Kuivaava pyykinpesukone vai pesukone ja kuivausrumpu?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kuivaava pyykinpesukone vai pesukone + kuivausrumpu?

• Kuivaava pesukone

Äänet: 11 47.8%
  • Pesukone + kuivausrumpu

Äänet: 12 52.2%

• Kaikki äänestäjät
    23

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Noniin nyt kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne elikkäs kumpi vaihtoehto: kuivaava pyykinpesukone vaiko pesukone ja kuivausrumpu? Meillä on hankintalistalla pyykinpesukone ja nyt kun muutettiin uuteen kotiin mihin mahtuisi myös kuivausrumpu, niin oon miettinyt sen hankkimista. Toki jos on hyviä kokemuksia kuivaavasta pesukone, niin kertokaa ihmeessä. :)

Mulla ei ole kuivaavasta pesukoneesta kokemusta, mutta silti ehdottomasti mielummin kuivausrumpu ja pesukone erikseen. Kun meillä oli edellisellä kerralla pyykkikone menossa vaihtoon, niin kyselin itsekin kokemuksia, suurin osa oli pesutornin kannalla. Kuivaustoiminto on kuulemma hidas eikä kuivaa yhtä isoa määrää pyykkiä mitä pesee (koneet kyllä varmasti kehittyneet tässä vuosien varrella, näistä kokemuksista on jo useampi vuosi aikaa). Pyykkiä saa pestyä päivässä paljon enemmän kun on koneet erikseen.

Mulla on vaan huono kokemus yhdistelmäkoneesta. Pyykit haisi kuvauksen jälkeen ihan palaneilta, joten kone on käytännössä ollut vaan pesukonekäytössä. Seuraavaksi valitsisin siis pesukone+rumpu jos tilaa olis ja voisin valita :)

Meillä on kuivaava pesukone eikä ole kyllä pahaa sanottavaa. Toimii hyvin. Pesee puhtaaksi ja kuivaa kuivaksi. Meillä on kolmen hengen talous, joten hyvin ehtii kuivatakin. Kestovaipat oli lapsella käytössä ja nekin ehdin hyvin pestä.

Riippuu paljonko pesee pyykkiä. Onhan toki kätevää jos pesukone ja rumpu voi pyöriä samaan aikaan. Meillä pestään pyykkiä kerran tai pari viikossa, 4 henkeä, ja kuivaava pesukone ajaa asiansa. Ei tulisi mieleenkään kuivata kaikkea pyykkiä, joskus harvoin jos tarvii saada jotain nopeasti kuivaksi. Pyykkiteline ajaa asiansa ja säästää sähköä.

Tykkään kuivaavassa koneessa siitä, että ei tarvitse vahtia, milloin pesuohjelma loppuu, vaan voin laittaa likaiset koneeseen ja ottaa puhtaat, kuivat vaatteet pois, kun ehdin. Usein muistan laittaa koneen päälle illalla, ei tarvitse valvoa ripustamisen vuoksi. Aamulla myös usein lataan koneen ja se valmistuu siinä itsekseen eikä tarvitse miettiä, homehtuvatko pyykit.

Kuivaava pesukone, kaikki hoituu keralla eikä tarvi vahtia tai vaihdella koneesta toiseen. :) Vaikka useimmin kyllä ripustan pyykit kuivamaan, kuluttaa vähemmän vaatteita ja sähköä.

Meillä kuivaava pesukone ja oon tykänny. Näppärä siitä kun ei tarvitse vaihdella koneesta toiseen. :)

Riippuu varmaankin paljon merkistä ja mallista. Itselläni viimeksi Candy merkin yhdistelmäkone ja en tykännyt. Pyykki jäi aina jotenkin nihkeäksi (?) kuivauksen jälkeen.

Itse en käytä nyt kuivausrumpua ollenkaan, laitan ihan vaan narulle kuivumaan. :grin

Meillä on LG 8kg+5kg kuivaava pesukone. Ja pyykit haisee kuivaamisen jälkeen :sour: Eli kuivaus ominaisuutta ei voi juurikaan käyttää, kuin vain äärimmäisessä hädässä missä hajun pyykissä sitten sietää. Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun myös mutta ei sieltäkään apua saatu.

Pyykin kuivaaminen myös nukkaa konetta, eli yhdistelmäkone on pian täynnä nukkaa. Erillisessä koneessa nukkaantuisi vain kuivausrumpu. Ja myös erillinen kuivausrumpu saattaisi olla tehokkaampi.

