Koronavirus ja alkuraskaus

Pakkanen

Vasta-alkaja
Hei,

Oman keskenmenoni yhteydessä juttelin erään terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja hän sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan koronavirustartunta lisää keskenmenoriskiä alkuraskaudessa huomattavasti. Googlettelemalla aiheesta löytyy joitakin tieteellisiä tutkimuksia ulkomailta, mutta isommilla aineistoilla ei ole tutkittu. Itselläni oli nopea mutta raju korona alkuraskaudessa ja sen jälkeen sain km.

Onko kenelläkään muulla kokemusta koronasta alkuraskaudessa?

Hei,

Oman keskenmenoni yhteydessä juttelin erään terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja hän sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan koronavirustartunta lisää keskenmenoriskiä alkuraskaudessa huomattavasti. Googlettelemalla aiheesta löytyy joitakin tieteellisiä tutkimuksia ulkomailta, mutta isommilla aineistoilla ei ole tutkittu. Itselläni oli nopea mutta raju korona alkuraskaudessa ja sen jälkeen sain km.

Onko kenelläkään muulla kokemusta koronasta alkuraskaudessa?

Mulla 2020 vuoden keskenmeno oli koronan aikana/jälkeen. Mulla tauti oli myös "paha", ei mikään pikkuflunssa ja lääkäritkin jälkikäteen ovat kommentoineet, että korona saattanut vaikuttaa keskenmenoon, mutta ei siitä ole varmuutta.

Mulla 2020 vuoden keskenmeno oli koronan aikana/jälkeen. Mulla tauti oli myös "paha", ei mikään pikkuflunssa ja lääkäritkin jälkikäteen ovat kommentoineet, että korona saattanut vaikuttaa keskenmenoon, mutta ei siitä ole varmuutta.
Kiitos vastauksesta, tämäkin vähän vahvisti omia ajatuksia 🙏 Toki keskenmenoon voi olla paljon muitakin syitä, mutta kova virustauti voi varmasti vaikuttaa.

Mulla oli korona kiinnittymisen aikoihin tuon meidän taaperon raskaudessa. Kaikki meni hyvin, toki alkio vasta kiinnitty silloin. Tauti oli muutenkin lievä.

Mullakin oli ekan keskeytyneen raskauden aikana koronavirusinfektio, mutta niin lievänä ettei oireita juuri ollut. En usko tuolla olleen yhteyttä keskenmenoon.

Takaisin