Koska lääkäriin?

KevättäOdotellessa

Oman äänensä löytänyt
Elikkä mulla on menkat vähän myöhässä, ja kaikki mahdolliset raskausoireet. Testejä olen tehnyt jo kolme, mutta negaa näyttävät. Koska voi mennä lääkäriin, ainakin varmistamaan ettei kyseessä ole esim. kohtutulehdus, jonka oireena myös on voimakas valkovuoto ja alavatsan nippailut? Lämpökin on koholla, ja haluaisin rajata tämän vaihtoehdon pois... se ei tietty kerro muista oireista, kuten rintojen arkuudesta ja päänsärystä yms, mutta nehän voi mielikuvituskin periaatteessa tehdä.

Voinko siis marssia jo maanantaina päivystykseen ja vaatia verikokeita? Ei jaksaisi odottaa 22.pvä olevaan naistenklinikan hormoniklinikkaankaan kun nyt pelkää että jotain onkin vialla.

Joo ja olen jo täällä kuuluttanut olevni raskaana kun on jotenkin niin varma asiasta ollut mut nyt kyllä jo epäilyttää kun kp 30/28 ja negaa apteekin testillä [&:]

Meillä ainakin täällä Espoossa voi sairaanhoitaja(jos hyvä syy) laittaa lähetteen labrakokeisiin, eli vaikka raskaustestiin. Mulla on ollut kohtutulehdus kolme kertaa ja en kyllä voi mistään nippailusta puhua, vaan kohtu on aivan sairaan kipeä, ei sitä kipua kestä ja kuume nousee. Veristä/rusehtavaa vuotoa. Ei oikein ole mitään oikeaa neuvoa, että koska pitää/voi mennä lekuriin, vaan mentävä on silloin kun itsestään siltä tuntuu. 

Heissan,

Joskus mieli tekee tepposet raskausoireista, mutta voihan toki olla, että sinulla kerääntyy hormoonia vaan hitaammin, joten ei näy vielä testissä [:D]

Oliko niin, että tämä on ensimmäinen luomukiertosi?

Kannattaa soittaa vaikka neuvolaan ja kysyä josko tekisivät testit, tai sitten suoraan yksityiselle. Itse taitaisin kääntyä yksityisen puoleen, ellei jo heti maanantaina pääse verikokeisiin.

Onnea mukaan!!!

Ei oo ensimmäinen luomukierto, hormoniehkäisyä käyttänyt joskus vuosia sitten. Sen sijaan mulla nousi prolaktiinit kattoon väärän masennuslääkkeen takia, ja sen olis viime verikokeiden takia pitänyt jo olla ihan ok sen arvon. Mut siis joo eka kierto ilmeisesti vuosiin kun prolaktiini on normissa. Kuka tietää, mitä muuta häikkää mun hormoneissa mahtaakaan olla, siksi hormoniklinikka 22.pvä...

Joo mä oonkin ajatellut et kaikki muut oireet saattaa olla kuviteltuja, mut nää kivut on outoja ja hukun valkovuotoon, mikä on mulle ihan uutta. Ja lämpö on ja pysyy tavallista korkeammalla, siis 36.9-37.4, kun normilämpöni on 36.5. Verta tai ruskeaa vuotoa ei ole ollut, ja kivut kestää kyllä, vaikka välillä vihlasu saattaa pysäyttää.

Taidan tosiaan soittaa neuvolaan, se olikin tosi hyvä idea! Maanantaina kyllä saattaisin päästä terveyskeskukseenkin.... [8|]

Sen tiedän, ettei koko homma oo kuviteltua, siis jotain tuolla on. Joko tulehdus, kohdun ulkoinen tai onnekkaampi tapahtuma!

Kun vaan jo asia selviäisi, tavalla tai toisella. Epätietoisuus on kauheaa ja lääkäriin en ennen maanantaita pääse kun olen eri paikkakunnalla vanhempien luona.

Takaisin