Koronarokotteet raskauden aikana

Kyfi1294430

Vasta-alkaja
Oletteko ottaneet rokotteita raskauden aikana? Onko tullut mitään sivuoireita?

Itse juuri mietin että uskallanko ottaa nyt kolmannen rokotteen, olen 12+1 viikolla

Otin kolmosrokotteen viikoilla 11+0. Oireina parin päivän lämpöily, väsymys ja pistokohdan kipu. Yhtä helpolla meni kuin ekatkin rokotteet. Nythän suositellaan rokotuksia kaikissa raskauden vaiheissa, just tänään oli tänne foorumillekin linkitetty siitä.

Otin kolmannen rokotuksen rv18. Käsi tuli vähän kipeäksi, ei muuta.

En edes harkinnut vaihtoehtoa, että jättäisin rokotteen ottamatta. Koronan riskit ovat kiistattomat raskauden aikana ja todennäköisyys saada korona lienee tällä hetkellä suurin koko pandemian aikana.

Otin ekan, kun raskaus oli jo alkanut, muttei ollut vielä tiedossa. Toisen joskus rv 15. Kolmannen saan nyt viimeisellä kolmanneksella. Kahesta ekasta ei mitään erikoisempia oireita ole tullut.

Otin koronarokotteen varhaisilla viikoilla (ajan olin varannut jo ennen kuin sain tietää raskaudesta). Rokotteen jälkeen pistokohta tuli kipeäksi, lihaksia kolotti ja lämpö nousi hieman, mutta pidin Panadolilla kuumeen poissa. Olin lukenut että kuume on suurin riski, joten mittailin kuumetta aika tiuhaan varmuuden vuoksi. Yhden vuorokauden lepäilyn jälkeen olo oli normaali.

Mä otin ekan rokotteen juuri ennen raskautumista ja toisen rv 13+ eikä tullut muuta kuin käsivarsi kipeäksi kummallakaan kerralla.

Ekan otin kuukausi ennen raskautumista, toisen rokotteen otin rv7. Ei tullut muita oireita kuin käsi kipeäksi. Vauvallakin oli kaikki hyvin molemmissa ultrissa. Kolmas ens viikolla rv28.

Toisen rokotteen kohdalla mietin jonkun aikaa, mutta loppujen lopuksi päätin, etten uskalla olla ilman.

Ekan otin rv 4, tokan rv 16. Ekasta käsi vähän kipeä, tokasta ei sitäkään. Kolmas olis kai sit joskus maaliskuussa, rv30+ jotakin, en ole vielä varannut.

Takaisin