Kuivaksi opettelu

Ee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei, kuinka vaipankarkoitus sujuu? Meidän likka on jo kotona hereillä ilman vaippaa, ja ollaan pari kertaa ulkoiltu ilman. Autoon ei olla vielä uskallettu vaipatta, ku varsinkin isommalla ostosreissulla se potta unohtuu myös äitiltä ja isältä, ja sitten viim. autossa takapenkiltä kuulutetaan että pissattaa, eikä kesken matkan voi pysähtyä.

Tekisi mieli ostaa sellasia harkkahousuja mutta tuntuu että turhaa kun tämä etsikkoaikakin on niin lyhyt ennen totaalivaipattomuutta.
 
Voi kun ootte jo pitkällä vaipattomuuden kanssa. Mie en ole alkanut edes säännöllisesti vielä poikaa käyttää potalla. Muutaman kerran ollaan unilta noustua yritetty, mutta mitään ei ole pottaa tullut. Nyt on noin kuukausi toisen lapsen laskettuun aikaan ja en meinaa yrittää kuivaksiharjoittelua nyt tähän samaan saumaan, kun tulee isoja muutoksia muutenkin tulevan isoveikan elämään. Katsotaan sitten syksymmällä/talvemmalla. Ja kunhan alkaisi edes vähän vähentymään tuo yöpissiminen, vaippa on aina aamuisin ihan pinkeänä pissistä.
 
Meillä aloitettiin aktiivinen pottatreeni joku aika sitten, mutta silti vaan melkein joka vaipassa on silti pieni pissa vaikka kuinka usein käyttäisi... Vaikka siis melkein joka kerta pissi tulee myös pottaan. Ei ole vielä oikeastaan pyytänyt itse tai viestinyt että olis hätä. Paitsi eilen mummolassa haki potan ja teki kakat sinne! Mutta siis näillä mennään kunnes alkaa itse kertomaan et olis hätä. Ulkona oli tarkoitus harjoitella nyt kesällä vaipattomuutta mutta ei oo tullut aloitettua vielä.
 
Meillä ei tule pottaan muuta kuin kakka. Maha on sen verran kovalla, että on hyvin aikaa ensimmäisistä merkeistä kaivaa potta esille ja poistaa housut ja vaippa. Muuten ei olla edes ajateltu harjoittelemisen aloittamista!
 
Meillä tuo alkoi puolivahingossa kun osuttiin johonkin herkkyyskauteen, ja oleili yhteen aikaan paljon ilman housuja kotona kun piti ilmakylpeä, alapäässä oli kiinnikettä mikä itestään aukesi ja tulehtui... Melkein liiankin "helppoa" mutta onpa takuttu puolestamme monella muulla saralla.

Olin varma että taantuu kun vauva syntyy mutta tuntui edistyvän harpaten. Kovaan ääneen aina julistaa että "Vauval on kakka!" kun pikkusen vaippaa vaihdetaan. Vissiin menny johonkin jakeluun kehut ja "ootpa iso tyttö kun pissit pottaan!"-puheet. Ja osaa itse kertoa millon on hätä ja käy joskus yksinkin pissalla etten edes huomaa. Ainoa vaan ettei osaa housuja riisua ite ja pari kertaa käyny niin että potalla pissiny housuun :D
 
Reilut kaksi viikkoa sitten poika itse halusi vessanpöntölle pissille. Ja sinnehän hän tekikin sitten pissit. Yhtenä päivänä se alkoi ja siitä ollaan tultu tähän tilanteeseen, että osaa itse sanoa pissi noin neljä kertaa päivässä ainakin ja sitten pitää mennä vessaan pissille ja aina tulee! Ulkona myös kun ollaan, niin ei oikeastaan tee vaippaan enää pissiä, vaan haluaa pissiä nurmikolle. Vaippa on vielä kuitenkin koko ajan käytössä ja siihenkin pissejä tulee. Miusta vaan on jo huimaa edistystä tämäkin, että ainakin osa päivän pisseistä menee jo pönttöön tai nurmikolle. Pottaan ei vaan suostu tekemään mitään :D
 
Meillä tekee molempiin, omalla tavallaan potta on kätevä kun ei tarvi olla auttamassa muuten kuin pyyhkimishommissa, ja sitten pitää tuotokset huuhtoa pois. Pöntöllä on tietty kiva että siellähän ovat tarpeet missä kuuluukin, mutta muksu pitää nostaa pöntölle ja pois eli menee enemmän aikaa. En ole vielä saanut pihalla pissimään nurtsille tai pientareelle, en tiiä oikein itekkään miten pidellä siinä tilanteessa ettei oo pissat kengillä tai housuilla :grin
 
Takaisin
Top