Kummallisia pelkoja

Sapiisakki

Näppärä viestien naputtelija
Kuulostaa varmaan typerältä, mutta pelkään käydä kakalla... Olen kärsinyt pahasta ummetuksesta ja kerran synnyttäneenä tiedän, että synnyttäminen tuntuu aikalailla samalta kuin ISOn kakan vääntäminen... Siksi pelottaa, että ulostaessa tulee jotain muutakin ulos mitä pitäisi, kun on maha niin älyttömän kovalla ja täytyy vääntää niin, että meinaa päästä verisuonet katketa. :angry6
En tiedä onko edes mahdollista tuolla tavoin saada keskenmenoa, mutta joitakin lehtijuttuja olen nähnyt joissa lapsia on syntynyt vessanpönttöön... Täytyy kysyä ensi kerralla neuvolassa jos saisi jotain ulostuslääkkeitä... Juon paljon vettä ja syön paljon kuituja, ainoastaan liikunta on jäänyt vähemmälle, mutta kävelyllä pyrin jokapäivä käymään. Luumuja tulee jo korvista.
 
Vaivaasi voisi helpottaa Levolac. Sitä on yhtä turvallista käyttää, kuin luumuja :D ei siis haittaa suolen normaalia toimintaa tai aiheuta "riippuvuutta".

Minulle tuli samanlainen pelko pissalla käymiseen ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan pissatulehduksen jälkeen. Se kipu oli niin silmitöntä!
 
Levolacia mulla onkin komerossa, en vaan ole uskaltanut mitään käyttää ennen varmistusta. Ja kyllä, se pissatulehdus on kamalan kirvelevä kokemus. Ennaltaehkäisyyn käy muuten C-vitamiini. Se happamoittaa virtsaa sen verran, ettei mitkään pöpöt selviä. Joskus olen kuurina tehnyt niin, että olen pilkkonut vahvan C-tabletin 4 osaan ja napsinut pitkin päivää (kun vain yhden saa päivässä ottaa) siten kuolee pöpöt jo alkaneestakin virtsatulehduksesta. Pitemmälle päässeeseen ei tehoa kuin antibiootit.
 
Mä ostin sillon hätäpäissäni karpalo-maitohappo-kapseleita (KarpaLact tjsp.). Ne nimittäin toimii! Karpalo kai vaikuttaa samalla tavalla kuin c-vitamiini. Ja auttavat myös siihen toiseen ikävään naistenvaivaan :wink
 
Mäkin olen niitä kokeillut ja ovat tehokkaita. Ne on vaan aika lailla kalliimpia kuin tavallinen c-vitamiini.
 
Täällä kans pissalla käyminen pelottaa! :sad001 7 vuotta kärsitty enemmän ja vähemmän pissatulehduksista eikä mikään enää tehoa, ei runsas juominen, ei antibiootit, vitamiinit, karpalot... lääkärissä viime viikolla voivottelivat ja käskivät juomaan vettä. Oireet meni ohi muutaman päivän päästä, mutta on ollu taas tänä aamuna päivääni piristämässä :smiley-angry019
 
Mä kärsin kroonisiata virtsatietulehduksista, mutta kun jätin sokerin javiljat vähälle ja lisäsin hapatettujen sokerittomien maitotuotteiden määrää, niin eipä ole ollut tulehduksia enää. Eikä hiivaakaan.
Joka aamu lasillinen puolukkamehua. ( mehut keitän itse puolukoista. Saatan laittaa muutakin marjaa sekaan)
Ja aina alapääpesu seksin jälkeen. Uhan aina.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Seksin jälkeen !heti! pissalle, toimii mulla parhaiten. Pissalle vaikka väkisin, vaikkei yhtään edes pissattaisi. :). Tämän kallisarvoisen neuvon sain nuorena suvun vanhemmalta naiselta. Sitä ennen oli tulehduksia, muttei sen koommin.
 
Tämä on totta!! Ja sinne pissalla pitäisi mennä heti, ei saisi jäädä köllöttelemään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mää käyn pissalla ja pesulla sekä ennen että heti jälkeen seksin vaa ei oo mitään vaikutusta :sad001 pitää kokeilla tuota sokereitten ja viljojen vähentämistä. Nyt tosiaan oireita on vaikka makuuhuoneen puolella on hiiren hiljasta. Nuorempana näillä oireilla ja yhdynnällä oli selvä yhteys vaa ei enää :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mites pesuaineasiat? Varmaan olet senkin jo kokeillut... Itse en enää käytä, kuin ph-neutraaleja pesuaineita, jotka suosivat "hyvien"/suojabakteerien kasvua, ja niitäkin max. kerran päivässä. Tarvittaessa lisäpesut pelkällä vedellä.
 
tuo kakalla pinnistely mietityttää minuakin...välillä saa pinnistellä niin että päässä jyskyttää ja verisuonet pullistuu..ummetus on siis kova tälläkin..levolacia kokeilin ja se sai mahan ihan sekaisin ja paljon suolistoperäisiä kipuja..kysyin siitä viimeksi lääkärissä ja hän sanoi että sitten ei suosittele sitä minulle vaan visiblin merkkistä tuotetta...en ole vielä sitä testannut...

voikohan tuosta pinnistelystä olla jotain haittaa...
 
Mulla pissatulehdukseen auttaa kans sokereiden ja hiilareiden vähentäminen sekä täysin sokeroimaton karpalomehu, jota saa ainaki Prismoista ja S--marketeista. Hyvältähän se ei maistu, mutta ennemmin pahaa mehua lasi päivässä kuin virtsatietulehdus.
 
Oon huomannu sellasenkin pienen "kikan", joka auttaa pitämään hiivan ja pissatulehduksen poissa, että yöt kannattaa nukkua ilman pikkareita. En myöskään pidä enää tiukkoja farkkuja tai muita alapäätä "hautovia" housuja ellei ole ihan pakko. Sokerin käyttöä on tullut vähennettyä huomattavasti, mutta kokonaan ilman oleminen on aika hankalaa. Sokeria kun on nykyään kaikkialla!
Mulle tuli peräpukamat edellisen raskauden jälkeen ja ne on kerran hirtetykin (mikä ei ollut kovin miellyttävä kokemus), mutta ne tuli takasin. Muuten niistä ei olisi ollut juurikaan haittaa, mutta alkoivat vuotaa aika runsaasti verta. Nyt ne ovat parantuneet ihan itsestään raskauden alettua. Varmaankin hormonit jotenkin vaikuttavat asiaan. Ruokavalio ja liikunta eivät enää yksin riitä muuttamaan tilannetta.
 
pelottaa että pukamat tulee taas,ne on joka odotuksessa ollu riesana ummetuksesta johtuen tietysti..ne on niin inhottava vaiva häiritsee ihan jokapäiväistä eloa ja oloa. aina synnytyksen jälkeen en ole voinut istua/liikkua normisti johtuen yliturvonneista ja kipeistä pukamista...voikun löytäisi keinon saada ne pysymään poissa..
 
Mulla on tullu kauhee flunssa ja kylkiäiseks aivan järkyttävä yskä,mua on alkanu pelottaa että yskin vauvan ulos..kuulostaa tyhmältä,mutta pelkään ihan tosiaan että sieltä tulee jtn ulos mitä ei saisi tulla,vaikka se ei kai ole edes mahdollista. Kaikkea sitä pelkääkin kun puoliväli lähestyy,toivotaan nyt että kaikki menisi hyvin tällä kolmannella kerralla ja saataisiin se vauva joulukuussa syliin :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top