Kotiutumisvaatteet

Murupulla

Satasella mukana keskusteluissa
Että nyt varmasti ihan kaikkea mahdollista voi näinkin aikaisin ensikertalaisena miettiä, niin mitäs kokeneemmat mamit sanovat kesävauvan vaatetuksesta?
Nimenomaan tuota sairaalasta kotiutumista ajatellen.. Minkälaisella combolla sitä sitten kotiin sieltä synnäriltä lähdetään!? :Heartred :)
Pitkähihainen body, puolipotkarit ja joku haalari.. Ehkä..vai.. !?
Sukkia ja muita tietenkään unohtamatta! :)
 
Vaikea sanoa etukäteen kuinka lämmintä on kun tullaan vauvan kanssa kotiin (voi varmaan vaihdella syntymäajankohdasta riippuen +5-20 asteen välillä :rolleyes:).
Mä oon loppukuisena oottajana varannut pitkähihaisen bodyn, neuletakin, puolipotkarit, tumput, sukat ja pipon + peiton kaukaloon. Jos keli vaatii niin otan vielä neulehaalarinkin.

Jos sattuis yhtä kylmät kelit kuin viime kesäkuussa niin onneksi autossa on Eber, isi saa laittaa lämmittimen päälle hakiessaan meitä sisältä sairaalasta niin pääsee valmiiksi sopivan lämpöiseen autoon. :grin
 
Kuulostaa suunnitelmalta! :)
Tosiaan kelistähän se niin paljon kiinni on!!
Kiitos Rosalina! Näillä mennään!! :) Kaikkea sitä näin aamuisin miettiikin ja matkaakin vielä kolmannes jäljellä :D
 
Meillä taisikin lasketut olla ihan peräkkäin!?
Meillä 25.6., että missä kohtaa sieltä sitten tullaan niin jää nähtäväksi :)
 
Mä oon aatellu et se äitiyspakkauksen kesäpipo, tarvittaessa kevyttoppapuku onkohan se villahaalari yhtään pienempi? Mä tykkään siitä äippäpakkauksen vihree valkoraitasesta potkuhousuista et ehkä se ois. Joku esim. Äippäpakkauksesta saatu pusero kaveriks ja tietty tumput ja sukat. Paha onkin äkkiä ruveta miettiin et mitä toiselle pukee päälle?

Muoks. Mut en mä kesävauvalle kyl ala ostaa vastasyntyneen toppapukua. Katotaan nyt mitä me saadaan sieltä tuttavaperheestä vaatetta ja mitä mitää vielä ostaa...
 
No mutta enemmän askarruttaa se pukeminen jos on helle? Mites sitten puetaan? Tämä on mulle ensimmäinen kesävauva. Onko liian vähän jos laittaa vaan sortsiasun? Ja kaukaloon joku peitto?
 
Kun minä synnyin, oli vuosisadan helteet ja toista kuukautta kolmekymmentä astetta lämmintä. Olin vaippasillani harson alla ja vaunuja suojasi vielä toinen harso.

Jossain oli ohje, että jos on yli 20 astetta, vauvalle vähemmän vaatetta ja jos on alle sen, laitetaan pitkää kerrastoa päälle. Pään suojaaminen on tärkeää lämpötilasta huolimatta, etenkin niskan. Ja tietenkin vauva aina varjossa ja jos tuulee tai jotain muuta niin sitten tietysti enemmän vaatetta.
 
Kunnon helteellä riittänee tosi kevyetkin vaatteet. Ja toki riippuu vauvasta. Viluinen vauveli voi silloinkin kaivata hieman enemmän vaatetta päälleen. Mut kyllä vauva viestii sit olostaan, niin voi säädellä vaatetusta sen mukaan :)
 
Mä oon aatellu laittaa pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, tumput, pipo ja villaneule. Varaan mukaan vielä peiton tms jos oikein kylmä ilma sattuu olee. Ja mies voi tarvittaessa tuoda kotoa lisää vaatetta.

Näitä oon ajatellu. Bodyja otan kaks mukaan 50 ja 56, siltä varalta, että 50 onkin liian pieni.
 

