Kuinka kauan olette yrittäneet...

äiti viiden

Satasella mukana keskusteluissa
Täällä menossa kp22/29-33 yk4. ja nyt sitten jännäillään että josko tässä kierrossa ois tärpännyt, vaikka kaan ei yhtään oo sellai olo että ois raskaana plääh... missä vaiheessa ootte ruvenneet tekee raskaustestiä ja kuinka nopeesti on tullut plussaviivat?

Mulla on raskaustestit näyttänyt vielä muutaman päivän menkkojen odotetun alkamispivän jälkeenkin negaa, vasta joku 5pv jälkeen muuttunu positiiviseksi. Niin no, paitsi ekassa raskaudessa sain hyvin häilyvän, epäluotettavan haamun jo 1pv jälkeen, mut saattoi tuo hormoonitaso olla vähä korkeampi kaksosraskauden vuoksi. Mut oon kyllä kuullu miten jotkut saa plussia jo ennen menkkojen osotettua alkua. Jos testi tulee vielä joskus tarpeelliseksi (nyt kun pääsis vauvan yrityksessä tuumasta toimeen!), niin sitten varmasti odotan vähintään sen 5pv, ennen testin tekoa... (vannomatta paras!) =) toivottavasti plussa pärähtää sinulle tauluun, testaat nyt koska vaan... =D

Niinhänse ois että maltti ois valttia Jenhy, mutta kun aina ei malta ootella
mutta ehkä kuitenkin ootan tonne ens.ke asti ainaki ku seuraavat menkat alkaa vasta tossa ens.su paikkeilla, joten vielä on aikaa jännäillä ....

Täällä yk2 menosssa. Haalean viivan ekassa raaskaudessa sain jo neljää päivää ennen kuukautisien alkua. sillon oli ovis ollu viikko menkkojen jälkeen jo, niin oletan että siittä aikanen plussa oli... tsemppiä sinulle :)

Ekaa yriteltiin pari vuotta enemmän tai vähemmän tosissaan, ja tätä toista yritetty hiki hatussa n. 15 yk:aa. Ihan liian kauan, hermot menee ja munasolut loppuu tällä menolla! Mitenkäs kaikilla muilla?!

Täällä esikoista yritetään, nyt on yk11 menossa parhaillaan. Ei näytä tärppäävän, ja kohta alkaa epätoivo voittaa, vaikka ollaanki vielä nuoria.

Esikoinen sai alkunsa jo tokasta kierrosta. Toista ruvettiin tekeen elokuussa 2010 ja isänpäivänä tein positiivisen testin, meni kummiskin sit kesken. Ja heti spontaanin varhaisen km:n jälkeen alko tää raskaus jota onnellisesti takana 32+4 viikkoa, ei ehtiny tulla yksiäkään menkkoja. Tsemppiä yritykseen!

Meillä yritettin yli 2 vuotta. Ensimmäinen plussa ikinä tuli kun testasin kp 35 - oppinut jo parissa vuodessa olemaan testaamatta liian aikaisin... Eka viivatesti oli haalea, mut seuraavana päivänä digitaalinen antoi plussan parissa sekunnissa.

Pillerit jätin pois viime vuoden itsenäisyyspäivän tienoilla eli nyt menossa yk 7 kun sitä ekaa tyhjennysvuotoahan ei lasketa mukaan.

Meillä ensimmäinen raskaus alkoi toisella yrittämällä. Nyt tätä toista on toivottu jo kovasti reipas 9 kk. Nyt on kp 24, et jospa toiveet kävisi toteen tällä kertaa...
On vain niin turhauttavaa odottaa ja odottaa ja miettiä, miksi en tule raskaaksi nyt. Missä vika?? ...ei auta kuin uskoa ja luottaa, että se plussa tulee testiin joku kaunis päivä vielä...
Kaikille muillekin voimaa ja jaksamista!

Älkää ihmeessä heittäkö kirvestä kaivoon! Täälä yritystä  tasan 2 vuotta. Siihen sisältyen 3 varhaista keskenmenoa, ja minä jo ajattelin, että en halua enää pettymyksiä. Nyt olen raskaana ja pisimmällä kun koskaan. Tietenkin on vieläkin riskinsä, mutta positiivisesti ajattelen.

