Kotityöt

Minä laitan ruoan, huolehdin asioiden suunnittelemista ja järjestelemisestä, yleensä soittelen ja teen koko perheen viralliset asiat, vastaan pyykkihuollosta ja enimmäkseen vastuullani on myös muu siivoaminen, imurointi, pölyt, tiskikoneen täyttö, käsitiskit jne.

Mies hoitaa autot (korjailee itse), maksaa yleensä laskut, hoitaa suurimmilta osin ulkona tapahtuvat työt ja sisällä sitten välillä täyttää tiskikonetta ja lattioiden pesu on pääosin hänen hommansa. Lisäksi jos tarvitsee korjailla/laittaa jotain, niin tekee ne, on varsin kätevä (+ammattiosaaminen) eikä juurikaan tarvitse huoltomiehiä tai korjaajia pyytää.

Meillä aikalailla menee just nuo naisten työt-miesten työt -jako. Olen itse aika paljon enemmän kotona kuin mies.

Meillä taitaa tehdä kotityöt se joka paremmin ehtii.
Eli ei ole mitenkään erityisesti jaettu.

Tosin auton huollattaminen on kyllä miehen juttu, koska hän sitä eniten käyttääkin.

Mies tyhjentää tiskikoneen ja laittaa pyykit kuivumaan. Usein myös viikkaa kuivat pyykit. Osallistuu myös lapsen hoitoon ja ruuan laittoon. Lapsen hoidon suhteen mies tekee suurimman osan iltatoimista, kun taas minä herään useimmiten aamulla. Muutoin minä teen miehen satunnaisia energianpuuskia lukuunottamatta muut hommat. Siis tiskikoneen ja pyykkikoneen täyttämisen, siivouksen (siis käytännössä kaiken siivouksen, joskus mies pyyhkii pöydän), metatyön, kaupassa käynnit...

Minä teen lähes kaikki kotityöt, siivouksen, pyykit, tiskit ja hoidan lapsen sekä koirat. Ruokaa mies laittaa joskus kun ei tykkää ”suomalaisesta” ruoasta.
Mies yleensä käy kaupassa mutta vain sen takia että hänellä on auto ( mun oma ajokortti pitäisi vaihtaa paikalliseen että saisin ajaa)

Takaisin