Kuivat limakalvot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sesia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sesia

Näppärä viestien naputtelija
Kesäkuiset 2022
Maaliskuiset 2025
Sanovat, että alkuraskaudessa limakalvojen verekkyys lisääntyy ja sitä myötä kosteus, mutta täällä sitä edelleen odotellaan. Rv 11 menossa ja meinaan tulla ihan just hulluksi. Ärsyttää, nyppii ja turhauttaa. Vagisanit ja Ceridal-öljy käytössä, eikä mikään tahdo auttaa. Seksiä on turhaa miettiäkään, koska tää kirvely on melkein jatkuvaa. Onko täällä ketään muuta, joka on kärsinyt kuivuudesta alkuraskauden aikana? Miten ootte pärjänneet? Mitä muuta voisi kokeilla? Oireet muistuttaa välillä vt-infektiota, mutta niistä mulla on ihan liian paljon kokemusta aiemmilta vuosilta, ja oon varma ettei oo sitä. Tässä taannoin kävin labroissa, eikä sieltäkään kuulunut viljelystä mitään. Jos kuivuuden taso on nyt tätä, niin mitähän se mahtaa olla synnytyksen jälkeen ja imetyksen aikana. Saanko sanoa hyvästit monipuoliselle seksielämälle? :Grimacing Face:

Mulla on limakalvot kuivuneet alusta asti. Hellien hetkien jälkeen ja jopa ultran jälkeen tullut hiukan rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa muutaman tunnin kuluttua / seuraavana aamuna. Liukkarin käyttö ei auta tarpeeksi, etteikö olisi hiukan vuotoa joka kerta tullut. Lisäksi kuivunut nenän limakalvot, aamulla niistäessä saattaa tulla nenästä verta ja muulloinkin sellainen kuiva tunne nenässä. Siihen en osaa sanoa kauanko tämä kestää ja onko sama tilanne imettäessä kun vasta esikoista odotan, 11+6 :Smiling Face With Open Mouth:

Mulla on limakalvot kuivuneet alusta asti. Hellien hetkien jälkeen ja jopa ultran jälkeen tullut hiukan rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa muutaman tunnin kuluttua / seuraavana aamuna. Liukkarin käyttö ei auta tarpeeksi, etteikö olisi hiukan vuotoa joka kerta tullut. Lisäksi kuivunut nenän limakalvot, aamulla niistäessä saattaa tulla nenästä verta ja muulloinkin sellainen kuiva tunne nenässä. Siihen en osaa sanoa kauanko tämä kestää ja onko sama tilanne imettäessä kun vasta esikoista odotan, 11+6 :Smiling Face With Open Mouth:

Äh, onpa ikävä kuulla. :/ Mulla sama juttu myös nenän limakalvoissa. Samassa veneessä siis ollaan, esikoinen olisi tulossa tännekin. Ei kai tässä auta muu, kuin sinnitellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täytyy kyllä myöntää, että pelkkä vesi ei oikein oo tahtonut mennä alas, ja oon ennen raskauttakin ollut jo huono juomaan, joten omalla kohdalla se vaikuttaa varmasti myös tähän kuivuuteen.

Kannattaa käyttää nenää kosteuttavaa suihketta. Apteekissa osaavat neuvoa mitä saa raskaana käyttää.

Mulla loppui limakalvojen kuivuus (ylä- ja alapäässä) vasta imetyksen loputtua.

Takaisin