Koska voi kuulla sydänäänet?

rusinapulla

Jostain jotain jo tietävä
Soitin neuvolaan ja sain ajan. Kyselin mitä eka kerralla siellä tehdään, niin sellaisen kuvan antoi että jonkinlainen vanha uä-laite niillä on millä saisi sydänäänet kuulumaan jos ovat kuuluakseen? Hiukan jännittää se miten jos ei kuulukaan oon omien tai vau.fi-sivujen laskurin mukaan silloin tasan 8 vkoa raskaana. Entä jos tuo heittääkin? Ja toisaalta odotan kovasti ekaa käyntiä että saisi jonkinlaisen varmuuden että siellä se rusina ui.
Onko kokemuksia?[:o]
 
Hei rusinapulla!

Itse kävin neuvolassa rv 8+1 ja silloin tehtii ultra alateitse (tais olla kohtuu uus vekotin) ja hyvin näkyi kuva vaavista ja kuului hänen sydämen äänet sillä. Monesti kuvasta ruudulta näkee sydämen sykkivän jos viikot vastaa kokoaan vaikkei sydän äänet kuulukkaan, meidän vauveli tosin on sellainen vilpertti että juoksee karkuun anturia niin joutuu hieman etsiskelemään sykettä toisinaan. Ja vauveli tuossa ultrassa vastas rv 7+3 kokoa vasta, mutta sen jälkeen viikot on pysyneet suurin piirtein samana minkä tuo tickeri osoittaa.

Sellainen kokemus täällä suunnassa.
Maajo
 
Heippa!

Mulla kuulu sydänäänet jo rv 7! [:D] Kun menin ekaan neuvolaan, luulimme että hedelmöitys on tapahtunut aiemmin kuin se todellisuudessa sitten oli. Ultrassa todettiin vain että kaikki hyvin ja vauva elossa ja kooksi saatiin silloin rv 7+5.

Mulle tehtiin eka UÄ ihan normi laitteella. Kauan niitä etittiin ja paniikki ehti jo iskeä, mutta sitten tosiaan kun selvis että toinen oli vielä niin pieni, niin ymmärsi miksi. [:)] Ei kannata hätäillä. Yleensä ne laitteet neuvolassa "takaa" sydänäänet vasta viikolla 12. Tai ainakin näin mulle sanottiin... Kaikki on varmasti kunnossa![:)]

Onnellista odotusta!
 
^ ja ei kuulemma ole tavatonta, vaikka menisi yli tuon 12 viikonkin! Etenkin jos dopplerilla kuuntelevat, jolloin vatsanpeitteet ja kohdun sekä sikiön asentokin vaikuttavat.

Mulle ei lekuri ois edes halunnu yrittää rv 9, kun aatteli, et saan slaagin, jos ei kuulu [8D]
 
Heissan!

Sydänäänet kuuluu jo vkl: 6-7 jos alateitse ultrataan. Muuten ne ei vielä kuulu. Sitten 9+3 ku mulla oli, kuulu vatsanpeitteiden päältä, ultralla! Mutta neuvolassa jossa käytetään doppler nimistä laitetta, ei kuulu vastaku 12 viikolla. Itellä oli nyt maanantaina sinne aika ja meillä jo kuulu :) Nyt rv. 11+6.
 
Kävin tänään neuvolassa ja sydänääniä ei se (nuori) th saanu kuulumaan ja viikkoja kasassa 14+1. Menen ensviikolla uudelleen josko silloin kuuluisi. Ylipainoa on ihan kivasti joten ei varmaan sen takia kuulunu. Np:ssa vatsan päältä ei kuulunu hyvin mutta alakautta kuulu ja näkyi tosi selvästi niin että oli itku päästä.
 
mulla ei edes ekalla neuvola käynnillä kokeiltu vatsaa eikä mitään sydän ääniäkään kuulunut vaikka olin tuolloin viikolla 8+5 [:(] en tiedä sitten miksi näitä ei tehty kun siskoni kävi kanssa n.vuosi sitten ensimmäisen kerran samassa neuvolassa niin hänelle oli tehty nämä kaikki [:-] oli ihan mukava neuvolatäti mutta tuli semmoinen tunne että häntä kiinnostaa kuin kilo (jotakin) tämä minun raskaus [>:] 
 
ALKUPERÄINEN: thiaa

mulla ei edes ekalla neuvola käynnillä kokeiltu vatsaa eikä mitään sydän ääniäkään kuulunut vaikka olin tuolloin viikolla 8+5 [:(] en tiedä sitten miksi näitä ei tehty kun siskoni kävi kanssa n.vuosi sitten ensimmäisen kerran samassa neuvolassa niin hänelle oli tehty nämä kaikki [:-] oli ihan mukava neuvolatäti mutta tuli semmoinen tunne että häntä kiinnostaa kuin kilo (jotakin) tämä minun raskaus [>:] 


siis ei kuunneltu sydänääniä.. [:D]
 
Mulla ei ekalla neuvolakäynnillä (rv7+5) ees yritetty kuunnella sydänääniä, kun täti sanoi ettei niitä vielä edes kuule. Samaten ekassa ultrassa vaan näytettiin, että siinä se sydän sykkii, mutta ei kuunneltu ääniä. Itseasiassa kummassakaan ultrassa ei ole kuunneltu sydänääniä, ne on vaa näyttäny mulle, että tossa se sykkii. 4D-ultrassa Bruno sit laitto äänet päälle ja totes että on hyvät ja vahvat sykkeet. Mut neuvolassa on vissiin sit sillä tokalla kerralla kuunneltu ja sillon oon ollu rv 16+3.... Et kaipa se on ihan paikkakohtastaki, missä vaiheessa neuvolassa kuunnellaan?
 
Meillä on neuvolassa niin surkimuksen vanhat laitteet, ettei niillä kuule yleensä kuin aikaisintaan rv 12. Toki neuvolantäti yritti jo aiemmin kuunnella, mutta hiljaista oli. Alussa harmitti, kun päästiin kuulemaan sydänäänet "vasta" rv 13, mutta näin loppuraskaudesta jo naurattaa kuinka kärsimätön sitä tuolloin olikaan! [:D]
 
Meillä kuunneltiin ekassa neuvolassa, viikkoja tasan 8+0, ja dopplerilla hyvin kuuluivat mahan päältä :)
 
Takaisin
Top