Kuinka painonne on nouseet raskauden aikana?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Ajattelin tässä ihan vertailun vuoksi kysyä miten painonne on nouseet raskauden aikana. Itse olen nyt rv 17+2 ja painoni on noussut  n.3 kiloa. 
 
No mulla on tasan 28 rv takana tänään, ja painoa on tullu n.6kg lissää :) Eli ei mittään hirveitä. Lääkärin mielestä vaavi on liian kevyt, ku paino viime viikon alussa 840gr. En oo itekkää ollu syntyessäni mikään tonnikeiju, 2330gr painoa lasissa ku tupsahin maailmaan. :D Vähä pelottaa kyllä, ku ne nii rankasti aina muistuttaa siitä, ja loppukuusta käyä lääkärillä taas kattomassa paljonko painoa vauvalle tullu...
 
Mulla on nyt rv 25+3 ja paino noussut n.12kiloa jo :P Liikkukut olen enkä syö mitenkään hulluna(enemmän kuitenki kun ennen ja makeaa on myös mennyt enemmän kuin ennen :P Tulee mitä tulee, tiedän että taas kun pääsee salille ja lenkeille synnytyksen jälkeen ja alkaa syömään tarkasti niin hyvin nopeaa sulaa pois tulleet kilot :) ja saan lihakseni takas mitä oli, tavoitteena kyllä päästä vielä timmimmäksi kuin ennen raskautta, homma jäi vähän niinkun kesken raskauden selvittyä.. :P
 
Täällä vk35+3 ja painoa on tullut lisää 14kg...Lähtöpaino oli 56 ja nyt meni 70kg maaginen raja rikki. Sitä on antanut itsellensä helpommin luvan herkutella...Hurjalta on tuo painonnousu tuntunut,mutta kunhan on synnytyksestä palauduttu niin vakaa tavoite on kyllä palata lähtöpainoon ja aloittaa muutenkin kiinteytyskuuri:)
 
Olen viikolla 20 ja painoa on tullut n. 6-7 kiloa. Normaalisti olen melko pieniruokainen ja nyt mätän kuin mikäkin mörssäri. Tai ainakin mieli tekis ;)
 
Mulla menossa rv 31+5 ja painoa tullu 12 kg ja itteäni hirvittää, kun edellisessä raskaudessa tuli 20kg ja nyt painan saman verran mitä edellisen raskauden loppuvaiheilla, että näillä mennään. :D Tarkotus olis tän raskauden jälkeen tiputtaa n. 20kg tai 25kg ni olisin ihannepainossani. :)
 
Mulla nousi edellisessä raskaudessa paino (vika nla-punnitus rv41+0) reilu 17kg, josta synnärille jäi yli 10kg, joten myös turvotus tais vaa'an kieltä heilautella... Jälkitarkastuksessa 6vkoo synnytyksestä oli jäljellä semmonen pari kiloa enempi kun ennen raskautta.
Muksun kastekuvissa (pari pvää alta 2kk synnytyksestä) näytän kyllä niin vauvanpyöreeltä minäkin kasvoiltani, joten vois luulla et ois enempikin ylimäärästä sillon vielä ollu :D

Nyt tässä raskaudessa on paino noussut päivittäisestä (2-5krt/vrk) oksentelusta huolimatta rv33+5 mennessä semmosen 9,5kg.
 
Esikoista odottelen ja 18+5 menossa.. aamulla kun katsoin painon niin 6,5kg lähtöpainosta tullut lisää.. Tänään kyl taas syönyt niin älyttömästi että taitaa olla jo 7kg enempi ;)
Kaiken kyllä aijon kuluttaa kun sen aika tulee jos ei synnytyksessä ja imetyksessä lähde.
 
Mulla nousi 24kg kun esikoista odotin mutta onneksi ne aika nopiaa lähti ennen kuin tulin jälleen raskaaksi. Toisella kertaa tuli 18kg ja nekin lähteny melkein kaikki pois.
 
Paino nousi koko raskausaikana sen 13 kg, joista synnärille jäi n. 10 ja pari kiloa lähti kuukauden aikana kotona. Se viimeinen kitukilo sitten sinnittelikin pidempään, mutta nyt on siitäkin päästy eroon. Ja joo, en kyllä edes yrittänyt tietoisesti laihduttaakaan synnytyksen jälkeen, söin normaalisti ja terveellisesti ja ajattelin, että kaipa se paino siitä tasaantuu. Niin kuin tekikin :)
 
Ekaa kun aloin odottamaan olin noin 8kg alipainoinen. Siitä tulikin 33kg lisää painoa raskausaikana :D (ne kyllä läksikin ja paino tippui normaalin ja alipainon rajapyykkiin, neuvolan painoindeksin mukaan.) Toisesta olinkin viisaanpi ja noin 17kg tuli koko raskausaikana lisää jotka myös lähti pois. Kolmannesta ei noussut kuin 2kg rv 15 mennessä jolloin jouduimme keskeyttämään pahan 21-trisomian takia :( ..nyt rv 5+1 ja toistaiseksi vain tippunut pääsiäisen suklaamässytyksen jälkeen ;)
 
Odotan esikoista vkolla 25 ja noin 1- 2 kg on tullut. En omista vaakaa, mutta viikko sitten oltiin näissä lukemissa. Olin ennestäni noin 15kg ylipainoinen, joten tarkoitus olisi, ettei ihan hirveästi tulisikaan. Mieluummin saisi jäädä synnärille vähän entistäkin mammonaa.

 En ole kyllä juuri mitään asian eteen tehnyt, muuta kuin stressannut ja yrittänyt syödä terveellisemmin. Päivisin tule käveltyä noin 4km työmatkoja, josta on ehkä pieni hyöty, lisäksi olen seisomatyössä. Mitään herkkujen täyskieltoa en ole onnistunut noudattamaan. Joka päivä menee vähintään  1-2 palaa 81% suklaata jja ihan liikaa hedelmiä. Jätski- ja karkkivajareihin ostan mehujätskipuikon tai Oma mango-jäden ja tikarin. Tulee herkuteltua useammin kuin ennen, mutta paljon vähemmän kerralla. Huomenna olisi taas "tuomiopäivä", neuvola ja punnitus. Sitäkin tulee aina stressattua vähintään viikko etukäteen. Ihan naurettavaa, mutta en voi itselleni mitään.
 
Takaisin
Top