Kuinka hyvin pärjää sedan mallisella autolla?

Pupunen_

Silmät suurina ihmettelijä
Meillä esikoinen syntymässä ensi helmikuussa ja meillä Volvo S40. Mietittiin, että täytyyhän se auto vaihtaa, mutta aloin kumminkin miettimään, miten ootte muut pärjänneet pienemmällä peräkontilla? Rattaat yms…
 
Meillä esikoinen syntymässä ensi helmikuussa ja meillä Volvo S40. Mietittiin, että täytyyhän se auto vaihtaa, mutta aloin kumminkin miettimään, miten ootte muut pärjänneet pienemmällä peräkontilla? Rattaat yms…

Kannattaa myös miettiä missä niitä rattaita/vaunuja automatkan jälkeen tarvitsee.
Meillä pärjättiin reilusti yli vuosi ilman niiden mukana kuljettamista. Kaupoissa turvakaukalon voi nostaa ostoskärreihin ja mummolaan voi hankkia halvat mökki/ parvekevaunut/rattaat.
Niin, mulla käyttöautona tt-audi, joka on vielä teidän sedaniakin pienempi niin sisä kuin tavaratilaltaan. 🙊
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli alkuun sedan mallinen auto ja ei siinä sinällään ollut vikaa, mutta pitkillä reissuilla meillä kyllä oli takakontti ja penkki täydet tavaraa. Mikäli ei paljoa ajele kauas sukulaisiin voi hyvinkin pärjätä pienemmällä autolla.

Turvakaukaloa ja turvaistuinta valitessa kannattaa miettiä miten paljon apparin penkkiä joutuu laittamaan eteenpäin, jos on telakkaa tai isompaa penkkiä. Meillä ei mies oikein mahtunut repsikan paikalle istumaan, joten hän joutui aina ajamaan.

Farkkuun on kieltämättä helpompi sovittaa rattaat ja muut, mutta meni ensimmäinen vuosi ihan hyvin ilmankin. 💁‍♀️
 
Meillä oli BMW sedan puoli vuotta 2 lapsen kanssa, Emmaljunga Scooter rattaat ainakin meni takakonttiin. Jotkut toiset rattaat siihen aikaan vaati renkaiden irrotusta että mahtui konttiin.
Kolmas kun ilmoitti tulostaan vaihdettiin suosiolla takaisin farkkuun kun ei olisi mitenkään saanut tuohon autoon turvaistuimia kaikille mahtumaan
 
Meillä oli kolmen lapsen kanssa kia rio ja hyvin mahduttiin olemaan. Hankalin oli kaukalovaihe kun se vei telakan kanssa hirveästi tilaa. Minä istuin yleensä keskellä kahden istuimen välissä. Rattaat ostettiin semmoiset, jotka mahtui pieneen konttiin ja usein jalkatilassa meillä oli pitkään pakettiin taittuvat ns sateenvarjorattaat. Neljäs kun tuli niin vaihdettiin 7-paikkaiseen.
 
Meillä on sedan eikä olla koettu tarvetta vaihtaa. Turvaistuimetkin meillä on ollut isoa mallia, ensin Maxi cosi Coral 360-telakalla ja nyt BeSafe Stretch. Niin juu ja yhdistelmätkin on valtavat vankkurit, Emmaljungan NXT90. 😂 Kun siirryttiin turvakaukalosta turvaistuimeen, ostettiin myös matkarattaat, jotka vievät autosta vähemmän tilaa.

Toki jos jatkuvasti tekee jotain viikon road trippejä tai mökkireissuja, joille tarvitsee mukaan koko omaisuuden, voi sedan jäädä pieneksi. Meidän arjessa mulle ei oikeastaan ole tullut mieleenkään, että tuo auto olisi jotenkin pieni. 😊
 
Me ollaan pärjätty vielä hyvin. Toki ei olla tehty paljon pitkiä reissuja, jota varten olisi pitänyt pakata auto täyteen tavaraa. Ainoastaan viime joulu oli härdelli kun mentiin mun äidille kissoinemme päivinemme. Piti tehdä 2 ajoa. Onneksi asuvat melko lähellä😅.
Esikoisen Emmaljungan duo combit mahtuivat. just mukaan. Vaunukoppa piti tosin kuljettaa apparin paikalla😂. Mutta ratasosa mahtui jo rungon kanssa taakse. Nyt kun on toinen tulossa niin mietittiin tuplavaunut niin että mahtuvat. Eli vähän sirommat cybexit ostettiin. Ei mene vielä auto vaihtoon. Mutta näitä rattaitakin ym voi mallailla autoon ennen ostopäätöstä, jotta varmasti mahtuvat😊
 
Ei ehkä niinkää ole kyse siitä, onko sedan vai farmari, vaan että onko juuri teidän sedaninne tarpeeksi tilava. Esimerkiksi Volvo (vaikka se onkin suosikkiautoni ja meillä on niitä 2) on kuitenkin aika pieni auto sisätiloiltaan. Minulla oli Skoda sedanmalli ja vaihdoin Volvon farkkuun ja vaikka ulkopäin Volvo on merkittävästi suurempi, Skodassa sisätilat ja takaluukku olivat tilavammat. Näitä kannattaa autoa vaihtaessa ja merkkiäkin pohdiskellessa miettiä ja vaikka automyyjän kanssa käydä läpi. Kymmenisen vuotta vanha Skoda Octavia sedan on oikeasti sisätiloiltaan (jalkatila, muu matkustustila) isompi kuin uudehko Volvo V60. Toinen automerkki missä minulla on tilavuudesta positiivisia kokemuksia, on BMW.
Jos aletaan tekniikasta tai muista ominaisuuksista keskustelemaan niin on erilaisia mielipiteitä automerkkien parhaimmuudesta. :'D
 
Meillä oli kolmen lapsen kanssa kia rio ja hyvin mahduttiin olemaan. Hankalin oli kaukalovaihe kun se vei telakan kanssa hirveästi tilaa. Minä istuin yleensä keskellä kahden istuimen välissä. Rattaat ostettiin semmoiset, jotka mahtui pieneen konttiin ja usein jalkatilassa meillä oli pitkään pakettiin taittuvat ns sateenvarjorattaat. Neljäs kun tuli niin vaihdettiin 7-paikkaiseen.

Tämä oli kyllä lohduttava tieto. Meillä Kia Rio ja esikoinen tulossa. Olen stressannut, miten pärjätään noin pienellä autolla. Ostettiin Emmaljungan sento prot ja takarenkaat täytyy irrottaa, jotta mahtuvat takakonttiin. Aluksi varmasti helpottaa, kun ei tarvitse joka paikkaan vaunukoppaa raahata mukana. Täytyy sitten katsella myöhemmin, ostaako matkarattaat lisäksi. Halvemmaksi se ainakin tulee kuin auton vaihtaminen. 😅
 
Takaisin
Top