Törmäsin uutiseen, että Suomi aikoo mahdollisesti luopua kaikista koronarajoituksista syksyn aikana. Mitä ajatuksia? Aiotteko luopua esimerkiksi maskista ja turvaväleistä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oltiin automatkalla perheen kanssa ja oli pakko pysähtyä syömään. Valittiin iso taukopaikka ja siellä olikin hyvin tilaa. Istuttiin lapsen kanssa salin perällä, missä oli paljon tyhjiä pöytiä. Odotimme ruokaamme ja iso seurue tuli viereiseen pöytään!! Olisi ollut mahdollisuus jättää jopa kolme pöytää väliin, mutta tulivat viereen. Vaihdoimme pöytää.Omasta mielestäni rajoituksia voi kyllä höllätä, mutta ei vielä kokonaan purkaa. Turvaväli on kyllä itselle tallentunut niin että tulee epämukava olo jos joku vieras on pidempään lähempänä. Esim. kaupassa voi kävellä ohi, mutta jos olisin ulkona syömässä en haluaisi ketään ihan viereen. Harmi että monet ei tunnu ajattelevan samoin vaan istutaan vierekkäisissä pöydissä ellei sitä ole estetty.
Minä taas pelkään juuri sitä, että päiväkodeissa luovutaan maskeista ja lapsilla ei ole enää mitään suojaa.Kaikki muu käy, mutta tuosta kamalasta maskista voisi päästä eroon. Työteho on laskenut todella paljon verrattuna aikaan ennen koronaa.
Maskipakko töissä ( jo muutenkin typerä avokonttori) ja joukkoliikenteessä on laukaissut uudelleen nuoruusiän migreenin. Lisäksi olen saanut noista maskeista nuhan ja yskän. Etätyöviikolla kotona oireita ei ole.
Ravintoloissa/baareissa/muissakaan joukkotapahtumissa emme käy muutenkaan, kun juniori on vielä niin pieni.
Minä taas pelkään juuri sitä, että päiväkodeissa luovutaan maskeista ja lapsilla ei ole enää mitään suojaa.
Meillä on ohjeissa vielä, että maskia on pidettävä muulloin paitsi ulkona ja sielläkin on pidettävä turvavälit jos riisuu maskin.Ei meidän päiväkodissa kaikki aikuiset pidä maskia kuin silloin, kun lapsia tuodaan ja haetaan. Pienet, puhumaan opettelevat lapset tarvitsevat myös suun liikkeitä. Maskin kanssa en aina itsekään tahdo saada kaikkien hoitajien puheesta selvää.