Kuinka siirtyä tissille nukahtamisesta johonkin muuhun tapaan nukahtaa?

Hurtti

Satasella mukana keskusteluissa
Nukahtamis/nukkumis ketjuja on jo paljon ja yhdessä niistä jo sivuttiinkin tätä mutta olisiko teillä konkreettisiä vinkkejä mistä lähteä liikkeelle?

Neitini lähestyy puolen vuoden ikää ja nukahtaa yöunille vain tissin avulla. Iltarutiinit tehdään miehen kanssa aina samalla tavalla ja suurinpiirtein samaan aikaan mutta nukuttaja olen minä tuosta tissittelystä johtuen. Miehenikin haluaisi pikkuhiljaa auttaa minua nukuttamisessa, joten tissistä olisi päästävä irti. Vinkkejä siis kaipailen.

 
Me aloitettiin sillä että tehtiin pinnasängystä "kiva paikka", eli muutama lempilelu sinne ja soiva mobile. Poika tottui aika nopeasti siihen että siellä on kiva olla yksinkin, sekä päivällä että illalla. Sitten pikkuhiljaa aina iltatoimien eli meillä puuron syönnin jälkeen laitettiin poika sänkyyn ja vedettiin mobile... ja toistettiin tuo mobilen vetäminen niin kauan että nukahti. Ei kuitenkaan huudatettu, vaan jos rupesi itkemään niin haettiin hetkeksi syliin istumaan ja rauhottumaan ja kokeiltiin hetken päästä uudestaan. Lopulta yleensä nukahti ihan itse sen jälkeen kun oli lelujen kanssa vaihtanut päivän kuulumiset ja vetänyt maidolta tuoksuvan harson naamalleen.
 
Mullakin samoja mietteitä, että miten saisi muutettua tissille nukahtamisen muuhun. Vierottaminen siinä vaiheessa, että saa enää kaksi-kolme kertaa päivässä maitoa, mutta jossain vaiheessahan tää olis lopetettava kokonaan. Ipana kuitenkin jo 1v2kk. Tai no eihän tässä kiire ole tavallaan, WHO:n suositus taisi olla 2v rintamaidosta, mut ois kiva ettei nukahtaminen vaatis tissiä. Yökylässä lapsi ei ole vielä ksokaan ollut, mut mummi kyllä pari kertaa nukuttanut ja onnistuu ihan ok, homma on vaan se et pitäs onnistua multakin ;)
Meillä ei ole puhettakaan, että pojan voisin viedä sänkyyn ja nukahtais sinne, nohouuu! Itsekseen ei ole koskaan oppinut nukahtamaan ja jos kokeilen ja yritän ollla sinnikäs, etten nosta pois pinniksestä, niin huutaa ja hetken päästä oksentaa. Ei vaan toimi. Eli siirrän aina unessa tai puol unessa vasta omaan sänkyynsä ja yleensä siihen havahtuu, mutta silittelyllä ym. saa sine jäämään.  Noh, kaippa se hätä keinot keksii viimeistään sit kun imetys kokonaan loppuu ;)
 
Takaisin
Top