Kotitöiden suosikit ja inhokit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä ovat suosikkejasi kotitöistä? Entä inhokkeja?

Vaikea sanoa mistä tykkään eniten, ehkä lakaisemisesta. Inhoan pyykkien kuivumaan ripustamista, pölyjen pyyhkimistä ja viemärien avaamista.
 
Inhokkina tavaroiden järjestely, samaan kategoriaan menee siis myös puhtaiden pyykkien lajittelu ja astianpesukoneen tyhjennys.
Tykkään laittaa ruokaa, pestä pyykkiä ja laittaa likaisia astioita koneeseen imurointikin on kivaa jos joku on ensin tyhjentänyt lattiat..
 
Tykkään pestä, ripustaa ja viikata pyykkiä, vessan pesu on toinen suosikkini. Tyhjennän myös mielelläni tiskikoneen. Eniten inhoan imurointia.
 
Suosikit top 3

Wc:n siivous
Keittiön siivous
Pyykkikoneen täyttö

Inhokit top 3

Pyykkien ripustus
Imurointi
Pölyjen pyyhkiminen
 
Tykkään pestä, ripustaa ja viikata pyykkiä, vessan pesu on toinen suosikkini. Tyhjennän myös mielelläni tiskikoneen. Eniten inhoan imurointia.
Minulla täsmälleen samat. Epäilen että imuri-inhoni syy on se kauhea meteli, mikä imurista lähtee.
 
Imurointi on ihan kivaa ( jos ei ensin tarvitse raivata lattialta miljoonaa lelua/kenkää tms.) Pyykkääminenkin ihan mukavaa, kunhan pyykit mahtuvat alemmalle pyykkinarulle, ettei tarvitse kiipeillä. Ulkona ei voi kuivata/tuulettaa mitään siitepölyaikana.

Ehdoton inhokki on vessanpesu, koska ne aineet haisevat ihan järkyttävän pahalle, merkistä riippumatta. Myös ikkunoiden peseminen ei ole mun juttu. Johtuu oikeastaan vain siitä, että meidän taloyhtiön ikkunamekanismit ovat aivan älyttömän surkeat.
 
Imurointi on ihan kivaa ( jos ei ensin tarvitse raivata lattialta miljoonaa lelua/kenkää tms.) Pyykkääminenkin ihan mukavaa, kunhan pyykit mahtuvat alemmalle pyykkinarulle, ettei tarvitse kiipeillä. Ulkona ei voi kuivata/tuulettaa mitään siitepölyaikana.

Ehdoton inhokki on vessanpesu, koska ne aineet haisevat ihan järkyttävän pahalle, merkistä riippumatta. Myös ikkunoiden peseminen ei ole mun juttu. Johtuu oikeastaan vain siitä, että meidän taloyhtiön ikkunamekanismit ovat aivan älyttömän surkeat.
Minä käytän hajusteettomia pesuaineita, vessassa ja kylppärissä muistaakseni hajusteeton Kiilto kylpyhuoneen puhdistusaine. Sooda käy myös.
 
Inhoan imurointia ja tiskaamista. Onneksi on robotti-imuri ja tiskikone. Tykkään eniten pintojen puhdistuksesta, esimerkiksi kylpyhuoneen ja keittiön pesusta. Tykkään myös ripustaa pyykit narulle, mutta vihaan ottaa ne sieltä pois ja viikata (ja nämä kuuluvat aika tiiviisti yhteen, koska aika harvoin vaivaudun ottamaan pyykkejä narulta ennen kuin on pakko). :hilarious:
 
Omia lemppareita on pyykkäys ja pölyjen pyyhkiminen.

Ehdoton inhokki on imuroiminen ja lattioiden moppaus. Niiiiiiiin tylsää ja raskasta hommaa. :inpain:
 
Mä tykkään pyörittää keittiötä, siis myös tiskikonetta. Pyykkiäkin on mukava paiskoa koneeseen ja narulle, en siis viikkaile, kunhan heitän valmiina kasoihin, jotka häviävät kaappien uumeniin.
Kaikki muu siivous on epämiellyttävää ja yritän delegoida.. Pölyjä en ole ehkä koskaan pyyhkinyt:sorry:. Onneksi mulla on mies talossa.
 
Kamalinta on ikkunoiden pesu siksi en sitä kovin usein teekään :wink Puhtaiden pyykkien lajittelu kuivaustelineestä ei myöskään ole mieleen. Tykkään imuroinnista mikäli tavaraa ei ole paljoa lattioilla. Lattioiden pesusta tulee myös kiva fiilis. Puhtaiden lakanoiden vaihto on myös mun juttu, ihana pujahtaa illalla puhtaisiin lakanoihin :angelic:
 
pyykkäys ja tiskikonehommat on mieluisia kaikilta osin. tykkään myös pölyjen pyyhinnästä.

inhokkeja on imurointi ja vessan pesu.
 
Takaisin
Top