Kummat on helpompia:Talvi- vai kesävauvat?

Mansuliini

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tuli ittellä vaan mieleen otsikon mukainen asia kun tämä on ensimmäinen kesävauva ittelle...Muut 6 on syntyneet talvikuukausina...Odotan nimittäin kauhulla sitä heinäkuun helleaaltoa kun silloin oon viimesillään...Talvella ei ole pahemmin turvotuksia ollu mutta uskon että nyt saattaa saada niistäkin esimakua :)
 
Eipä se siitä oo kiinni.. Sain omani elokuussa ja hullut oli helteet, mut mulla oli silti ihanaa. Oikein nautin helteistä ja auringosta. Eikä turvottanu ku vähän sormia ihan lopussa. Nauti vain kesävauvasta... hän sit ilmoittaa luonteellaan, onko helppo vai löytyykö kovastikin omaa tahtoa. Onnellista odotusta. :)
 
Miulla on 2 kesävauvaa ja ja yks talvivauva, ei oo ollu eroo kyllä turvotuksissa. Pientä ollu jokaista odottaeassa, olipahan vuoden-aika mikä vaan. Joten ei välttämättä tuu sen enempää, vaikka kesällä vauvaa odottaa, toiset on herkempiä turvotuksille kuin toiset...
 
Kiitos Sinbbu :) Olen vaan kattonu vierestä monen ystävän odotusta viimesillään just kesähelteillä ison vatsan kanssa...Sanoivat että ei se olotila helpotu synnytykseen vaa jatkuu pitkälle...Tietty se taitaa olla aika yksilöllistä tuokin :) Saanpahan nyt itsekkin kokea (toivottavasti siis) kesävauvan nii voin sitte itse verrata miten on :D
 
Mulla on kesävauva ja syysvauva ja molempien kanssa on ollut helppoa. Esikoisen laskettu oli heinäkuussa ja sille kesälle ei onneksi pahoja helteitä sattunut. Enemmän olin turvoksissa nyt syysvauvaa odottaessa. Sekin oli kesävauvassa kivaa ettei tarvinnut pukea niin paljon ja heti pääsi ulkoilemaan. Plussaa oli myös valoisa vuodenaika. :)
 
Ihan just Aamu tuota mietinkin että kesävauvan kans pääsee vissiin hetinmiten ulkoilemaan...Talvivauvojen kans meni tosi pitkään et pääsi...Pakkasraja se -10...
 
Musta kesävauvan odotus oli hlpompaa. Ei kauheesti ollu turvotusta ja oli ihana oli nauttia auringosta :) Toki nukkuminen oli kuumuuden takia hankalaa. Helmivauvaa odottaessa taas osui ne kamalimmat pahoivoinnit hellekuukausiin... Ei kivaa.
 
Kiitos Sinbbu :) Olen vaan kattonu vierestä monen ystävän odotusta viimesillään just kesähelteillä ison vatsan kanssa...Sanoivat että ei se olotila helpotu synnytykseen vaa jatkuu pitkälle...Tietty se taitaa olla aika yksilöllistä tuokin :) Saanpahan nyt itsekkin kokea (toivottavasti siis) kesävauvan nii voin sitte itse verrata miten on :D


Joo, sama täällä. Olen varmaan niitä harvoja, jotka vaan nautti taapertaa helteissä massun kanssa.. Kävin kyl uimassa usein ja hulmusin keveissä kesämekoissa. Toivottavasti sinulla on myös ihana kesäraskaus. :)
 
Huhtikuussa syntyi esikko ja se kevät oli todella helteinen, samoin kesä. Ensimmäiset viikot oli ok ja kevään raikkautta, mut ku alko ne helteet, niin ei ollut mukavaa koliikkivauvan kanssa. Ittellä mielialat ihan sekasin muutenkin, helle teki olon tuskaiseksi. Vauvan kanssa koko ajan kontaktissa kun imetti tai kanniskeli, yöt valvoin kuumuuden takia. Ja uutena äitinä ihan pihalla ja hormoonihuuruissa :D Vaunuja ei oikeen voinu laittaa mihinkään ulkona, kun aurinko porotti ja kuumensi vaunuja ja vauva hikinen vaunuissa. Loppukesästä onneks jo vähä helpotti ja osas nauttiakin kesästä vauvan kanssa. Kun kakkosta alettiin kuumeileen, niin halusin ainakin yrittää laskettua aikaa sinne syksylle tai alkutalveen. Just että haluaa nähdä sen toisenkin puolen, kun saa pesiytyä sinne kotiin hämärinä iltoina kynttilän valoon. Ja sit sais pukee sitä pikkusta ihaniin nuuttuihin :D Itte ainakin saan paremmin happea talvella ja olo muutenkin jaksavampi, silloin kun ilma raikas. Mut saas nähdä, tämäkin on sitten kokeiltu. Pikkukakkosen la on nyt syyskuussa eli kesä sitä kuitenkin ollaan vatsan kanssa. Ihanaa että syksy sitten kuitenkin tulossa ja seuraavana kesänä on jo mukavassa iässä. Ja ehkä tässä odotuksessa osaa nauttia eri lailla, kun ei tarvitse pukea loppuvaiheessa paljoa päälle ja vatsa saa olla esillä. Tai sit vaan haluais piiloutua :D Aika näyttää. Esikkoa odotin pitkän talven ja tuntu et se oli aina vaan liian pienen takin alla olemista.
 
Jännä nähä millainen kesäkuu tänä vuonna tulee. Viime vuonnahan se oli kylmä kuin mikä. Mulla on talvi- ja syysvauvat edelliset lapset, nyt siis juhannusvauva. Tuskin kovin kovia (ainakaan pitkiä) helteitä ehtii olla ennen sitä. Enemmän kyllä jännittää ne helteet vauvan kanssa. On kurjaa kattoa, kun toisella on tukalaa kun hiostaa. :sad001 Eikä meillä oo ilmastointia täällä, erillinen ilmastointilaite löytyy, mutta hankala vekotin. Toivottavasti menee hyvin!!
 
Takaisin
Top