Kuiva iho

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Olisiko vinkkejä kuivan ihon hoitoon? Itselläni kuivuu näin talvella käsien iho todella paljon. :/ Miten muilla? Onko samanlaisia ongelmia vai pysyykö iho kunnossa? Mitä te käytätte? Minulla on käytössä Aqualan L.

Minä luulin aiemmin rasvoja huijaukseksi, koska eivät ne auttaneet kuivaan ihoon juuri lainkaan. Sitten satuin apteekissa kysymään, mikä olisi paras rasva kyynärpäilleni, joissa iho talvisin halkeilee niin pahasti, että ne vuotavat verta... ja apteekkari suositteli Locobase Repairia. Kokeilin, ja se tosiaan toimii. Kannattaa kokeilla.
https://www.apteekkituotteet.fi/Locobase-Repair

Jos ongelma on ihan vaan käsissä niin bepanthenia (tai sen halvempaa versiota) pienet tipat rystysille ja hyvä levitys, kestää kyllä hetken kuivua, mutta toimii :) Ceridal on myös hyvä koko kropan (myös käsien) hoitoon, kun ei liikoja lotraile niin kuivuu nopeasti :)

Käsien rasvaukseen itse käytän sitä lemonjuice&glycerin rasvaa :) mulla on atiopia ja sen hoitoon ceralan+ rasvaa koko kroppaan:)

Meillä on atooppisella vauvalla ceralan plus käytössä ja sitä laitan usein itselle vielä lopuksi käsiin, kun on vauvaa rasvaillut. :)

Mä käytän omaan ja lasten kuivaan ja atooppiseen ihoon 100% sheavoita. Meillä on kolmosella tosi hankala iho ja saa allergisia oireita monesta rasvasta (decubal pahin), mutta tuo shea on pelastanut :) ei tarvi enää kortisoninkaan kanssa läträtä :happy:

Ceralan plus on meillä lapsella käytössä, lääkäri on kirjoittanut reseptin, jolla kallista voidetta saa halvemmalla. Ceralania joutuu laittamaan lähes kiireestä kantapäähän joka päivä, mutta ei sen avulla tarvita enää kortisonia. Ceralan plus ei tee häiriötä ihon omaan rasvan tuottoon, kuten monet voiteet.

Shea- ja Aloe Vera -voiteet ovat hyviä, mutta en tiedä, ovatko parempia kuin Ceralan plus. Riippuu paljon, mikä kuivan ihon aiheuttaa.

Kiitos kaikille vinkeistä. :) Pitää miettiä mitä niistä kokeilisi. Lisää saa toki kertoa omia kokemuksia. Ongelmia taitaa itsellä tuottaa ihan vain pakkanen ja ilman kuivuus + käsien pesu usein (ja stressi).

Mulla on käytössä Xyliderm. Kiva laittaa kun imeytyy saman tien. Ja pitää myös näpyt pois naamasta. Ihotautilääkärin kirjoittamaa, mutta saa myös ilman reseptiä.

Kuulin opiskelukaverilta että tummeli on tehokasta ja kokeilin. Se todella on hyvää! Tosi paksua rasvaa eikä mitään lirua. :)

Takaisin