Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
Odoteltiin malttamattomana milloin kierto käynnistyy esikoisen synnytyksen jälkeen. No käynnistyi noin 1 v iässä kun lopetin täysin imetyksen. Siitä ehti tulla 3 menkat kun tärppäsi sitten tämä pieni ovulaatiota tikutettiin, kun kuukautiset kovin epäsäännölliset ennen esikoista.
Toisesta kierrosta tuli, käytin ovulaatiotestejä. Olin valmistautunut pitkään yritykseen jostain syystä, luin että ylipaino voi vaikeuttaa ja mun ikä (31), mutta eipä ne mitään vaikuttaneetkaan! Mies oli koko ajan sitä mieltä, että heti tärppää, ja hoki pitkään (ja ihan oikeutetusti ) että "mitäs minä sanoin!".
Kolme vuotta yritystä, joista lapsettomuushoidoissa viime vuosi. Marraskuinen kuitenkin sai alkunsa täysin spontaanisti ja luonnollisesti. Elämä osaa yllättää.
Jätimme ehkäisyn pois kesän 2023 lopulla, vähän sellaisella "tulee jos ja kun on tullakseen" ajatuksella. Ensimmäinen lapsi molemmille. Lokakuussa tärppäsi, mutta päättyi keskenmenoon joulukuussa. Sen jälkeen iskikin vauvakuume todenteolla, ovistestit tuli ahkeraan käyttöön, ja tässä ollaan.