostatteko pulloissa vai hiilihapotatteko itse?

Me juomme miehen kanssa ja joskus ostamme valmiina, joskus hiilihapotamme itse. 4v haluaa joskus myös lasillisen.

Aikaisemmin hiilihapotettiin itse, mutta kun pienempi pelkää sitä ”posausta” siinä lopussa, niin ei ole pitkään aikaan tullut tehtyä.

Kivennäisvedet taitaa mennä tähän kategoriaan? Olen ruvennut juomaan niitä nyt loppuraskaudesta. En edes erityisemmin pitänyt niistä aiemmin.

En tykkää kaupan kuplavesistä, joten juon ainoastaan itse hiilihapotettua vettä. Paras tulee, kun käyttää limuihin tarkoitettuja makunesteitä, mutta laittaa niitä vähemmän, esim. yhden neljäsosan siitä määrästä kuin pullon kyljessä ohjeistetaan.

Mun lempparia on kauppojen sitruuna kivennäisvesi. Kaikki lapsetkin tykkää tästä Saatan laittaa itselle vielä lisää sitruunaa sekaan. On meillä hiilihapotuslaitekkin, mutta tuntuu että siitä loppuu kaasu tosi nopeasti, eikä tyhjät kaasupullot tule kovin usein mukaan, joten aika satunnaisella käytöllä on.

Meillä juodaan kivennäisvesiä, jotka on niissä minipulloissa. Lähinnä saunapäivinä kun ollaan ulkosaunalla.
Sodastream on nyt tauolla hetken aikaa taas. Se pullollinen pitäisi juoda tosi nopeasti ettei väljähdy ja sen takia käytetään sodastreamia vain kesäisin.
Mutta lemppari on nämä vitamiiniporetabletit. Nytkin join sellaisen. Sopivasti kuplia, sopivasti makeutta.
Limpparia meillä ei juoda.

Oon alkanut juoda halppismerkkien sitruunalimuja. Sprite ja 7up on mulle liian makeita. :) Kivennäisvettä menee myös sitruunan ja appelsiinin makuisena perus mauttoman lisäksi. Soda Stream -laitteita ei olla koskaan miehen kanssa harrastettu. Joskus villissä nuoruudessa tuli juotua Beroccaa viikonloppuisin krapulaan. :rolleyes:

Juodaan vissyä. Meillä on sodastream, mutta tulee aika harvoin käytettyä. Niiden pullojen peseminen on tosi ärsyttävää (tuntuu ettei puhdistu kunnolla) ja sitten vissy väljähtää nopeasti. Kesäisin tulee käytettyä silti sodastreamiakin enemmän. Limsoja juodaan hyvin harvoin.

Takaisin