Kun äidin on paha olla

Nyt kun taas kerkeää vähän kirjoitella niin laitanpa vähän omia kuulumisia myös. Oon ollu tosi stressaantunut ja väsynyt koko syksyn. Mä palasin osa-aikaisesti töihin ja pieni meni perhepäivähoitajalle. Oma työ muuttui todella merkittävästi tiimin vaihtuessa joten uutta opeteltavaa on ollut paljon ja on edelleen. Siinä sivussa hoitanu pienen juoksevia asioita, sairastettu neljä kertaa syksyn aikana (normaalisti kerran kahdessa vuodessa kipeä niin tämä kans vieny voimia) ja muuten yritetty vain selvitä. Uupumuskin meinasi lyödä päälle, mutta huomasin sen onneksi ajoissa ja oon yrittänyt tehdä asialle jotain.

Tein itelleni viikkokalenterin ja varmistelin itselleni henkireikiä pitkin viikkoa niin on alkanut helpottamaan. Siitä kun aikaa alkoi vapautumaan lisää kun sai päätä tyhjättyä niin oon sitten työstänyt näitä varsinaisia ongelman aiheuttajia. Pikku hiljaa helpottaa mutta vielä on paljon matkaa.
 
Hei! Mäkin kirjoittelen nyt tänne...
Eli pääsääntöisesti jaksan hyvin, mutta sit on näitä päiviä kun musta ei oo mihinkään. Painava olo ja tuntuu jotenkin ettei jaksa edes seisoa. Sit taas toisina päivinä oon super energinen ja aikaansaava...

Onko tää nyt tän bibolaarihäiriön kanssa aina tällaista. Mieliala on tosi tasainen kokoajan, mutta fyysisesti tuntuu heikotus monta kertaa viikossa.

Oon myös miettinyt raudan puutetta ja terveyskeskukseen parin viikon päästä menoss verikokeisiin. Multa otetaan myös muita arvoja esim. Kilpirauhasta, maksa - ja kolesteroliarvoja.

Väsyttää niin hirveesti välillä.
 
No voihan tuollaiset heilahteluolot olla muutakin, ainakin nopsaan ajateltuna verensokerin heilahtelut tekee tuota pirteys-väsy -akselin heilahtelua. Toisaalta sitten kun me ollaan lisääntymisikäisiä naisia, niin hormonit heiluttelevat myös. Yksi ajatus voisi olla että pyrkisi tasapainottamaan näistä jompaa kumpaa tai kenties molempia. Ihan vain ajatuksena sen kummemmin asiaan perehtymättä.
 
.. ah, ja kahvi. Minä onnistun saamaan joka iltapäivälle kauhean väsyn sillä kun aamun aloittaa aina useammalla kupillisella kahvia. :No Evil Monkey: Pitäisi kyllä opetella tuosta tavasta eroon.
 
"Kahvi naiselle on kuin kerosiini lentokoneelle!" Näin totesi eräs yli 50 vuotta naimisissa ollut, vaimonsa omaishoitajana nykyisin toimiva mies.
Mulla, kiitos vahvan jääräpäisyyden on jäänyt kerosiini kokonaan pois, kofeiinitonta teetä käytön korvikkeena. Aluksi join aamulla kupillisen kahvia ja teetä perään mittavia määriä ...
Jaksamista sinnittelyyn!
 
Takaisin
Top