kovien äänien haitta sikiölle?

ooona

Oman äänensä löytänyt
olisiko jollain kokeneemmalla tietoa tälläisesta:
Kuinka paljon ja kuinka negatiivisesti sikiöön, vauvaan masussa vaikuttaa kovat äänet? Olen kolmannella kuulla raskaana ja töissä clubilla jossa iltaisin siis todella kovalla DJ musiikki. Olen nyt vähentämässä iltavuoroja pois, mutta olen huolissani jo nyt että miten bassot, ja todella kova ääni muutaman kerran viikossa vaikuttaa? Lapsihan on masussa hyvin suojattuna ja kelluu lapsivedessä joka vaimentaa ääniä, mutta huoleni on silti suuri.
 
Mä en nyt kokenut tuossa asiassa ole, eli ihan oma tiedon pohjalla mennään. Joku kokeneempi korjatkoon jos väärässä olen. :)

Mun mielestä tuosta ei mitään haittaa ole, tuossa vaiheessa vauva ei vielä ääniä ilmeisesti edes kuule. Ja en usko että tuo bassokaan haitaksi on, ei se niin kovaa "tärisytä". Mun mielestä tuossakin asiassa menet ihan omien tuntemusten mukaan. :) Mikä susta tuntuu hyvältä ja mukavalta niin yleensä on sikiöllekin vaaratonta :)

Eli mä oon sitä mieltä että voit ihan huoletta työskennellä clubilla :)
 
Eiköhän se sikiö ole niin suojassa siellä kohdussa ettei tuosta melusta mitään haittaa ole!

Meillä on kaksi koiraa, jotka pitävät välillä kovaa meteliä. Onneksi ensimmäinen lapsi tottui jo mahassa ääniin, ei sitten syntymän jälkeen pelännyt koirien haukkumista tms..

Eli ole huoleti vaan :)
 
raskausaikana kävin joka viikonloppu baarissa tanssimassa ja kovaa musaahan siellä oli, en toki kokoo raskautta siellä viettänyt mutta silloin kun vielä pystyin liikkumaan eikä se mun poikaa ole mitenkään haitannut...
 
Noh... minä lopetin keikka-työt baarissa noin kahdeksannella kuulla raskaana. Olin itse se. joka niitä levyjä siellä soitteli ja bassoa väänsi iltaa myöten kovemmalle ja kovemmalle.

Ja lopettamis päätökseen vaikutti tietysti se volyymitaso, mutta ei tason vuoksi vaan kellonajan vuoksi. Olin lukenut jostakin, että vauva oppii tulevaa rytmiä äidin vatsassa... siis valveillaolorytmiä. Meidän lapsi taisi kyllä oppia siellä myös ne kaikki maailman mutkin rytmit :D reggaesta valsiin!

Ja olihan se lopuksi aika raskasta ja kornia yömyöhään suuren vatsan kanssa siellä selvinpäin humalaisten keskellä töitä tehdä. Tuli itelle ihan "likanen" olo!

Jossakin tuolla VAU*n raskauslaskuri (?) sivulla kerrottiin,että koska se pieni siellä masussa alkaa kuulemaan... Mutta ensisijaisesti kaiken taustahälyn peittää alleen äidin syämden syke, veren kohina ja kaikki MAHTAVAT suolisto äänet.... (voi raukkaa, mistä turvansa saa..)

Neuvoisin tekemään tässäkin asiassa niinkuin itsestä tuntuu. Koska jos sinä voit hyvin, niin kyllä se vauva sen tietää!
 
piti laittaa näistä kovista äänistä.... äidin vatsa suojaa vauvaa ihan mielettömästi ääniltä. Vatsanpeitteet, lapsivedet ja kaikki. Hyvänä esimerkkinä tuo magneettitutkimus. Joillekinhan tuo tehdään lantionmittakuvaus magneetissa ja siellähän on niin kova melu, että käytetään kuulosuojaimia. Vatsan päällehän ei mitään suojia pystytä laittamaan, mutta on tutkittu, että äidin vatsa vaimentaa niin tehokkaasti, ettei mitään vaurion vaaraa olisi... olen siis itse röntgenhoitaja ja monet odottavat äidit kysyivät tätä magneetissa käydessään. Joten aikas huoletta olisin muiden melujen kanssa. Kunhan ei kierrä kaikki kiihdytyskisoja radoilla :D :D
 
Takaisin
Top