Koska kerrotte muille raskaudesta?

Katseltiin pitopalvelun instagramista, että joissain häissä ainakin ollut pääruoka-annokset tarjoiltuna, ja risottoa parmesaanilla. Parmesaani on yleensä pastöroimatonta.. Mutta ei tiedetä, onko kaikki tarjoiltuja annoksia, vai vaikka kokonaan buffet, ja pitäis kysyä että saataisiin tietää. Sit taas ilman raskaudesta kertomista tuntuu hassulta kysyä sellaista asiaa. 😅

Mä vaan nään jo sieluni silmissä sen tilanteen kun tuodaan risotto eteen ja tajuan etten voi syödä sitä ja mietin vaan kuumeisesti et esitänkö että syön vai miten oikein pääsen tilanteesta 🥲 puolison sisarukset istuvat todennäköisesti samassa pöydässä ja joku tulee varmasti kysymään asiasta aika pian jos ruoka ei uppoa..

Eikös parmesaani lasketa kuitenkin kovaksi juustoksi, jolloin se on ihan turvallinen syötävä?

Mutta jos hääpari on läheinen, niin voihan sitä kysyä silleen puolivahingossa et hei, minkälaisella ruualla päästään herkuttelemaan :No Evil Monkey:

Eikös parmesaani lasketa kuitenkin kovaksi juustoksi, jolloin se on ihan turvallinen syötävä?

Mutta jos hääpari on läheinen, niin voihan sitä kysyä silleen puolivahingossa et hei, minkälaisella ruualla päästään herkuttelemaan :No Evil Monkey:
Joo, @pickledip parmesaania voi huoletta syödä vaikka olis pastöroimaton - tää löytyy sieltä Ruokaviraston ohjeesta😊

Mä ite joko yrittäisin syödä vaan sit sen mukaan mitä voi syödä - eli yrittäisin vältellä ehdottoman kiellettyjä (raaka kala yms.). Jos taas tuntuu, että haluaa tietää tarkasti mitä syö, voisin kysellä ruuista hääparilta tai sitten kertoa heille raskaudesta ja pyytää samalla heitä olemaan levittämättä tietoa eteenpäin😄

Hankala tilanne kyllä!

Okei siis mitä ihmettä, mun mielestä neuvolassa painotettiin et mitään pastöroimatonta ei sais syödä! 😅 mut joo on tosiaan ruokaviraston ohjeistuksessa on näin, neuvolan listassa ei mainita noita kovia juustoja. Ehkä mä sit uskallan mennä kertomatta, en syö lihaa tai kalaa niin ei ainakaan mitään tartaria tuoda eteen! Kiitos vinkeistä!!

Mä söin keskimmäisen odotuksen aikana isoisäni syntymäpäivillä tartaria ns vahingossa. En tajunnut et se oli raakaa 😅 Tosin en kyllä koko pihviä syönyt kun ei uponnut muhun mutta maistoin sitä. Ja tosiaan olin siinä vaiheessa jo viimeisen kolmanneksen alussa et kaikki paikalla olijat tiesivät raskaudesta. Mut ihan terve tyttö syntyi vaikka en ihan täydellisesti noudattanut ruokasuosituksia. Oon kaikissa raskauksissa tainnut salmiakkiakin vähän maistella ☺️

Me odotellaan vieläkin tonne viikolle 12-13 että olisi ekat seulat vastattu ennen kuin kerrotaan perheille ja kavereille. Nyt alkaa huomaamaan että on jo aika kuluttavaa pitää salassa kun yleensä olen aika avoin ihminen 🥲 Odottelen kovasti että saadaan seuloista (toivottavasti) hyviä uutisia ja päästään kertomaan lähimmille.

Meillä meidän keskimmäinen 6v on jo arvannut et äitin mahassa on vauva 🤭 Totesi vaan että kun äiti oksentaa samalla lailla kuin viimeksi niin joko siellä on vauva tai sit äiti on kipeenä. Ei olla vielä lapsille kerrottu kun sen tietää et sit koko kylä tietää.

Takaisin