Kummius

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Meillä on kaksi lasta ja molemmilla lapsilla on neljä kummia, joista osa pitää yhteyttä meidän perheeseen ja osa ei. Harmittaa tosiaan lasten puolesta varsinkin isomman, kun kummit tuntuvat olevan liian kiireisiä. Enkä siis tarkoita, että kummien pitäisi lapsia hoitaa tms, vaan voisivat välillä pitää yhteyttä meihin vanhempiin ja kysellä kummilapsensa kuulumisia tai tulla ihan vaikka käymään meidän luona kahvilla. Itselläni on neljä kummilasta ja kyselen kuukausittain ellen jopa viikottain heidän kuulumisia. Ja käyn toki myös niiden kummilasteni luona kylässä, jotka asuvat minua lähellä. Ja mitä muistamisiin tulee, niin ostan kummilapselleni tietysti synttäri- kuin joululahjat. Minulla itsellä on kolme kummia, jotka pitivät minuun yhteyttä ja joiden kanssa vietin silloin kun olin lapsi. Ja edelleen pidetään yhteyttä jonkin verran, vaikka olen jo aikuinen.

Millaisia kummeja teidän lapsillanne on tai millaisia kummeja teillä itsellänne on/ oli lapsuudessa?

Muokattu viimeksi:
Itse sain kummit vasta rippikouluiässä, kun minut kastettiin vasta silloin. Lapsella on kaksi kummia joita kumpaakin näkee verrattain harvoin, mutta he asuvat hieman kauempana niin ihan ymmärrettävää. Aina välillä kuitenkin kumpikin tulee käymään. :) Joulu- ja synttärilahjat ovat myös aina antaneet. Yhteydenpito on sitten vähän kausittaisempaa, mutta kyllä varmaan ainakin melkein kuukausittain jotain viestintää on.

Minulla ei ole ollut kummeja, eikä minun lapsellanikaan ole ollut kummeja. Ei lapsi osaa sellaisia edes kaivata, ja tämän vuoksi lasta ei asia harmita, ellei aikuinen sitten jostain syystä siirrä heille omaa harmitustaan. Eli ei syytä huoleen!

Takaisin