Raskaustoive alkoi alkuvuodesta 2023. Olin kyllä pitkään epäillyt, että raskautumisessa olisi varmaankin onglemia, kun kierrot oli mulla aivan sekaisin, kun lopetin pillerit elokuussa 2022. Selvisi sitten, että minulla on PCOS ja käytännössä en ovuloi luonnostaan ollenkaan.
Meillä alkoi ovulaation induktiohoidot helmikuussa 2024 ja hoidoissa ei oikein saatu mitään vastetta. Ensimmäinen ovulaatio mulla saatiin aikaiseksi vasta joukukuussa. Olin kyllä jo ajatuksissa siirtynyt siihen, että ivf-olisi varmaan ainoa mahdollisuus meille. Joulukuusta ei raskaus onnistunut ja pidettiin hoitotauko, koska oltiin tammikuussa matkalla.
Olin aloittanut matkalta palattuani terolutit käynnistämään kuukautiset, mutta kuukautisia ei alkanutkaan. Päädyin sitten tekemään raskaustestin ja digitestiin pamahti heti raskaana ja viikot oli jo 2-3.
Olin kyllä todella todella yllättynyt ja kiitollinen. Tuntuu edelleen todella uskomattomalta ajatukselta, että kunhan kaikki menee hyvin, tulee meillekkin vihdoin vauva loppuvuodesta