Kuinka monta askelta olet ottanut?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Monilla taitaa olla aktiivisuusranneke ja puhelimiinkin saa askellaskurin. Minkä verran siis tänään/eilen/keskimäärin on tullut käveltyä? Oletko lasten kanssa kotona, työttömänä vai töissä? Millaista työtä teet? Tuleeko siis töissä paljon käveltyä vain lähinnä oltua paikoillaan?

Oma työni on istumatyötä kotoa käsin, joten askeleet tulee 100% muista toimista. Askelten määrä sitten vaihteleekin päivittäin sen mukaan olenko ollut kotona vai käynyt asioilla tai liikkumassa. Lapsen eskari on todella lähellä, joten siitä ei suurta määrää askelia tule vaikka veisi ja hakisi. Tänään askeleita on tullut ~4600. Tämä on koostunut kotitöistä, lapsen eskariin viemisestä ja asioilla käymisestä.

Töissä arkisin raksalla, julkisilla töihin ja asemalle kävellen. Keskimäärin 15000 askelta päivässä, jos ei muuta liikuntaa tule harrastettua.

Tänään tuli yli 12 000, ehkä 14 000. Hankala arvioida, sillä mun puhelimen askelmittari ei mittaa kaikkia askelia, ja toki aina kännykkä ei ole taskussa. Keskiarvo mulla on 9000-10 000. Töissä tulee askelia paljon. Jos on vapaapäivä enkä tee ihmeempiä, voi olla vaan 2000-3000.

Mä olen lasten kanssa kotona, mutta ollaan/olen sen verran liikkuvaista sorttia että askelia kertyy päivittäin 10 000 - 20 000, keskimäärin 17 000. Askeleet koostuu pääosin kotitöistä, lasten kanssa ulkoilusta ja lenkkeilystä (lapset pyöräilee, itse kuljen vieressä) ja käyn vielä iltaisin heittämässä yksinäni pitkän lenkin. Treenikerrat on nyt loppuraskaudessa vähentyny joten ihan hirveästi niistä ei enää askelia kerry.

useimmiten tulee noin 14000, mutta joskus jos ei urheile ja on muutenkin vapaapäivä niin voi jäädä alle 10000. olen toimistotyössä, mutta pyrin silti kävelemään joka päivä (päiväkotihaku, kauppareissut, kävelypalaverit jne) ja urheilemaan vähintään joka toinen päivä.

Viikolla askelia tulee vähemmän ( koska kännykkä usein pöydällä) mutta jos keli on hyvä, käydään miehen kanssa vaunulenkillä iltaisin.

Viikonloppuna käydään yleensä Nuuksiossa tai jossain vastaavassa, vauva kantorepussa ja esikoinen kirittäjänä :) Silloin askelia tulee ihan huomaamatta.

Takaisin