Koronarokotteen jälkeiset kuukautishäiriöt

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Varsinkin vauvaa yrittävät ovat toisinaan entistäkin tietoisempia kuukautiskierrostaan. Onko sinulla ollut koronarokotteen jälkeen kuukautishäiriöitä?

Rokotteen jälkeinen kierros oli lyhyempi ja vuoto paljon runsaampaa. Kuukautiset alkoivat 2 päivää etuajassa, kun tsunami :bag: yleensä mulla alkanut pikku hiljaa tiputellen. Nukutin lasta ja yhtäkkiä oli kun joku olisi avannut hanan :eek:Pelästyin jopa itsekin miten rajusti vuotoa oli alkuun. Muuta en keksinyt kun, että rokotteen syy.

Edit. Tämä olikin kierros jossa raskauduin :angelic:

Muokattu viimeksi:
Ei ollut mitään vaikutusta ykkösrokotteella silloin meneillään olevaan eikä seuraavaan kiertoon.

Itsekään en huomannut mitään erikoista, yhdet kuukautiset olleet rokotuksen jälkeen.

Ekan annoksen jälkeen kierto muutaman päivän pidempi ja kuukautiset huomattavasti kivuliaammat ja runsaammat.

Mitään vaikutusta en ainakaan ensimmäisellä rokotteella huomannut kiertooni.

Olen saanut ensimmäisen rokotteen eikä sillä ollut mitään vaikutusta kuukautiskiertoon.

Enkä ollut siitä erityisen huolissani, vaikka olin kyllä kuullut näistä vaikutuksista. Kuukautiskierto on sen verran herkkä prosessi, että siihen vaikuttavat tosi monet asiat, kuten stressi. Mieluummin otan sen riskin, että raskautumisessa kestää pari kuukautta pidempään mahdollisten kuukautishäiriöiden takia, kuin sen riskin, että saan raskaana ollessa koronan.

Mieluummin otan sen riskin, että raskautumisessa kestää pari kuukautta pidempään mahdollisten kuukautishäiriöiden takia, kuin sen riskin, että saan raskaana ollessa koronan.

Haluan tähän oikaista Jadine ja muut että rokote ei estä saamasta tartuntaa. Myös rokotteen ottanut voi saada viruksen ja levittää sitä.

mä sain ensimmäisen koronarokotteen ihan inseminaatiokierron alussa. inseminaatiota seurasi kemiallinen raskaus, positiivinen raskaustesti dpo14-16. vaikka raskaustesti oli negatiivinen jo dpo19, vuoto alkoi vasta dpo29. voi olla, että rokotus sekoitti tuota vuodon alkua tai sitten epäonnistunut raskaus, kukapa tietää.

Haluan tähän oikaista Jadine ja muut että rokote ei estä saamasta tartuntaa. Myös rokotteen ottanut voi saada viruksen ja levittää sitä.

Rokote ei estä tartuntaa sataprosenttisesti, mutta vähentää tartunnan todennäköisyyttä roimasti ja varsinkin suojaa vaikeammilta tautimuodoilta. Varsinkin tuo jälkimmäinen on minulle tosi tärkeä juttu. Juuri oli Ylen uutisissakin, että odottavia äitejä on joutunut deltavariantin takia sairaalaan ja on jopa tehty joitakin ennenaikaisia sektioita koronan takia.

2. Rokotteen jälkeen muutamia puolitoista viikkoa rokotuksesta, kuukautiset tuli 7 päivää etuajassa, normaalia runsaampana.

Päivitänpä tähän eli ekan annoksen jälkeen ei yhtään normaalia kiertoa. On pitkittynyttä, paljon kivuliaampaa, huomattavasti runsaampaa ja hyytyneempää ja nyt uutena selvästi lyhyempi kierto, jossa menkkaoireet tuli kuitenkin vasta siinä vaiheessa kuin olisi normikierrossa pitänytkin tulla. Keho siis ihan sekaisin!

Ens viikolla olisi toinen annos ja kauhulla odotan miten se vaikuttaa. Todennäköisesti nämä ensimmäisestä rokoteannoksesta asti ilmenneet muutokset kuitenkin sinetöivät sen, ettei me saada sitä kauan toivuttua iltatähteä. Aikaa vastaan kun muutenkin taisteltiin :sorry:

Mulla kierto piteni kauheasti, noin 32päivästä 49päivään. Ei paljoa naurattanut, kun tiesin ettei siinä kierrossa ollut raskautumisen mahdollisuutta.

Toinen rokote maanantaina ja kauhulla odotan miten tällä kerralla käy. Koen rokotteen kuitenkin olevan niin tärkeä, etten viitsi jättää ottamatta vain vauvahaaveen takia.

Moi,

Täytyy lisäillä tänne omatkin huomiot. Ensimmäinen rokote ei aiheuttanut muutoksia kiertoon. Nyt toinen syyskuussa otettu rokote pidensi kierron melko tasaisesta 28päivän kierrosta 36 päivän mittaiseksi. Nyt toinen rokotteen jälkeinen kierto meneillään ja kp35 Itse vuodossa ei mitään poikkeavaa. Onko tämä nyt sitten se uusi normaali

Minä tulin lueskelemaan että onko kellään kokemusta että rokotteen jälkeen olisi ollut jo yhdet normaalit menkat ja sen jälkeen jonkinlaista häiriötä. Täällä menkat nyt viikon verran myöhässä, raskaustestit mielestäni negaa, kuitenkin selkeitä menkkajomotuksia on ollut pitkin viikkoa, vuotoa ei vaan kuulu.. Itselle tämä on jollainlailla poikkeuksellista ja pohdinkin voisikohan rokote olla syynä. Noh, toinpa tämänkin julki jos vaikka jollain samanlainen tilanne? :o

Toisen rokotteen jälkeen tulin kierrosta spontaanisti raskaaksi Beaming Face With Smiling Eyes melkoinen saavutus lapsettomuustaustalla.

Toisen rokotteen jälkeen kuukautiset muuttuivat hurjan kivuliaiksi. Olen aina kärsinyt kivuliaista ja runsaista menkoista, mutta nyt oli kyllä jotain omaa luokkaansa särky, olin melkein toimintakyvytön! Vuoto myös aikaistui 32->26 ja runsastui. Seuraavaan kiertoon oli jo tasaantunut hieman.

Ensimmäisen rokotteen jälkeen tiputteli seuraaviin kuukautisiin saakka. Tämä on täysin epänormaalia minun kierrossani. Toisen piikin jälkeen kierto piteni melkein viikolla ja kuukautiset olivat tosi kivuliaat. Osasin jo odottaa toisella kerralla jotain vaikutusta hormoonitoimintaani. Piikin sain kummallakin kertaa muutama päivä ennen ovulaatiota.

Takaisin