Kuinka pian kotiuduit synnytyksen jälkeen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka kauan sinä olit sairaalassa synnytyksen jälkeen?

Esikoinen syntyi tiistai-aamuna ja kotiuduin lauantaina jos en ihan väärin muista. Eli siitä tulisi neljä päivää. Kuopus syntyi perjantaina (iltapäivällä) ja kotiuduin maanantaina eli kolme päivää. Tosin esikoisen kanssa siellä olo aika tuntui kaksi päivää pidemmältä, kun siinä oli synnytyksen jälkeen koko päivä edessä osastolla, kun kuopuksesta oli jo melkein ilta.

1. 3 vuorokautta
2. 12h
3. 6h
4. 2 vuorokautta, olisin saanut lähteä taas jo heti, mutta halusin itse levätä yhden yön. Seuraavan päivänä vauvan paino olikin laskenut liikaa ja ei päästykkään vielä kotiin. Seuraavanakin oli liikaa laskussa, mutta päästivät silti kotiin lisämaidon kanssa.

Muokattu viimeksi:
1. 3 yötä
2. 2 yötä
3. 2 yötä
4. Syntyi kotona
5. Syntyi kotona

Laskin sairaalassa vietetyn ajan öissä, kun lapset syntyneet illasta jokainen. Esikoinen syntyi sektiolla, silloin oltiin yksi yö pidempään sairaalassa. Seuraavista oltais päästy jo aiemmin kotiin, mutta olisi pitänyt käydä sitten siellä seulaverikokeessa vielä, niin oli helpompi jäädä vielä yhdeksi yöksi, kun meiltä kuitenkin matkaa sairaalaan ja labraan.

Esikoisen kanssa 3 vrk, taisi olla normaali käytäntö Taysissa v. 2004 ensisynnyttäjien kohdalla, mikäli en väärin muista.
Kakkosen kanssa 2 vrk. Kysymys vain esitettiin ekan päivän jälkeen tyyliin "Haluatteko huomenna kotiin?"

Meillä syntyi vauva ma illalla ja torstaina aamupäivällä päästiin kotiin. Oli ihan kiva, että päästiin nopeasti kotiin vaikka olin ensisynnyttäjä. 😊

Tyttö syntyi lauantai-aamuna ja tiistaina päästiin kotiin eli kolme yötä oltiin sairaalassa.

Ekan kanssa oltiin 4 yötä, toisen kanssa 3 yötä ja kolmannen kanssa 2 yötä. Kuopuksen kanssa oltaisiin muistaakseni päästy kotiin jo yhden yön jälkeen, mutta kotimatka oli yli 100km joten oli järkevämpää lähteä aamulla kuin iltaa vasten.

Tarkistin maksetuista laskuista: sairaalavrk laskutettu yhteensä 6kpl ja vauva syntyi jo ekapäivän iltana.

Ekasta oltiin noin 38h eli noin 1,5 vuorokautta ja toisesta olin aika tasan 24h. Mulla on ollut molempien kohdalla niin kiire kotiin, että olisin varmaan lähtenyt välittömästi kun napanuora on katkaistu :')

1. 6yötä oltiin. 7 yötä olisi pitänyt olla mutta mulla jo kyllästytti olla sairaalassa joten käytiin yksi yö kotona ja seuraavana päivänä vielä verikokeissa.
2. Oltiin 2 yötä. Oli kiire vanhemman lapsen luo kotiin🥰
3. Oltiin 3 yötä. Kaksi yötä olisi riittänyt mutta halusin itse olla yhden ylimääräisen yön.

Ekasta taidettiin olla kuusi päivää 🤔 paino laski laskemistaan, eikä meinattu silti saada lisämaitoja vaikka vauva karjui yötä päivää nälkäänsä. Oltiin potilashotellilla. Päästiin kotiin mun suuttuessa ja miehen vakuuttelun ansiosta.

Toka pääsi kotiin kolmen yön jälkeen. Sai lisämaitoja ja paino ei päässyt droppaamaan niin pahasti. Sai maitoja heti koska mä olin heräämössä monta tuntia. Pyörähti myös tehon kautta, joten oisko siksi saanut myös normiosastolla helpommin lisämaitoja, tai sit on käytännöt muuttuneet ymmärtäväisemmiksi. Kotiutumisen ehtona oli myös mun kivut, piti pärjätä päivä burana+panadolilla eli ilman voimakkaita sairaalatason kipulääkkeitä, että uskalsivat kotiuttaa.

Keskiviikkoaamuna syntyi ja perjantai-iltana lähdettiin kotiin. Vauva oli sokeriseurannassa, kun saatiin vaiban terveyden puolesta vihreä valo niin lähdettiin kotiin.

Takaisin