Kuinka nopeasti meinaatte palata työelämään?

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ehkä aikaista kysyä, kun vauvamme eivät ole edes vielä syntyneet.. Joka tapauksessa olette varmaan jo jonkin suunnitelman tehneet tulevaisuutta ajatellen. Eli missä vaiheessa meinaatte palata takaisin töihin/opiskelemaan? Itse olen suunnitellut, että olisin ainakin 1,5 vuotta tuon vaavimme kanssa kotosalla. En sitten tiedä miten suunnitelma vielä muuttuu. Luulen, että kysymys kohdallani on lähinnä taloudellinen. Minä pidän työstäni ja palaan sinne kyllä mielelläni, sitten kun sen aika tulee. Saatan alkuun tehdä vajaata viikkoa esim. 3 pvää viikossa tms., jotta voin sitten olla vielä suurimman osan viikosta vauvan tai siinä vaiheessa taaperon kanssa kotona. :)
 
mulla aikanaan tarkotus jatkaa keskeytyneitä opintoja oppisopimuksella. :) koululle olen ilmottanut jatkavani opintoja aikaisintaan 8/2013 eli kun vauva on päälle vuoden, mutta uskon olevani pidempään hoitovapaalla, jos tilanne sallii niin siihen kun lapsi täyttää kolme :) jos siis ei siinä ehditä tehdä jo toista, heh... mulla on ihan se tässä takana että hirveän herkkä aika mun mielestä kovin pienen, esim. vuoden ikäisen olla pois kotoa pahimmillaan yhtä pitkiä aikoja tai pidempiäkin kun vanhempien työpäivät, osa-aikahoito taas miellyttävämpi ajatus. mutta mielipideasia enkä arvostele kenenkään valintoja asian suhteen - sitä vartenhan ne hoitopaikat on! ;)
 
mä aattelin olla mahd pitkään kotona.. jos rahatilanne sallii ni sen kolme vuotta tai sitten niin että teen osa-aikaista vaan että vauva olis hoidossa vaan esim. pari pvää viikossa. :)
 
Minäkin olen ajatellut että olisin kotona vähintään siihen asti kun lapsi on 1,5 vuotias, mielellään pidempään jos vaan talous antaa periksi. Mies tukee mun kotona olemista ihanasti, sen mielestä voisin olla vaikka putkeen sen 3 vuotta kotona ja muita lapsia sitten perään :D mutta aika näyttää miten sitä toimitaan :)
 
Mulla ei mitään kiirettä takaisin työelämään, viimeksi siellä kävin 2009 vuoden alussa esikoisen ja pikkukakkosen välissä. Nyt en ole ehtinyt kakkosen ja pikkukolmosen välissä töihin ollenkaan, kakkonen täyttää syksyllä 3v. Voisin siis pysyä vielä seuraavat 3 vuotta kotona, ettei pikkukolmosenkaan tarvitse alle 3-vuotiaana mennä hoitoon ja ettei esikoisen tarvitse kahteen ekaan kouluvuoteen (+eskarivuoteen) olla pitkiä aikoja iltapäivähoidossa/yksin kotona. Rahallisesti tekee tiukkaa, etenkin jos tuo kotihoidontuki lyhenee, mutta kotonaoloaikaan se ei minulla vaikuta, haaveissa muutenkin vielä opiskelu ja työpaikanvaihdos!
 
Mulla on suunnitelmissa palata töihin 2013 elo / syyskuussa. Olin viimeksi äitiyslomalla reilun vuoden ja nyt ajattelin olla vähän pidempään kotona. Lähinnä siksi että keväällä on lähes mahotonta edes saada tarha paikkaa ja onhan se kiva venyttää töihin menoa kesän yli. Espoossa hoitopaikka takuu lupaa tarhalaisella paikan samasta tarhasta mistä se otetaan pois toisen lapsen hoidon vuoksi. Hoitopaikka takuu lupaa paikan vain elokuussa, joten se varmaan otetaan käyttöön silloin 2013. Pikku kakkonenkin kuulemma saa todennäköisesti paikan samasta tarhasta missä on jo yksi lapsi hoidossa. Toivotaan näin. Meillä esikoisen nykyinen päiväkoti on äärimmäisen kätevästi n.400m päässä kotoa.
 
Takaisin
Top