Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täällä tuli täysin yllätyksenä🤭 kiertoa tullut seurattua ehkäisy mielessä, kun en ole moneen vuoteen enää halunnut hormonaalista ehkäisyä, mutta tällä kertaa kierron seurannassa kävi pieni moka ja nyt täällä kasvaa pieni yllätys🥹

Minä poistatin kierukan noin vuosi sitten ja alettiin yrittää lasta. Toiveissa oli nopea plussa, mutta siinä meni noin kymmenen kuukautta. Meillä oli kyllä jonkin verran haasteena vuorotyö ja ristiin menevät vuorot.

Minä poistatin kierukan noin vuosi sitten ja alettiin yrittää lasta. Toiveissa oli nopea plussa, mutta siinä meni noin kymmenen kuukautta. Meillä oli kyllä jonkin verran haasteena vuorotyö ja ristiin menevät vuorot.
Tää oli siis niinkuin meidän tarina 😁

Poistatin kierukan ja eka kierto sen jälkeen oli vaan tjottailua. Toisesta varsinaisesta yrittämisestä tärppäsi ja silti raskaus oli yllätys, vaikka toivottu olikin.
Olin ajatellut että raskautuminen veisi enemmän aikaa..

Meillä esikoisen kanssa oli pitkä taival. Ehköisy jätettiin pois 12/18 ja hän syntyi 04/22. Väliin mahtuu 4 inseminaatiota, 1 IVF ja tuoresiirto. Hän sai alkunsa ensimmäisestä pakastealkion siirrosta. Tämä lokakuinen oli 3. PAS, väliin mahtui yksi epäonnistunut siirto.

Meille on tehty icsi 12/12. Aikanaan saatiin 11 alkiota ja niistä on nyt sulatettu 10 ja yksi pakastimessa. 5 siirretty ja 5 mennyt sulatuksessa. Yksi tuplasiirto päättyi toisen alkion osalta jo rv6 mutta toinen syntyi terveenä. 4. matkalla nyt ja koska kaikista siirroista raskaus alkanut niin eivät enää 2 alkion siirtoja tehneet.

Takaisin