Kuinka pitkään olit sairaalassa ennen kun vauva syntyi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otsikon mukaisesti, kuinka pitkään ehdit olla synnytyssairaalassa, ennen kun vauva syntyi?

Esikon kanssa olin vähän alle vuorokauden. Menin aamulla ja jäätiin sinne odottamaan, että avautuminen pääsisi vauhtiin. (Supistukset ei olleet vielä kovin kovia, mutta vedet oli menneet ja lisäksi lapsi perätilassa.) Illalla päästiin synnytyssaliin ja aamuyöstä ensin ponnistamaan ja siitä sektioon.

Kuopuksesta meni vielä pidempään, kun synnytys käynnistettiin. Mentiin aamulla kymmeneksi ja synnytystä alettiin käynnistämään ballongilla. Saliin pääsin vasta seuraavana päivänä ja vauva syntyi iltapäivällä.
 
Suunniteltu sektio, mutta ei päästy heti aloittamaan. Esikoisesta odotettiin yli 8 tuntia ja oli tuskaa, paastonneena ja peloissaan. Kuopuksesta 4 tai 5 tuntia mutta aika meni jotenkin nopeampaa, odotus ei tuntunut missään.
 
Ekasta n. 12h
Tokasta alle 1h
Kolmannesta n. 6h
Nelosesta n. 9h

Kolmosesta ja nelosesta olen saanut odotella yöllä sairaalassa lähteekö synnytys käyntiin vai ei.
 
3h. Olin 5cm auki sairaalaan tullessa, ja loput aukesi siinä kolmessa tunnissa. Lyhyt ponnistusvaihe päälle, niin tätä ekaa ei tarvinnut synnyttää useampaa vuorokautta.
 
Ekasta vähän reilu vuorokauden, kun käynnisteltiin.

Tokasta taidettiin olla 14h. Ei ois menty niin aikaisin, mutta siinä oli "pari muuttujaa" ja meidät pyydettiin näytille.
 
Ekasta vähä vajaa vuorokausi, oli pitkä latenssivaihe, mentiin yöllä, kun olin valvonut jo edellisenkin yön ja aamulla alettiin sit vauhdittamaan. Tokasta olin 6,5h.
 
41 tuntia. :No Evil Monkey: Meillä oli aika yliaikakontrolliin, josta jäätiin osastolle, koska olin jo vähän auki ja säännölliset supistukset oli alkaneet edeltävänä yönä. Saliin pääsin seuraavana aamuna ja sielläkin vierähti melkein vuorokausi, kun en millään auennut loppuun asti.
 
Melkein 20h. Lähettiin keskiyöllä sairaalaan lapsivesien menon vuoksi. Aamulla vasta alkoi supistelut ja poika syntyi illalla klo 19:50.
 
Noin 38 tuntia. Käynnistys otti "vähän" aikaa. Varsinaisen synnytyksen kesto olikin sitten alle 10 tuntia :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Menin päivällä yliaikaiskontrolliin, illasta aloitettiin käynnistely. Sairaalaan menosta aikalailla tasan kolme vuorokautta ennenkuin vauva syntyi.
 
Ehkä joku 2 tuntia. Koko synnytys kesti siitä kun heräsin ekaan supistukseen vähän reilu 4 tuntia. Ekan tunnin makasin vielä sängyssä ajatellen, että on turha herättää miestä, kun ei tässä vielä yöllä tule tapahtumaan mitään. 😅 Sitten meinaskin tulla jo kiire.
 
Takaisin
Top