Kuinka usein liikut viikossa?

Meillä sama juttu, että nuo nelijalkaiset pakkoliikuttajat kyllä huolehtivat liikunnan saannista. Eli koirien kanssa lenkkeilen päivittäin kolme kertaa, joista yksi on pidempi 1-2h kestävä lenkki ja muut puolen tunnin pyrähdyksiä. Mies tosin hoitaa viikossa yhden pitkän lenkin mutta muut on mun vuoroja (selkee tasajako [;)]). Sen lisäksi otin taas selkäjumppaohjelman aamutoimiin mukaan kun alkoi ristiselkä olemaan niin helkutin kipeä ettei elämisestä meinannut tulla mitään. Nyt siis jumppaan joka aamu 5-10 min lähinnä selkää ja keskivartalon lihaksia. On auttanut kummasti tähän olemiseen vaikken tuon enempää teekään. [:)]

Täällä kans liikutaan koiran avustuksella melkein joka arkipäivä 1-2 tunnin ajan. Meidän koira kun on ulkona, niin kerta päivässä riittää ja viikonloput se luuraa isännän kanssa mettällä. Lenkkeilyn lisäksi olen ottanut "ohjelmaani" venyttelyn, kun takareidet ja alaselkä rupesi olemaan kireällä kuin viulunkieli. Alkuraskaudessa kun "unohtui" tämä tärkeä lihashuolto... Muut liikuntamuodot, kuten uinti ja sulkapallo, on jäänyt valikoimasta pois. Uinti vaan jotenkin jäi aloittamatta kesän jälkeen ja sulkapalloa en ole tohtinut pelata kun siinä tuppaa olemaan sykkeet aika korkealla, kun oikein pääsee fiilikseen...

Ja niin kauan meinaan lenkillä käydä kuhan vaan kävelemään pystyn [:)].

Pari viikkoa sitten jäin sairaslomalle ryhmäliikuntaohjaajan töistäni, silloin tuli liikuttua semmoiset 10h/vko. Nyt käyn sitten muiden tunneilla: spinu, Balance, Pump, Combat ja salitreeni. Yritän päästä nelisen kertaa viikossa ja sitten olisi yksi venyttelypäivä ja pari lepopäivää (käytännössä viikonloput, kun ollaan perheen kanssa). Vaikka olen paljon liikkunut tähän asti, niin yritän olla itselleni armollinen. 

Takaisin