Mä vastasin 4 ja ihan vaan siksi, että 2 tuntuu hirveän vähältä (olen aina haaveillut todella suuresta perheestä) ja en taas halua paritonta lukua :D Paritonta lukua en halua siksi, että meillä on nyt suunnitteilla lapsi nro. 2 ja sen jälkeen tulee valitettavasti ainakin 4-5 vuoden tauko enkä haluaisi sinne sellaista yksinäistä lasta, kun sisarukset on jo sen verran isompia. Eli olis ihanne saada siinäkin vaiheessa 2 lasta vuoden-parin ikäerolla :)
Mun miehelle kyllä riittäis 2, mutta uskon, että saan ylipuhuttua melko helposti, koska hän on 5 lapsen perheestä ja voin aina vedota siihen miten kivaa heillä oli lapsena, kun oli niin monta leikkikaveria. No saa nyt tähdä, joskus huomaan itsekin ajattelevani, että 2 voisi ehkä sittenkin riittää.
Mutta sen sanon, että yksittäistä "iltatähteä" en haluaisi, koska siskopuoleni on sellainen ja niin järkyttävä tapaus että. (hänellä ikäeroa nuorimpaan sisarukseensa 11 vuotta ja vanhimpaan 21 vuotta) Erityisesti hänen isänsä ei ole halunnut kieltää tyttäreltään mitään ja sen tästä pikku tyrannista huomaa. Ei usko mitään ja on perheen pikkupomo. Meille ei mitään hemmoteltua pikku prinsessaa tai prinssiä tule. Vaikka todellakin tämä on niin kasvatuksesta kiinni ja joissain monilapsisessa perheessä voi kaikki lapset olla tyranneja ja joissain taas iltatähti voi olla oikea mallilapsi :) Oma äiti ja hänen miehensä ovat vaan epäonnistuneet niin pahasti, että karsastan ajatusta iltatähdestä.