Kuinka kauan olet ollut erossa lapsistasi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Eli otsikon mukaisesti, kuinka kauan olet ollut erossa omista lapsistasi? Missä menee raja minkäkin ikäisten kanssa?

Minun äiti on aina ottanut lapsia yökylään jopa pariksi yöksi kerrallaan, toki pieni tissivauva ollut maksimissaan vain aamusta iltaan kun itse olisin muuten räjähtänyt lopullisesti tissieni kanssa. Ikävähän siinä tulee, mitä nuorempi lapsi niin sitä enemmän. Nyt lapseni ovat 4 ja 7, voivat olla monta yötä putkeen äitini kanssa. Tai isänsä kanssa niin kauan kun on tarvis, esim. jos lähden yksin toiselle paikkakunnalle viettämään laatuaikaa ystävän luokse, pyjamabileet.
 
3-vuotiaasta 2 yötä. 1-vuotiaasta on vaikea olla erossa, mutta työn takia jouduin hiljattain olemaan yhden yön ja melkein kaksi päivää.
 
2-v esikoinen ollut pisimmillään kaksi vrk (kaksi yötä) yökylässä, ja olin kyllä ihan sydän murskana ikävästä 🥺❤️
 
Esikoinen on ollut pisimmillään viikon erossa. Hän oli silloin pari kuukautta vajaa 2,5v. Molemmilla oli hirveä ikävä. 😭
Nuorempi (1,5v.) on ollut kaksi yötä isovanhemmilla yökylässä.
 
Kuopuksesta (3v) olen ollut pisimmillään 2vrk, kun on ollut kaksi yötä mummulla. Esikoisesta pisin erossaoloaika oli kun synnytin kuopuksen. Jos nyt oikein muistan, esikoinen meni mummulle tiistaina, kun lähdin ke aamuna (käynnistykseen) sairaalaan. Seuraavana maanantaina pääsin vihdoin kotiin. (Silloin oli koronarajoituksia, niin esikoinen ei päässyt käymään sairaalassa.) Esikoinen oli silloin 6v.
 
Oon ollut yhden yön poissa kotoa ja lapsesta erossa, lapsi oli isänsä kanssa kotona. Oli tuolloin hieman reilu vuoden ikäinen. Muutoin oonkin ollut lapsen kanssa tiiviisti yhdessä. Välillä sitä kaipaisi että saisi taas vaikka vain yhden yön "huilimisen" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Oon ollut yhden yön poissa kotoa ja lapsesta erossa, lapsi oli isänsä kanssa kotona. Oli tuolloin hieman reilu vuoden ikäinen. Muutoin oonkin ollut lapsen kanssa tiiviisti yhdessä. Välillä sitä kaipaisi että saisi taas vaikka vain yhden yön "huilimisen" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tuo yhden yön huili tekisi tosiaankin itselle varmasti hyvää! Toistaiseksi taapero on ollut 100% yönsä mun kanssa ja päivisin ollut pari kertaa 5h isänsä kanssa sekä muutamia kertoja kotona 3h lastenhoitajan kanssa mun juostessa asioilla.
 
Tuo yhden yön huili tekisi tosiaankin itselle varmasti hyvää! Toistaiseksi taapero on ollut 100% yönsä mun kanssa ja päivisin ollut pari kertaa 5h isänsä kanssa sekä muutamia kertoja kotona 3h lastenhoitajan kanssa mun juostessa asioilla.
Ihania huilihetkiä sielläkin kun on juossut omilla asioilla. Sekin kyllä kelpaisi, mutta en myöskään valita vaikka välillä on raskasta olla tuon rakkaan taaperon kanssa :Two-hearts:
 
Mä oon ollu 1.5v vuotiaasta useamman kerran 2 yötä erossa. Eka pätkä taisi olla jo 7kk iässä opiskelujen takia. Ei oo ollut mitään ongelmaa olla isänsä kanssa. Isä
on alusta asti lähes yhtä paljon lapsen hoidossa mukana kuin minä niin lapsi on kiintynyt myös samalla tavoin isäänsä.

Yhtä aikaa erossa meistä molemmista vanhemmista ollut 1 yön ollen mummolassa kun vietimme lapsettoman miniloman.
 
Tuosta toisiksi nuorimmasta (2,5v) oon ollut erossa vaan 10h maksimissaan, olin silloin töissä 😄 isommat olleet parista päivästä muutamaan päivään yökylässä, se on maksimi mitä ollaan erossa oltu. Vauvasta en ole ollut erossa vielä kertaakaan, tosin hän täyttääkin vasta 4kk.
 
Vanhimmista lapsista viikon kun kävivät tädin ja sedän luona. Olivat muistaakseni 8v ja 6v silloin. Nuorimmaisesta 3 yötä. Oli silloin 1v ja 3kk.
 
Meillä ovat olleet mummilassa yötä jo alle 2-vuotiaina. Isompina jo viikkoja, kun kahden vanhemman perheessäkin koululaisen yhteensä 10kk lomien kanssa tekee tiukkaa, jos perhe haluaa viettää lomaa yhdessä, eikä peräkkäin.
 
1,5 vuotiaasta olen kerran ollut noin vuorokauden erossa, kun oltiin isänsä kanssa hotellissa ja mummu hoitamassa. Toki teen töissä pitkiä päiviä niin välillä kyllä tulee työpäivinä ikävä lasta, mutta silloin tuo on kuitenkin isänsä kanssa.
 
Takaisin
Top