Kotidoppler kokemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja katra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

katra

Oman äänensä löytänyt
Elikkäs ratkesin pari päivää sitten tuon dopplerin tilaamaan vaikka itelleni lupasin etten sitä hanki ja tänäänhän se postissa tuli:D

Ääniä lähdin metsästämään ja sieltä ne löytyi miltein samasta kohtaa kuin neuvolassa. Ainoa mikä ihmetytti oli syke. Eli laite ilmeisesti mittasi ensin minun sykkeen kun näytti 60-70 välillä ja yhtäkkiä näytti jotain 30.

Voiko olla etten siis vain osaa käyttää vai voiko äänet olla vielä niin heikot tms että laite ei vielä niitä laske. Laite on siis Angelsounds doppler JPD-100S4 ja viikkoja nyt tasan 11 kasassa. Onkos kokemuksia?

Moikka Katra!
Minä myös haksahdin ostamaan dopplerin, tosin mulla on semmonen halvempi versio jossa ei oo mitään näyttöä, ei ei laske sykettä. Me saatiin heti kuulumaan kans vauvan äänet ja vaikka ei kyllä laskettu pulssia niin oli se ainakin tuplat mun pulssiin joten kyllä se vauva oli :) En osaa sit sanoa mitä sykettä se teillä mittas, varmaan sinun. Kuuluiko samaan aikaan vauvan äänet kun näkymän saitte? Tuo 30 nyt arvatenkin on joku virhelaskelma :) Ehkä se ei tosiaan vielä pysty laskemaan niitä? Saitteko kunnon hevosenlaukat kuulumaan vai sitä viuh viuh-ääntä?

Ostettiin doppler vasta nyt tässä loppuraskaudessa, joten ei ole kokemusta noilta viikoilta. Toi 60-70 kuulostaa ainakin sun omalta sykkeeltä. Alkuun on varmaan muutenkin vaikeampaa saada hyvin ne äänet kuulumaan kun vauva on vielä niin pieni. Kannattaa vaan kokeilla uudestaan ja jos oikein alkaa huolestuttaa, voihan sitä käydä neuvolassa kuunteluttamassa.

EDIT: tuli muuten sekin mieleen, että meillä ei kuunneltu neuvolassa sydänääniä ennen ku joltain viikolta 15 tms. Että on tosiaan mahdollista, ettei vielä saa kotona niitä ääniä kunnolla kuulumaan. Noi kotilaitteet kun on vielä hiukan vähemmän tehokkaita ku neuvolan kojeet.

Samaan aikaan ku mittasi sykkeen kuului syke hyvin tai mitä nuista vehkeistä nyt irti lähtee.Mutta kai syke on kumminki vielä niin heikko ettei tuo laite sitä osaa vielä laskea. En taida tuosta sykkeestä nyt kumminkaan ressaamaan. Pääasia et ääni kuului ja vauvalla kaikki hyvin. Enää alle viikko ja alkaa riskiaikakin olla ohi :D

Siis sikiön syke on siinä 140-160 eli kovempaa lyö kun oma syke. Ohjenuora on että n vkosta 12 voi yrittää alkaa kuulla jotain. Ainakin näin olen sen ymmärtänyt. Koti-dopplerilla et tule kuulemaan hevosen laukka-ääntä, lähinnä sellainen ääni, mitä kuulee jos olet joskus katsonut sukellusvene-leffoja. Siellä kun ne kuuntelee muita sukellusveneitä niin se ääni on semmonen vaimennettu thump-thump-thump...

Viuh-viuh tulee vasta myöhemmin. Meillä ehkä siinä vko 15-16.

Ja mittaa ihan alhaalta, häpyluun kohdalla.

