Kuinka vauva sai alkunsa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Seurasin ovulaatiota clearbluen ovistestillä ja täällä tärppäsi jo yrityskierrossa 2.
Lähdettiin hommaan sillä asenteella, että "tulee jos on tullakseen" ja varauduttiin siihen, ettei onnistu välttämättä edes tän vuoden puolella. Yllätys oli siis melkoinen molemmille ja alussa kesti kyllä aikansa sisäistää tämä. 🙂

Vuosi yritystä takana jonka jälkeen ensimmäisestä letroilla buustatusta inseminaatiosta julkisella plussa ❤️
(Pelkät letrot ei auttaneet)

Saatiin lähete tutkimuksiin jo ennen maagista ”vuosi yritystä” kriteeriä minun todella kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten vuoksi.
-> ei selittävää tutkimuksissa löytynyt

Vaikeat kuukautiset johtuivat lihavuusleikkaustaustasta.

Meillä sai alkunsa 1. IVF:n toisesta pakastealkionsiirrosta. Plussan tullessa yritystä oli takana 2,5 vuotta. Meillä diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli mitään syytä ei ole löytynyt.

Meillä alkoi neljännestä kierrosta. Kolmessa ekassa kierrossa seurasin Ourasta kehon lämpötilaa ja siitä ennakoin ovulaatiota. No, sehän ei onnistunut, sillä kiertojen pituudet vaihteli, vaikka yritettiinkin pari viikkoa siinä ovulaation ympärillä. Ostin sitten clearblue ovulaatiotestin, joka mittaa kahta hormonia. Siitä loppui liuskat, mutta päästiin siihen vaiheeseen, että kohta on ovulaatio eli välkkyi se hymynaama. Kävin sitten ruokatauolla ostamassa perusovulaatiotestin ja se näytti selkeästi ovulaation. Seuraavana päivänä ovulaatiotesti oli jo haalea, joten melko lyhyt oli se oikea aika!

Eka raskaus lähti ensimmäisestä kierrosta ja oltiin siitä todella yllättyneitä, joten tämä oli hyvin erilainen kokemus!

Meillä tärppäsi myös neljännestä yrityskierrosta. Olin jonkin verran seurannut ovulaatiota tikuttamalla, ja pakko myöntää että vähän pihalla olin niiden kanssa kun LH-nousuja saattoi tulla parikin kiertoon mutta yhtään huippua en saanut kiinni. Tasaisesti talleteltiin kuitenkin LH-nousujen läheisyydessä, ilmeisen hyvin tuloksin.

Aikaisemmin raskaudet ovat lähteneet myös 3-4 yrityskierrosta, mutta enemmän fiilispohjalta ilman mitään tikutteluita. Tällä kertaa ajattelin että tää on sitten meidän iltatähti ja tehdään tämä nyt sitten kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tilasin ison läjän ovis- ja raskaustestejä. Valmistauduin raskauteen tiputtamalla jo keväällä edellisen raskauden raskauskiloni. Ja kesällä lopetin imetyksen. Koko yritysajan join inkivääri-, kamomilla-, minttuteetä, vadelmanlehtiteetä nostamaan hormonitasoja, d-vitamiinia, vahvaa b-vitamiinia/foolia, sinkkiä, rautaa, ubikinonia, mini-asaa otin avulaatiosta plussaan tai kierron alkuun luodakseni otolliset olosuhteet kiinnittymiselle. Jätin pois kokonaan kahvin, ja alkoholin, ja lenkkeilin parisen kertaa viikossa itseni kevyeen hikeen.

Olen 42-vuotias niin halusin maksimoida mahdollisuuteni raskauteen, tässä iässä kun ei ole mitään varmuutta että luomuna onnistuisi raskautumaan. Miehen kanssa sovimme että katsotaan jos lapsi tulee niin tulee, mutta hedelmöityshoitoihin ei mennä. Niinpä kokeilin lähes kaikkea minkä suinkin vain keksin ja löysin nettiä selaamalla, ja arvelin kustannustehokkaaksi niksiksi. Mikä niksi sitten lopulta veti, niin en tiedä. Mutta tulokseen olen tyytyväinen. :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
3. Kierrosta kohdunulkoisen jälkeen tärppäsi. Ovistestiliuskat oli käytössä sekä premom sovellus niiden tulkintaan.

Takaisin