Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
 
Meillä edellinen lapsi syntyi 9/2021 sektiolla jonka jälkeen käytettiin hetki kondomia, muuten ei ole ollut ehkäisyä. Ja nyt vasta tärppäs. Meillä on kyllä muillakin lapsilla ikäerot 2,5v-vajaa 4v, eli en kai oo kauheen raskautuvaa sorttia tms.
Ollaan siis annettu tulla jos ovat tullakseen.
 
Ollaan yritetty ensimmäistä lasta syksystä 2021 asti. Ekan vuoden jälkeen ei ollut tärpännyt kertaakaan vaikka olin seurannut ja tikuttanut ovista joka kierrossa ja yhdynnät oli ajoitettu sopiviin päiviin. Lopulta päätettiin käydä syksyllä 2022 yksityisellä tutkituttamassa mistä voisi kiikastaa. Mitään selvää syytä ei heti löytynyt muutoin kuin että miehen siemennesteen laatu oli vaihtelevaa. Ehdotettiin, että mies söisi vitamiinilisää tueksi. Simppojen laatu parani vähän muutamassa kuukaudessa, mutta silti tulosta ei tullut. Keväällä 2023 kokeiltiin yksityisellä inseminaatiota, mutta se tyssäsi inssipäivänä siemennesteen huonoon laatuun. Lääkäri suositteli ivf:ää ja pyysimme lähetteen sitä varten julkiselle. Julkiselta saimme ensikäyntiajan vasta syksylle 2023. Siellä todettiin, että he eivät tee meille hoitoja ennen kuin minä saan nostettua bmi:n heidän kriteerit täyttävälle tasolle. (Olin tässä kohtaa järkyttävän turhautunut, koska minun on aina ollut vaikea saada painoa. Lisäksi kiertoni toimi aivan normaalisti ja säännöllisesti ja hormonitasot olivat hyvät.) No, nostin painoani reilut puoli vuotta, jonka jälkeen pääsimme seuraavalle käynnille ja viimein saimme luvan mennä hoitojonoon. Seisoimme jonossa koko viime kesän ja elokuussa lopulta alkoi hormonien pistäminen. ICSI hedelmöityksen jälkeen tehtiin tuorealkion siirto. Ja tässä sitä ollaan!
 
Olen tämän jo maininnut aiemmin. Ei ollut yritystä. Kierron aikana yksi kerta kaiken kiireen ja väsymyksen keskellä riitti, ehkäisy petti. Tällä uudella ihmisellä on varmasti jokin tarkoitus, kun niin kovasti haluaa tänne tulla.
 
Takaisin
Top