Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
 
Yritettiin lasta viime syksystä lähtien, en muista tarkalleen, että mistä asti 🤯🙈 Ovulaatiota tikuttelin. Mutta mun ikä ja riskit siihen liitettynä mentiin yhteistuumin tämän vuoden helmikuussa yksityiselle gynekologille, joka määräsi Letrozol -tabletit joka kierron 3.-7.pv. piristämään munasarjojen toimintaa. Kaksi kiertoa lääkettä käytin ja kuin ihmeen kaupalla tulin raskaaksi huhtikuun lopussa ❣️🥳💖 Olen siitä niiiiin kiitollinen 😇🙏🏻
 
Muokattu viimeksi:
Yllätys oli hän. Keskeytetty yhdyntä toimi ehkäisynä 3,5 vuotta erittäin hyvin, kunnes ei enää toiminutkaan ilmeisesti😂. Oon aina luullut "touhutippa vauvojen" olevan urbaanilegendaa, mutta niin vain sellainen on kyydissä.
 
Yllätys oli hän. Keskeytetty yhdyntä toimi ehkäisynä 3,5 vuotta erittäin hyvin, kunnes ei enää toiminutkaan ilmeisesti😂. Oon aina luullut "touhutippa vauvojen" olevan urbaanilegendaa, mutta niin vain sellainen on kyydissä.
Mulla ilmeisesti tämmöinen samanmoinen yllätys kyydissä 🤣 tai sitten munasolu on ollut elossa "normaalia pidempään" irtoamisen jälkeen. Mutta tähän keskeytettyyn yhdyntään en kyllä enää luota 😅
 
Päätettiin lähteä yrittämään lasta, kun se oli molempien suuri haave. Ollaan aika tuore pari, mutta koska mulle oli kerrottu, että raskautuminen tulee olemaan hankalaa, ja koska haluttiin yhdessä tavoitella unelmaa, niin oltiin valmiita. Yllätykseksi raskautuminen onnistui jo ensimmäisestä yrittämisestä :smiling-eyes:
 
Täysin yllärinä tai ei voi sanoa, kuukautisäpin kautta vähä ovulaatiota seurannut ja keväällä napsahti oviksen kanssa touhut yhteen ja kaikki meni sillee putkeen. Lapsi on saanu tulla jos on tullakseen, ei olla sinällään yrittämällä yritetty enkä ole tikutellut ovista. Stressitaso herkästi nousee joten näin on ollut hyvä 🙏
 
Yritettiin lasta viime syksystä lähtien, en muista tarkalleen, että mistä asti 🤯🙈 Ovulaatiota tikuttelin. Mutta mun ikä ja riskit siihen liitettynä mentiin yhteistuumin tämän vuoden helmikuussa yksityiselle gynekologille, joka määräsi Letrozol -tabletit joka kierron 3.-7.pv. piristämään munasarjojen toimintaa. Kaksi kiertoa lääkettä käytin ja kuin ihmeen kaupalla tulin raskaaksi huhtikuun lopussa ❣️🥳💖 Olen siitä niiiiin kiitollinen 😇🙏🏻
Meillä pitkän yrityksen jälkeen tärppi tuli myös nimenomaan ekasta letrozol kierrosta. ❤️
 
Meillä pitkän yrityksen jälkeen tärppi tuli myös nimenomaan ekasta letrozol kierrosta. ❤️
No kyllä se lääke selkeästi joillekin vaan toimii 😇🙏🏻❤️En tiedä mikä olo sulla oli lääkkeen käytön aikaan, mut mulle se ainakin teki sen, että taatusti tiesin yhtäkkiä aina milloin mulla oli ovulaatio! Sen verran se nimittäin kouri silloin munasarjoja aina yhden päivän kuukaudessa! Tämän vuoksi pystyin sanomaan neuvolassakin parin päivän tarkkuudella milloin hedelmöitys tapahtui 😄 Iso suositus tälle lääkkeelle, jos kellä munasarjat ovat tutkittaessa "laiskanpuoleiset" ja niitä pitää vähän herätellä 😃👍🏻
 
Päätettiin vaan että halutaan esikoiselle sisarus ja otetaan maaliskuussa otetaan ehkäisy pois. Siinä välissä ehti tulla yksi kuukautiskierto, ja seuraavalla ilmeisesti raskauduin😊 Jotenkin ollaan vielä vähän varovaisia uutisen kertomisesta, (kun menneisuydessä km) mies tosin ollut enemmän innoissaan näköjään kun ehti jo yhelle ystävälle ja jo anopille kertoa. Mä oon varovaisempi, mun puolella vain yks ystävä tietää koska kerroin myös yrittämisestä niin siks päätin kertoa plussaamisesta. Mutta muille sukulaisille ja ystäville kerrotaan sit rakenneultran jälkeen, myöskin esikoinen saa tietää sit syksymmällä.
 
Päätettiin lähteä yrittämään lasta, kun se oli molempien suuri haave. Ollaan aika tuore pari, mutta koska mulle oli kerrottu, että raskautuminen tulee olemaan hankalaa, ja koska haluttiin yhdessä tavoitella unelmaa, niin oltiin valmiita. Yllätykseksi raskautuminen onnistui jo ensimmäisestä yrittämisestä :smiling-eyes:
Täällä sama! Ollaan todella tuore pari ja molemmilla syttyi halu perheen täydennyksestä. 😊

Naivisti ajattelin, että menee aikaa raskautua, koska ikä, monirakkulaoireyhtymä ja kierukka ollu monta vuotta. Mutta kappas toisesta kierrosta otti tuulta alleen. Hivenen oltiin ihmeissään, että miten tässä näin kävi. 😅
 
Takaisin
Top