Minäkin hassahdin moiseen! Maanantaina hain ja tiistaiaamuna 14+6 uskaltauduin kokeilemaan. Häpyluun kohdalta kuului aika selvä juurikin laukkaääntä muistuttava, ei ihan yhtä terävä kuin neuvolassa tosin. No eilen sitten ajattelin kokeilla uudestaan - aamulla loppui ensin patterit. Iltapäivällä ei sitten tullut kuin oma syke joka nousi sitten hermostuessa pikkuhiljaa likelle 80. No siinä sitten yritin pitää tunnin parin tauon ja kokeilin uudestaan alavatsalta kuten neuvolassa ja tiistaine - edelleenkään ei mitään. Ihmeen rauhallisesti kuitenkin otin, koska eihän se neuvolan lääkärikään saanut sitä sykettä kuuluviin viikolla 12+6! Siis ihmettelen tosiaan etten hyökännyt päivystykseen. No sitten kolmannella kerralla mietin että johan on ihme ellei ala kuulua! Ja sitten yllättäen ääni kuuluikin pitkän etsimisen jälkeen 140 tuosta navan alapuolelta! Eli ihan toisaalta kuin mistä oletin.
Tosiaan oma syke on kaikki alle sata ja sitten jostain 120 ylöspäin on sikiön sykettä. Kunhan ei nyt itse urheile mitatessaan [8D] Kaveri jolta tuon hankin sanoi että kuului äänet vasta viikolla 17. Joten tuskin tosiaan vielä 11 viikolla saa kotona kuuluviin. Tosin toisaalla täällä joku mainitsi saaneensa äänet kuuluviin kodi-dopplerilla jo viikolla 13.

täältäkin sellainen löytyy.
Löydettiin ekaa kertaa äänet rv 13.
Etittiin yli viikko ennen kuin löyty,ja
silloinkin löyty ihan häpyluun liki alhaalta.
Paljon alempaa kun oltiin osattu etsiä.
Kyllä sen erottaa omasta, on se ainakin sen tuplat omaan yleensä.
Ja vinkkinä että kannattaa etsiä samasta paikasta,
meillä oli ainakin pienellä lempipaikka alussa mistä löytyikin tosi usein[;)]

Malttia vaan !
ja tosiaan sehän riippuu ihan millainen kohtu on, missä lapsi on, istukasta ja monista
muista että löytyykö vai eikö.
Muistan kun siskolta ei löydetty yhtäkkiä neuvolassa rv 18 mitään ääniä,
oli toinen vaan piilosilla.

Meillä kuului viime maanantaina eli rv11+1 oikein hyvin ihan kunnon hevosenlaukka, vastasi aikalailla sitä ääntä mikä kuuluu tuolla: http://www.fetaldopplerfacts.org/tools/tools-fetal-doppler-sounds.php

Me ei olla tosiaan muualla päästy vielä ääniä kuuntelemaan mutta oli tuo kyllä täysin selvä homma [:)] Sieltä häpyluun rajalta löytyy kyllä. En tiedä onko äidin massalla merkitystä, itse olen aika hoikka, se voi ehkä vaikuttaa varhaiseen kuulumiseen?

Muokkaus! Valehtelin! Ei se ollutkaan rv10+1 vaan 11+1! Korjattu virhe siis [:)]

Juu samoin meiltä ne löyty tosi alhaalta ja samassa kolossa se tykkää kuljailla. Ja kyllä mie sen äänen siinä erotan mut se mitä se näyttää tuossa laitteen ruudussa sen sykkeen, näytti enemmän omalta sykkeeltä vaikka ääni oli selvästi vauvan. Tänä aamuna kumminki näytti jo vauvanki sykkeen joka oli tasan 140. Eli ehkä en vain osannu ensin käyttää :D

Meiltäkin tuo kotidoppler löytyy ja hyvin on toiminut [:)] Ah, mikä mielenrauha kun saa kuunnella vauvelin sydänäänet aina kun siltä tuntuu. Potkut kuuluu kans tosi hyvin. Aluks kuulu aika vaimeesti äänet ja niitä sai aika kauan ettiä, mutta nyt rv 15+5 löytyy jo ihan helposti [:)]

Täällä myös angel sound, toi varmaan ensimmäinen malli (vaaleanpuna-valkonen jossa kuulokkeet, ei näyttöä) ja sillä sain ekan kerran äänet kuulumaan tässä raskaudessa 10+4 (ja ultrassa todettiin - 3 - 4päivää)
eli kai se vähän riippuu ihmisestäkin että miten kuuluu.
Ja huomenna pitäis tulla sitten viikkonäytöllinen doppleri ilman kuulokkeita [:)]

Takaisin