Meillä jätettiin ehkäisy pois elokuussa 2009. Sen jälkeen toisesta kierrosta plussattiin. Haamuplussa näkyi ensimmäisenä päivänä oletetun menkkojen alkamispäivän jälkeen, ja pysyi haamuna vielä 3 päivää myöhemmin. Tuo raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon viikoilla 6+, seuraavan kerran plussattiin toukokuussa 2010, sama juttu, testissä näkyi vain haamua. Tämäkin päätyi keskenmenoon viikoilla 5+. Viimeisin plussa läsähti tikkuun tammikuussa 2011 ja tätä lasta kannetaan edelleen! Testi näytti edelleen haamua muutama päivä odotettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen.
Olimme jo tuon reilun vuoden yrityksen ja kahden km jälkeen hakeutuneet tutkimuksiin, että mikäs mättää kun a) ei raskauduta b) ei pysytä raskaana. Verikokeissa löytyi merkkejä PCOS:sta. En paljoa uskonut että viimeisin plussa olisi merkki pysyvästä raskaudesta, mutta kun paria viikkoa myöhemmin menin munasarjojen rakenteen ja endometrioositutkimukseen, näkyi ultrassa sykkivä alkio viikoilla 6+3. Voi sitä riemua! Että eipä muuta kun uskoa toivoa luottamusta asiaan. Meillä auttoi se että vaihdoin työpaikkaa ja jättäydyin pois stressaavasta järjestötoiminnasta. Jälkikäteen laskeskellen ja ovulaatiotesteihin uskoen hedelmöityminen on tapahtunut jouluaattona - siis kiitos tästä lahjasta. Eli meidän esikoinen tulee maailmaan 2v 1kk yrityksen aloituksen jälkeen. Monilla menee varmasti kauemmin ja joillakin tärppää nopeammin, mutta itse olen tyytyväinen että tähän päästiin luomuna ja että asia opetti itselle kärsivällisyyttä ja sietokykyä siihen, ettei kaikkia asioita voi itse määrätä. Luulisin jopa että lähennyimme miehen kanssa näitten keskustelujen äärellä.
Tsemppiä vaan kaikille yrittäjille! Paistaa se vielä risukasaankin :)