kuntoilu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rimpppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

rimpppa

Oman äänensä löytänyt
hei taas! sitä vain mietin tässä, että mitä liikkeitä voi turvallisesti tehdä kuntosalilla ? onko se niin, että kaikkea voi tehdä hillitysti, vai onko jotai tiettyjä laitteita mihin on ehdoton EI raskauden aikana. kyllähän se järkiki sanoo tietenkin, että mihin menee ja mihin ei. itse jos käytte salilla sillointällöin, niin mitä te siellä enimmäkseen teette ? kiitos :)

Tervehdys rimpppa!

Mulle ainakin omaohjaajani sanoi, kun raskaana olin, että vatsalihaksia ei liiemmin kannata treenata. Neuvoi sitten sellaisen "kevyemmän version", en vain osaa sitä näin neuvoa. Kaikkea periaatteessa saa tehdä, jos oma vointi sen sallii. Sykettä ei kannata kauheasti nostattaa. Salitreeniä ei siis raskaana ollessa pidä aloittaa, mutta jos on jo ennen raskautta treenaillut, niin voi jatkaa.

En siis ole ammattilainen, mutta näin minulle on ohjaajani sanonut. Itse tosin aika alussa jouduin luopumaan treenamisesta, kun se ei tuntunut hyvältä ja tuli lähinnä huono olo, kun olin treenin (kevyen) tehnyt. Ja raskauden alku kolmanneksella olisi hyvä välttää treeniä, toki tässäkin jokainen tekee omat ratkaisunsa. [:)]

Kai se vähän niin on että sitä saa tehdä mikä hyvälle tuntuu ja kohtuuden rajoissa. Itse oon kuntosalilla käynyt n.5 vuotta ja raskauden aikana kävin rv 37 asti. Eräältä liikunnanohjaajalta kysyin että saako esim.vatsoja tehdä ja vastaus oli että saa jos hyvältä tuntuu. Eli ihan omaa kroppaa kuunnellen. Painoja kannattaa tietysti laskea ettei naama irvellä tee. Eli lähinnä sellaista ylläpitävää kuntoilua.

Itse kyllä jätin nuo vatsat vähemmälle kun tuntui niin kummalta tehdä ja ajattelin että liiskaan pikkuisen... [8|] Mutta kaikkee muuta taisinkin tehdä niin kauan kuin vatsa antoi periksi. Jalkaprässi jäi myös jossain vaiheessa pois kun alkoi mahaa painamaan.

Mutta liikuntaahan kannattaa tosiaan harrastaa raskauden aikana ja varsinkin käsilihaksia vahvistaa kun sitä punttia saa sitten kanniskella monta kuukautta [:D]

Moikka,

teen myös personal trainerin hommia ja voin sanoa, että kaikkea voi ja saa tehdä, mikä hyvältä tuntuu. Vatsoissa kannattaa keskittyä syviin vatsalihaksiin ja jättää ns. sixpack eli päällimmäiset vatsalihakset vähemmälle. Voisin tästä kirjoittaa enemmänkin, mutta mulla on tänään laskettu aika, enkä nyt oikein tässä supistusten odotuksessa pysty keskittymään tähän aiheeseen. Kuitenkin kroppaa kuunnellen voi aika loppuun saakka urheilla, jos ei tule mitään suurempia kipuja. Itse vielä viime viikolla, eli rv 39 kävin kick bike -lenkillä ja uimassa ja pitkillä kävelylenkeillä.

Eli reippaasti vaan liikkumaan, jos se hyvältä tuntuu. Mutta itseään ei pidä pakottaa ihmetekoihin, vaan pitää kuunnella kroppaa. Mä jatkan kuntoilua sitten kun oon saanut pungettua tän lapsen ulos [:D]!

Takaisin