Kosmetiikka raskausaikana

Ihan normaalisti aion käyttää. Enpä minä mitenkään erityisen paljon sitä käytä, mutta vähän rasvaa (muuten naama kuivuu ja iho hilseilee), ripsiväriä, kajaalia ja toisinaan luomiväriä. Hiukset hoidan kuten ennenkin, mutta en värjää niitä. En ainakaan kestoväreillä. Ja tietysti deodotranttia käytän.
 
Käytän samoin kuin ennenkin.
Hiuksia en tosin ole värjännyt nyt, enkä värjää kuin vasta toisella kolmanneksella ja viimeisellä varmaan toisen kerran.
Antiperspiranttia käytän lähes päivittäin ja meikkiä n. 1x /1-2vko.
Edellisessä raskaudessa käytin enemmän ja värjäsin ensimmäisen kolmanneksen aikanakin.
 
Minä olen vähentänyt kosmetiikan käyttöä. En käytä esim. hajuvesiä, hiuslakkoja tai kynsilakkoja. Meikkaan kyllä, mutta laadukkailla tuotteilla ja kevyesti. Hiuksia värjäsin, mutta vain raidoilla eli väri ei ottanut päänahkaan. Deodoranttia käytän niin vähän kuin mahdollista.
 
Luulen, että juurikasvusta ei tule niin paha, että olisi tarvetta värjätä raskausaikana ja vähän houkuttelisi katsoa minkä värinen oma hius on :)
 
Samassa on pysynyt: meikkaan ja laitan hiukset aineiden kera joka päivä. Kynsiä lakkaan myös. Hiukset aattelin värjätä kerran raskauden toisella kolmanneksella.
 
Mä meikkaan lähes päivittäin. Ihan perus ripsari, meikkivoide ja puuteri. Dödöö laitan päivittäin. Hiuksia en oo värjänny pitkään aikaan kun kasvatan omaa väriä takas eli värjäysongelmia ei mulle tuu.
Hajuvettä käytän oikeestaan vaan juhlissa.
Kaikki tuotteet muutenkin pysyy samana ku ennen raskautta, eli kaikki shampoot yms. Hiuksiin tungen tosi harvoin mitään mömmöjä ja en siitä vähästä usko olevan mitään haittaa vauvalle.
 
Mäkin käytän niin vähän yleensäkin, että en koe tarvetta muuttaa käyttöä tai merkkejä. Oikeasti varmaan pitäisi värjätä tukkaa useammin kun parin-kolmen kuukauden välein, mutta aivan sama. :grin Ei se mua liikuta jos ihmiset kauhistelee juurakkoa, ja talvella on kumminkin pipo päässä. :rolleyes:
 
Mä oon ehkä pikkusen vähentäny kosmetiikkaa, töihin mennessä meikkaan kevyesti (ripsiväri + kulmavaha) ja laitan antiperspiranttia, mutta kynsilakat on jääny kokonaan. Hiuksia en värjää enkä juurikaan muotoilutuotteita käytä, joskus latvoihin hoitoöljyä. Hajuvettä ei saa töihin laittaa muutenkaan, enkä migreenitaipumuksen takia käytä niitä vapaapäivinäkään kovin usein.
 
Esikoista odottaessani menin samoilla millä nyt ja ihan terve poika tuli. Siksi siis en ole kokenut kovinkaan tarpeelliseksi alkaa muuttamaan tottumiksiani. Töissä on kuitenkin oltava siisti, että ei työkaverit (tai asiakkaat!) pelästy. :joyful::mask::joyful:

Ja tuosta hiuksien värjäämisestä... Minulla on hiustenkasvatus ja omaan väriin vaihto menossa muutenkin niin siksi en värjää hiuksiani.
 
Hiuksia en ole värjännyt vuosiin, kun sain kerran allergisen reaktion väristä. Meikkiä käytän samoin kuin ennenkin eli mineraalipohja+ripsari+poskipuna. Hajuvesi jäi jo ihan alussa ällötyksen vuoksi. Kynsiä lakkaan ehkä kerran viikossa tuuletusikkunan edessä. Hiuslakkaa suihkaus päivässä. :D
 
Mä en oo muuttanut mitään enkä aio muuttaa. Just värjäsin hiukset ja värjäilen jatkossakin.
 
Tuossa artikkelissa myös ihmetyttää ettei pitisi rasvata?? Mulla ainakin tippuis koko nahka. Ja onhan niitä tutkimuksia että olematta kuukauden käymättä suihkussa bakteerit iholla eivät oikeastaan lisäänny juuri yhtään.ymmärrän että kannattaa olla varovainen ja tarkka mutta en mä kyllä henkilökohtaisesta hygieniasta luopuis. Ällöttää ajatuskin. Joillakin hikoilemattomilla voi ehkä toimia.
 
En kyllä dödöstä luopuis kun tuntuu et hikoiluttaa vaik ei mitään tekis :wideyed:
Esikoisen jälkeen en oo voinu hirveesti meikkiä enää käyttää, jotenkin tuntuu että aina jos laittaa niin alkaa koko naama kutiseen meikkivoiteesta ja silmät kirveleen jos ripsaria laittaa. Samoin en tiie mitä hiuksillekkin tapahtui kun raskauden aikana niistä tuli laineikkaan kiharat, aijemmin oli siis suorat :woot: Nyt sit odotan mitä tää toinen raskaus tuo tullessaan!:p
 
En ole edes ajatellut koko asiaa mutta en kyllä näe mitään syytä miksi luopuisin kosmetiikan käytöstä kokonaan.
En kyllä normaalistikaan käytä paljoa meikkiä ja tukkaa värjäilen silloin tällöin.
 
Minäkin siis käytän niinkin paljon, että meikkivoidetta ja kulmiin jauhemaista väriä. Noin muutaman kerran viikossa (välillä menee viikkokin ilman! Juhliin sitten ripsaria lisäksi ja ehkä luomiväriä vähän.
Deodoranttia (antiperspirantti) aina jos lähden johonkin (kauppaan, kylään, töihin tms).
Hiuslakkaa/muita hiustuotteita olen viimeksi käyttänyt ammattikoulua käydessäni (6v sitten viimeksi).
Kynsiä olen lakannut kaiketi viimeksi 3,5v sitten ennen käsileikkausta :hilarious:
Hiukset värjätty viimeksi kesän alussa ja värjään ennen joulua seuraavan kerran.
Shamppoo, hoitoaine ja saippua on kyllä käytössä.

Edellisessä raskaudessa käytin meikkiä PALJON enemmän ja värjäsin hiuksiakin useammin. Silti terve poika syntyi ja tuossa juuri naureskelee menemään :)
 
Mäkään en aio muuttaa tottumuksiani.. Ehkä hiusten värjäystä harvennan, mut enpä muuten.. Meikkaan joka päivä ja käytän muotoilutuotteita ja kynsilakkaa! Jotenkin koen oloni paremmaksi kun ihmisten ilmoille lähtiessä edes vähän laittautuu, mieli on parempi ja jollain tapaa stressi pienempi! :)
 
Takaisin
Top