Kuinka usein käyt pesulla?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lasten pesurutiineista on jo puheltu, mutta kuinka usein itse käyt suihkussa? Entä saunassa?

Itse käyn joka toinen päivä ellei sitten ole tullut niin hiki että pitää sen takia käydä. Saunassa me käydään aika harvakseltaan, vaikka oma sauna löytyy. Osittain siksi kun pyykkiteline on saunassa niin on olevinaan vaivalloista ottaa se sieltä pois. (Toisin sanoen, ei saada aikaiseksi.)

Yleensä joka päivä, paitsi hellepäivinä olen saattanut ehtiä jo aamun aikana käydä kolme kertaa pikasuihkussa. :grin Kipeänä ollessa en jaksa käydä joka päivä. Samoin, jos vaikka nukahdan illalla pojan huoneen lattialle, niin en välttämättä jaksa enää raahautua pesulle.
Saunassa käydään talvella kerran tai pari viikossa, kesällä saunominen ei innosta muualla kuin mökillä.

Joka päivä tietenkin. Kesällä saunotaan joka toinen päivä ja joka toisena pelkkä suihku. Talvella/syksyllä saunotaan joka päivä, koska ilman saunan lämmittämistä ei suihkuun tarkene kukaan. Ei siis viitsi lämmityksen vaivan jälkeen käydä lämpimässä vain pelkässä suihkussa, vaikka sekin olisi tietenkin mahdollista.

Käyn suihkussa aina aamuisin, saunassa satunnaisesti, kun jotenkin aina tuntuu olevan huono hetki. Mökillä saunotaan joka toinen päivä.

Suihkussa yleensä joka päivä. Toisinaan voi jäädä välistä, jos lapsen nukutuksen jälkeen on niin väsynyt ettei jaksa. Saunassa käydään ehkä pari kertaa kuussa.

Suihkussa käyn yleensä joka toinen päivä, kesäisinä hellepäivinä varsinkin jos laittanut aurinkorasvaa, käyn päivittäin. Kotona saunotaan yleensä kerta viikkoon, mökkeillessä joka päivä.

Suihkussa joka toinen päivä. Kesäisin välillä päivittäin. Sauna 1-2krt viikossa, silloin kun jaksaa ja on semmoinen fiilis.

Suihkussa on pakko käydä lähes joka päivä jo senkin takia, että harrastan hikiliikuntaa lähes päivittäin. Saunassa käydään välillä 1-2 kertaa viikossa, välillä taas on pidempiä taukoja.

Ihan tarpeen mukaan. Normaalisti käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, toki intiimialueet pesen jokaisella vessakäynnillä. Tuosta aina gyne valittaa, ettei saisi noin paljon pestä. Jos hikoilen tai likaannun muuten, käyn useammin suihkussa, kuumina päivinä siis kolmekin kertaa saman päivän aikana.

Hikoilun mukaan.. Välillä käyn päivittäin, välillä on välipäiviä. Olen yrittänyt luopua pesuista mahdollisimman paljon ja iho voi siten paljon paremmin. Lopetin myös deodorantin käytön kokonaan - ei ole oikeasti edes tarvetta käyttää. Dödöt alkoivat aiheuttaa iho-oireilua, joten oli helpoin vain jättää pois. Hiki ei yhtään sen enempää haise kuitenkaan.

Joka ilta käyn yleensä suihkussa. Haluan olla puhdas kun käyn illalla sänkyyn. Ja siis olen aika kovasti hikoilevaa sorttia ja myös jalat hikoaa päivän aikana kengissä sen verran, et jotenkin vaan pakko käydä joka päivä. Jos jostain syystä olen vaan kotona enkä tee mitään, niin se voisi olla ainoa syy, etten tuntisi illalla tarvetta käydä suihkussa. Saunaa meillä ei ole, mutta käydään toisinaan uimahallissa ja toki aina saunotaan kun mahdollisuus tulee :)

Me käydään saunassa joka toinen päivä, joskus useammin jos tekee mieli. Pelkässä suihkussa tulee harvemmin käytyä, jotenkin siinä ei vain tunnu tulevan samalla tavalla puhtaaksi kuin saunassa.

Takaisin