Liitteet

  • 1426502941157.jpg
    1426502941157.jpg
    58.9 KB · Katsottu: 72
Mulle nuo kotiutumisvaatteet on aina olleet tärkeät. Nyt kun vauvoja on kaks niin ei olekaan nikn helppoa niitä miettiä. Aikasemmat vauvat on olleet niin hyvänkokoisia, että on 50 senttiset vaatteet on olleet tosi just ja just ja melko heti on saanut siirtyä 56 kokoon. Nyt kun vauvoja onkin kaksi niin en osaa yhtään arvioida minkä kokoisia ovat ja millaiset on kelit, jos sattuvatkin kovin etuajassa syntymään... viikonloppuna vauvanvaatteita kovasti kaupoissa hypistelin, mutta en oikein tullut hullua hurskaammaksi... pitääköhän vaan varata sitä 50 kokoa ja jos vauvat onkin pienempiä niin lähettää sit mummin ostoksille. Täällä löytyy ainakin popin ja anton&niinan liikkeistä keskosvaatteitakin...
 
Kannattaa varmaan varata joka tapauksessa pari kerrastoa kotimatkalle? Lähinnä sillä, että jos heti kättelyssä käykin jo vahinko ja vaatteet lihaisina.. :)

Meillä ei sairaalaan saa viedä vauvojen tavaroita ennen kuin vasta kotiin lähtö päivänä.
 
Totta, kannattaa olla. Ja muutenkin varaa mieluummin liikaa mukaan kuin liian vähän. :)
 
Voi lihaisat vaatteet.. :D joskus puhelimen tekstinsyöttö on vain turhan nopea ja tehokas.
 
Juu ku lähinnä mietinkin sitä vauvan lämmönsäätely kykyä että mitenkä se sitten toimii helteellä... Eli riittänee sortsihaalari, sukat, myssy ja varuilta se peitto. Olenkin ostanut kaksi uutta sortsihaalaria kun satuin löytämään blaalta 50% tarjouksella ja sit mulla oli miikkarin kutsut niin otin myös sieltä sen kesäasun kun sain sen 16e alennuksella :) Muutoin kyllä hankin käytettynä mitä hankin mutta tarviihan uus vauva nyt ees jotain uutta eikä kaikki isoveikan vanhoja :wink

Jos on kylmemmät kelit kuten esim viime kesäkuu, hyrrr niin toki otan varalle enempikin kampetta mukaan :)
 
Kunhan muistaa, ettei pikkuiselle valitse alkuun tumman sinistä tai mustaa suoraan ihokontaktiin, aiheuttavat herkemmin allergisenreaktion. Meillä eka sai n. vuoden jälkeen kauhean reaktion sukkiksista, joissa oli tumman sinistä ja punaista. Sukkikset oli pesty ennen käyttöönottoa. Olin valinnut jo kotiutumisbodyn, mutta otin lisäksi vielä pakkauksen valkeat bodyt jos mieli vaihtuu laitoksella.
 
Ihana, kun te mietitte tällaisiakin asioita konkreettisemmin :) Tosin oon mäkin hiukan jo miettinyt sillä silmällä noita vaatteita ostaessa, että ois jotakin "hienompaakin" pienessä koossa ja nimenomaan siihen kotimatkalle :) Ainakin kirpparilta löysin söpön neuletakin 56 koossa, loputkin vaatteet löytyy takuulla, jotka sopii tohon takkiin. Kirpparilta löysin myös kesäiltojen viileyteen fleecehousut ja saman sarjan pörröisemmän takin. Uutena en ois raaskinut tollaisia "hömpötyksiä" ostaa, mutta jotakin lämmintäkin saa olla, sillä äitiyspakkauksen haalarit on niin isoja. Mun äiti neuloo ja lapsen isän isän naisystävä, joten sieltä saattaa joku niistä olla pienempääkin kokoa :)
 
Mäkään en oo varma onko ne just noi vaatteet päällä, kun kotiudutaan, mutta tällä hetkellä noita ajatellut. :) Voi olla, että mieli muuttuu vielä ja käy ostamassa jotkut vaatteet nimenomaan kotiutumista silmällä pitäen. :)
 
Takaisin
Top