Koulusta saatava joulupussi

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Saako näitä vielä koulusta? Saitko itse ollessasi koululainen?

Muistan itse saaneeni tälläisen ainakin yhtenä vuotena Vantaalla, ekalla tai tokalla. Vai molempina? Paperipussissa oli pipari, omena ja karkki.

Joo Vantaalla sai omassa lapsuudessa ja kyllä enää muista saiko joka vuonna! Oma lapsi ei kyllä ole saanut, ei tosin siellä enää asuta.

Saatiin silloin todistusten jako aamuna. Ensin oli aamukirkko, josta sekalaisia ryhminä köveltiin koululle, saatiin jouluiset eväspussit: omppu, pipari ja pillimehu.
Opettaja antoi todistuksen ja pöydältä sai ottaa käärekonvehteja.
Pojat sitten niitä tyhjiä pillimehupaketteja kotimatkalla pamattelivat, toki rohkeimmat heistä tekivät sen jo koulunkäytävillä!

Kuulostaa tutulta, taisin minäkin joskus saada jotain vastaavaa koulussa, en muista saiko näitä joka vuosi vai miten usein.

Muistan omilta kouluajoilta, yleensä tais olla pipari, mandariini ja suklaa. Ja näitä jaeltiin vielä noin kymmenen vuotta sitten myös Tampereella päiväkodissa, jossa olin töissä. Omille lapsilla ei ole jaettu Espoossa.

Oli meidän aikaankin vielä 😍 kääreellinen joulukarkki, piparkakku ja rusina-aski tai mandariini 😊 Pussi oli ihana, harmi jos sekin on säästetty pois 😕

En oo koskaan koulusta saanut sellaista joulupussia. Ennen kouluikää kerhosta olen saanut pikkujouluissa. Koulussa joulujuhlan ja todistusten jaon yhteydessä saatiin mehua ja pipareita heti syötäväksi mutta ei pusseissa.

En muista tällaista lapsena ikinä saaneeni. Esikoinen sai ainakin tänä vuonna - tavallaan. Pussissa oli suklaapatukka ja irtokarkkeja.

Takaisin