Kuinka kauan voi väittää raskauden jälkeisiä kiloja raskauskiloiksi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pallo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pallo

Jostain jotain jo tietävä
Mietin tässä että kuinka kauan voi väittää että kilot mitkä ovat jääneet synnytyksen jälkeen ovat raskauskiloja? puolivuotta? vuoden?
Ehkä tuo vuosi on hyvä aika kehon toipumiseen ja raskausaikana kertyneiden kilojen poistoon. Mutta tämän jälkeen mielestäni kilot jotka ovat vielä tallella ennen raskauden aikaiseen painoon eivät enään ole raskauskiloja vaan ihan itse saavutettuja kiloja. Niitä kiloja mitä on saanut raskauden aikana hankittua omalla syömisellä/liikunnan puutteella...
Monesti kuulen lauseen että viisi-kymmenen kiloa jäi raskaudesta ja nämä kilot ovat vielä kaksi-kolme vuotta synnytyksen jälkeen raskauskiloja.. Ei ne enää silloin raskauskiloja voi olla?!

Hankala juttu.
Joillan palautuminen kestää parikin vuotta. Aineenvaihdunnan palautuminen ja hormoonien tasaantuminen..yms..
ITse esim imetän vielä ja ei ole kroppa päässyt palautumaankaan kunnolla, mutta ei noita kiloja olekkaan kuin 3 jäljellä :D Mutta ne kyllä lähtis jos haluis että ne lähtee..

Tunnen itsekkin naisen jolla lapsi jo 5v, jaksaa aina muistuttaa kuinka sen lapsen takia on tullut niin lihavaksi :D :D

Mä söin itselleni raskauden aikana 2-3 ylimääräistä kiloa ja ne ei kyllä oo lähteny mihinkään. Varsinaiset raskauskilot on molemmilla kerroilla hävinneet pian synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa söin järkevästi enkä hankkinut ylimääräisiä kiloja, toisessa meni makeaa ihan liiankin kanssa.

itselle maistui makea raskauden aikana ihan liikaa ja vielä on n. 3-5 kg jälellä ja ihan tästä ylen syömisestä. nyt on helppo ajatella et olishan sillon raskauden aikana voinu kattoo mitä suuhunsa pisti ja ei ois laitoksella ollu niitä 20 kg tullu... mut kuka tietää onneks on lähteneet suht helposti pois ja nää kilot kyllä pitäs saada liikunnalla/syömisellä pois..

Mulla lähti raskauskilot samantien kun neiti synty, mutta alun imetyksen aikaan sain hankittua muutaman kilon lisää :D Ja niitä tässä nyt enemmän ja vähemmän yrittäny saada pois. On varmaan kilo lähtenykki mut kovasti pyrkii takas :D Ja neiti tulee nyt vuoden.

Takaisin