Kuinka pitkään olet yhteensä ollut raskaana ja imettänyt?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aloin tuossa miettiä, kuinka ison osan elämästäni olenkaan yhteensä ollut raskaana tai imettänyt.

Takana on kaksi täysiaikaista raskautta (ja yksi ihan alkuviikoilla kesken mennyt). Karkeasti laskien siis 1,5 vuotta (9kk+9kk). Esikoista imetin 1,5 vuotta. Kuopus on kohta 2v ja käy vielä tissillä. Eli imetystä tällä hetkellä yhteensä n. 3,5 vuotta. Olen siis ollut raskaana ja imettänyt n. 5 vuotta yhteensä. Se tuntuu aika paljolta, kun on reilu kolmekymppinen.

Miten te?

2 lasta, 4 raskautta. Onnistuneet raskaudet noin 1,5v ja keskenmenneet noin 2-3kk kumpikin. Eli vajaa 2 vuotta elämästäni olen ollut raskaana.

Esikoista imetin melkein kaksi vuotta. Kakkosta (3kk) imetän edelleen. Reilu kolmekymppinen olen.

Kuusi raskautta, kolme lasta. Eli 3x 41,5 viikkoa = 124,5 viikkoa ja keskenmenot ovat tapahtuneet noin rv 9 mennessä, laitetaan niistä nyt vaikka 4 viikkoa per raskaus päälle eli yht 136,5 viikkoa = 2,6 vuotta raskaana.
Imetykset 2x 1,5v ja kolmatta imetystä takana 4kk ja jatkuu vielä, toivon mukaan myös tonne puolentoista vuoden ikään.

7 raskautta, 4 lasta, eli syntyneistä lapsista raskaana reilut 38, 38, 39, 40 viikkoa = 155vko + 21vko (3x kesken menneet n.8. viikolla)= 176vko =~ 3v5kk raskaana
Imetystä 1kk, 1v1kk, 1v, 1v5kk = 3v7kk
Eli yhteensä raskaana ja imettänyt karkeasti 7v elämästäni ja 30v olen. Tuntuu kyllä joo pitkältä ajalta.

Neljä raskautta, kolme lasta. Raskaana n. 2,5v. Imetin esikoista ja keskimmäistä kumpaakin n. vuoden eli yhteensä 2v. Kuopusta 3kk imetän edelleen ja tarkoitus ois vähintään sinne vuoden ikään imettää eli jos se toteutuu niin imetystä olisi yhteensä ainakin se 3v. Yhteensä raskauksia ja imetyksiä tulee se 5,5vuotta, kunhan kuopuksen imetys onnistuu niin kuin olen suunnitellut. Olen lähemmäs 40v.

Kaksi täysaikaista raskautta takana, eli noin 1v 6kk. Kaksi varhaisraskauden keskenmenoa löytyy myös, mutta näissä olen ollut raskaana vain muutamia viikkoja, joten lieneekö niitä tarpeen laskea. Imettänyt olen yhteensä 2v 6kk.

Just loppui yhteensä kuuden vuoden jakso, jolloin olin joko raskaana, imetin tai molempia yhtäaikaa!

Kolme raskautta( ensimmäinen meni kesken) , kaksi täysiaikaista lasta, tosin esikoinen syöksysyntyi just ja just täysiaikaisena. Kumpikin lapseni syntyi aika pieninä. Lasteni pienipainoisuuden takia en täysimettänyt koskaan, koska lasten paino ei saanut laskea yhtään. Oman painoni romahtamisen takia kumpikin lapseni siirtyi kokonaan pullolapsiksi aika pian. ( olen ollut vaikeasti alipainoinen käytännössä koko aikuisikäni)

Takaisin