Koska lunta saa tulla?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Eilen iltavuorosta myöhään kotiin kävellessäni mietin, kuinka paljon valoisampaa olisi, jos maassa olisi jo lumi. Toivon lumen satavan ja pysyvän maassa pian! Entä te?

Saisi mun puolesta tulla lunta. Tai vähintään ainakin pakkasta, ettei tarvisi kokoajan olla imuroimassa!

Täällä on vain ohut lumikerros, saisi tulla ja kunnolla niin voi kolata lapsille kunnon liukumäet pihaan ja pääsevät testailemaan suksiaan. :smiling-eyes:

Esikoinen sanoi tässä juuri, että voisi olla vain talvi ( ja lunta) ja kesä. Syksyllä ja keväällä ei tee mitään.

Kyllähän tämä jatkuva vesisade aikuistakin riepoo - varsinkin minua, jonka täytyy hakea yltäpäältäkurassa oleva lapsi, päiväkodissa kun ulkoillaan säällä kuin säällä. Siinä sitten yrität, etteivät kaikki omatkin vaatteet ole kurassa, kun kotona ei autoton ehdi millään käydä.

Pimeässä lähdetään ja pimeässä tullaan kotiin. Lumentulo auttaisi kyllä, vaikka omat ongelmansa on siinäkin ( aura-autot heittävät kaikki lumet jalkakäytäville )

Esikoinen sanoi tässä juuri, että voisi olla vain talvi ( ja lunta) ja kesä. Syksyllä ja keväällä ei tee mitään.

Olen samaa mieltä lapsesi kanssa. 😁

Ruska-aika nyt on vielä kiva, mutta se alkaa olla ohi, joten lumi on täälläkin toiveissa. Kuopuskin oli niin iloinen lumesta, kun sitä tuossa jossain välissä käväisi maassa.

Lunta tuli! Lapset pääsevät hiihtämään ja talon miesväkeä odottaa pihalla kotikuntosali, arkiliikuntaa parhaimmillaan. :smiling-eyes: Saavat kolata kunnon liukumäen tuonne, nuorimmaisetkin ymmärtävät sen päälle.

Täällä lumi tuli ja meni. Ehti siitä nyt hetken iloita. Seuraavia pakkasia odotellessa (vaikka tuo loska onkin sitten liukasta. Ikävää kun välillä menee plussalle.)

Lumi tuli, lumi lähti, lumi tuli uudelleen ja nyt sitten ( Etelä-Suomen mittapuulla) kova pakkanen.

Mies lähti reissuun ( E-Amerikka) keveimmällä mahdollisella takilla.
Voipi huomenna olla vähän kylmä.

Jep, sieltähän lumet ja pakkaset palasivat. Pelkäsin jo palelua, kun säätiedotus ilmoitti tuntumaksi -19, mutta ei se kyllä tuntunut niin kylmältä kuin pelkäsin. Ei osunut tuuli. Joten iloitsen. ❄️ Harmikseni en uskaltanut lähteä lasten kanssa viikonloppuna pulkkamäkeen, kun vähän vielä on flunssaa.

Meillä täällä (keski)Saksassa sataa juuri nyt räntää ekan kerran tänä talvena. Nyt on luvattu koko viikolle lumisadetta. Päivisin lämmöt on 1'c - -6'c. Muuten tykkään siitä ettei täällä ole ihan niin kylmä kuin Suomessa (vaikka olenkin kotoisin vain Turusta), mutta kaipaan pysyvää lunta.
Täällä lumi tuskin tulee pysymään kauaa, yleensä jouluna ollaan plussan puolella jopa 10'c. Viime uutenavuotena oli 16'c :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viime vuosi oli kaikinpuolin kyllä oudon lämmin, ehkä tänä vuonna lunta tulisi useammin ja se pysyisi (edes hetken).

Meillä lumi yllätti äidin! Äidin, joka ihmetteli vaunujen kanssa hankea ja omia auttamatta liian ohuita sormikkaitaan. Ja lapsen, joka ei suostunut pukemaan kintaita.

Meillä lumi yllätti äidin! Äidin, joka ihmetteli vaunujen kanssa hankea ja omia auttamatta liian ohuita sormikkaitaan. Ja lapsen, joka ei suostunut pukemaan kintaita.
Mä muistan kun mun pikkuveli (yli 6v mua nuorempi) ei pystynyt kävelemään kaatuilematta epätasaisella märällä syksyisellä kodin hiekkapihamaalla jos kädet oli "vangittu" = sormet oli piilossa. Treenasivat asiaa kuntoon isän kanssa leikkimällä sisällä jotain lapaset molemmilla käsissään.
Toivottavasti sinun ei tarvitse alkaa toimimaan hänen kanssaan samoin.

Takaisin