Meillä jätettiin ehkäisy pois elokuussa 2009. Sen jälkeen toisesta kierrosta plussattiin. Haamuplussa näkyi ensimmäisenä päivänä oletetun menkkojen alkamispäivän jälkeen, ja pysyi haamuna vielä 3 päivää myöhemmin. Tuo raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon viikoilla 6+, seuraavan kerran plussattiin toukokuussa 2010, sama juttu, testissä näkyi vain haamua. Tämäkin päätyi keskenmenoon viikoilla 5+. Viimeisin plussa läsähti tikkuun tammikuussa 2011 ja tätä lasta kannetaan edelleen! Testi näytti edelleen haamua muutama päivä odotettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen.

Olimme jo tuon reilun vuoden yrityksen ja kahden km jälkeen hakeutuneet tutkimuksiin, että mikäs mättää kun a) ei raskauduta b) ei pysytä raskaana. Verikokeissa löytyi merkkejä PCOS:sta. En paljoa uskonut että viimeisin plussa olisi merkki pysyvästä raskaudesta, mutta kun paria viikkoa myöhemmin menin munasarjojen rakenteen ja endometrioositutkimukseen, näkyi ultrassa sykkivä alkio viikoilla 6+3. Voi sitä riemua! Että eipä muuta kun uskoa toivoa luottamusta asiaan. Meillä auttoi se että vaihdoin työpaikkaa ja jättäydyin pois stressaavasta järjestötoiminnasta. Jälkikäteen laskeskellen ja ovulaatiotesteihin uskoen hedelmöityminen on tapahtunut jouluaattona - siis kiitos tästä lahjasta. Eli meidän esikoinen tulee maailmaan 2v 1kk yrityksen aloituksen jälkeen. Monilla menee varmasti kauemmin ja joillakin tärppää nopeammin, mutta itse olen tyytyväinen että tähän päästiin luomuna ja että asia opetti itselle kärsivällisyyttä ja sietokykyä siihen, ettei kaikkia asioita voi itse määrätä. Luulisin jopa että lähennyimme miehen kanssa näitten keskustelujen äärellä.

Tsemppiä vaan kaikille yrittäjille! Paistaa se vielä risukasaankin :)

Stressi on vissiin yleinen syy tähän ettei ole tullut raskaaksi jne. Itse olin nimittäin lopettanut koulun jonkun aikaa sitten. Km syynä minulla on kyllä saattanut olla työ, paljon painavia nostoja, 13 tunnin työpäiviä. Tässä nyt kuitenkin odotan tuota toista neuvolaa, joka on 3 viikon päästä. Kuunnellaan ne sydänäänet.

meillä ekaa tehtiin vuosi, mikä tuntui erittäin turhauttavalta. Nyt kesällä päätettiin jättää ehkäisy pois. Ajateltiin et tulee sit ku tulee. Mut varauduttiin pidempään aikaan. Nyt kuitenki selvis et olenkin jo raskaana. Tätä ihmettä ei voi vieläkään uskoo. En ois ikinä uskonu tulevani ekasta yrityskerrasta raskaaks.

Heissan,
Mulla on aikasemmin yks keskeytys takana, siitä siit aikaa jo kohta 3 vuotta.
Nyt on sit 5 kierto menossa jollon on ollu yritystä.. n 2vkon päästä pitäis taas kohdata totuus ja nähdä et onko tärpänny.

Tuntuu kyllä kieltämättä aika turhauttavalta toisinaan, kun tuntuu et mitään ei tapahdu :D

Terve tupaan,

meillä on yk 4 menossa, esikoista yritämme. Raskauduin vuosi sitten täydellä vahingolla. Raskaus kuitenkin päättyi ennen rv 12.

Meillä yk 2 menossa, toista lasta yritetään. Esikoisesta raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta. Nyt sain taas ekasta kierrosta plussan mutta se olikin kemiallinen raskaus =)

Täällä yk 10 menossa varhaisen km jälkeen ja jos koko yritysaika lasketaan niin on jo vissiin yk 22 epäsäännöllisten kiertojen kanssa..

Teilläkin on jo, RouvaS, yritystänoin pitkään, huh. Musta alkais oleen jo teidänkin vuoro! Täällä loppukiertoa kohti menossa, katsotaan vaan alotetaanko yk 16 (tai 17?). Huoh.

Eka yrityskuukausi on menossa ja esikoista yritetään, joten tää on ihan uutta ja jännää mulle... :)

Takaisin