Mieluummin siis erilliset pesukone ja kuivausrumpu, varmasti hyvät :thumright Yhdistelmäkone ehkä jos on tilanpuutetta mutta silloinkin varauksella.

Muokattu viimeksi:
Meillä on kanssa tavallinen pesukone ja pyykinkuivausteline. Kun olin teini-iässä meillä oli kuivausrumpu. Kummasti iso osa vaatteistani meni pieneksi niihin aikoihin. Voisin väittää että en myöskään ihan hirveästi siinä vaiheessa kasvanut. Eli tällä kokemuksella olen tyytyväinen nykyisellään.

Meillä on kuivaava kone. Paras keksintö ikinä. Tulee kerralla valmista.
Pidän myös koneen höyry ohjelmasta niin ei tarvitse silittää vaatteita.
Ja ei kerää nukkaa kun muistaa ajaa nukanpoisto ohjelman säännöllisesti läpi.

Meillä on LG 8kg+5kg kuivaava pesukone. Ja pyykit haisee kuivaamisen jälkeen :sour: Eli kuivaus ominaisuutta ei voi juurikaan käyttää, kuin vain äärimmäisessä hädässä missä hajun pyykissä sitten sietää. Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun myös mutta ei sieltäkään apua saatu.

Pyykin kuivaaminen myös nukkaa konetta, eli yhdistelmäkone on pian täynnä nukkaa. Erillisessä koneessa nukkaantuisi vain kuivausrumpu. Ja myös erillinen kuivausrumpu saattaisi olla tehokkaampi.

Mieluummin siis erilliset pesukone ja kuivausrumpu, varmasti hyvät :thumright Yhdistelmäkone ehkä jos on tilanpuutetta mutta silloinkin varauksella.

Lainaan itseäni päivittääkseni tilannetta: nyt olosuhteiden pakosta täytyi se erillinen kuivausrumpu hankkia. Pyykkivuori vain kasvoi ja kasvoi, kun lapsen kasvaessa sotkua eli pestävää tulee ja kuivattaminen ripustaen vie aikansa. Kuivaustelineet olivat levitettyinä jo 24/7 kun jatkuvasti on jotain kuivumassa...

Ostettiin Bosch Series 6 lämpöpumpullinen 9kg kuivausrumpu. Kuivaustulos on huomattavasti parempi kuin yhdistelmäpesukoneella, kuivaus on nopeampaa, energiankulutus on 60% alempi lämpöpumpputekniikan ansiosta ja mikä tärkeintä pyykit ovat raikkaan tuoksuisia kuivaamisen jälkeen :happy: Ei siis ole pesukone+kuivausrumpu yhdistelmän voittanutta. Yhdistemäpesukone on herkästi kasa teknisiä kompromisseja joita ei erillisien laitteiden kanssa tarvitse tehdä.

Nyt on mukava kun kunnon kuivurilla saa suoraan kaappikuivaksi, eli kuivausrummusta pyykit suoraan viikataan kaappiin. Samalla pyykkikone voi vieressä pestä jo seuraavaa kuivattaavaa erää.
smiley-chores003

Muokattu viimeksi:
Meillä hajosi joitakin vuosia sitten kuivausrumpu ( eikä löytynyt korvaavaa, joka olisi sopinut suht kapean pesukoneen päälle, joten tuli sitten hankittua LG:n kuivaavat pesukone.

Mutta mutta... Iso osa omista vaatteistani ei sovellu kuivausrumpuun, niin on tosi rasittavaa yrittää täydestä koneesta saada ulos juuri ne vaatteet.

Lakanat ja pyyhkeet on kyllä kiva pestä tuolla koneella, kun saa heti kuivana kaappiin.

Näin jälkikäteen ajatellen erillinen pesukone ja kuivausrumpu olisi ollut fiksumpi ratkaisu.

Vielä kyllä edelliseen voisin lisätä, että jos pyykkimäärät sallivat, ettei tarvitse olla sekä pesukone että kuivausrumpu samaan aikaan päällä, niin kyllä tuo aeg:n lämpöpumpputekniikalla kuivaava yhdistelmäkone kuivaa myös täysin kuivaksi eikä jää hajuja. Meillä on valittavissa kolme kuivaustehoa. Minä valitsen yleensä kaappikuivan.

Meillä on kuivaava pesukone. En kuivaa käytännössä muuta kuin isot pyyhkeet ja lakanat, joten niille tuo on täysin riittävä. Jos kuivaisin muutakin pyykkiä niin olisin hankkinut erillisenkuivausrummun. Meillä on kuuden hengen talous, kohta seitsemän.

Takaisin