Koronapassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kannatatko koronapassin käyttöönottoa?

• Kyllä

Äänet: 9 45.0%
  • En

Äänet: 4 20.0%
  • En ole varma

Äänet: 7 35.0%

• Kaikki äänestäjät
    20

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Koronapassi todistaa, että henkilö on saanut koronarokotukset, saanut koronatestissä negatiivisen tuloksen tai sairastanut koronan ja parantunut siitä. Koronapassi mahdollistaisi vaikkapa pääsyn isoon tapahtumaan.

Mitä ajatuksia koronapassi sinussa herättää?

Minulle on se ja sama pääseekö jollakin passilla joukkotapahtumiin.

Mutta missään nimessä passia ei saa vaatia ruokakaupassa, apteekissa tai joukkoliikenteessä.
Eikä lapsilta, joita ei vielä rokoteta.

Lisäksi, jos on sairastanut lieväoireisen koronan, se ei näy yhtään missään.

Mietin, voiko tuo olla perustuslain mukainen juttu. Mutta sen päättävät lakiasiantuntijat.

Minulle on se ja sama pääseekö jollakin passilla joukkotapahtumiin.

Mutta missään nimessä passia ei saa vaatia ruokakaupassa, apteekissa tai joukkoliikenteessä.
Eikä lapsilta, joita ei vielä rokoteta.

Lisäksi, jos on sairastanut lieväoireisen koronan, se ei näy yhtään missään.
Näkyy se antigeenitesteissä. Tai jos on käynyt koronatestissä ja saanut positiivisen tuloksen ja parantunut. Siitähän saisi passiin että kyllä on sairastanut.

Mutta itse olen ehdottomasti tämän kannalla. Isot vapaaehtoiset tapahtumat saisi potkaistua käyntiin turvallisesti kun rokottamattomat eivät pääsisi tartuttamaan muita.

Näkyy se antigeenitesteissä. Tai jos on käynyt koronatestissä ja saanut positiivisen tuloksen ja parantunut. Siitähän saisi passiin että kyllä on sairastanut.

.

Tuskin siihen antigeenitestiin kuka tahansa huvikseen pääsee? Lapset tuskin lainkaan.

Mielestäni festareille sun muille voisikin päästä vain koronapassilla. Kauppoihin jne pitää päästä ilmankin. Lapsilta sitä tietenkään ei tule vaatia, eihän lapsia tällä hetkellä rokoteta. Ja muutenkin se olisi hyvä ottaa käytäntöön sitten kun ne on ehditty rokottaa, jotka haluaa/voi rokotteen ottaa. Ainakaan Turussa ei vielä ole.

Tuskin siihen antigeenitestiin kuka tahansa huvikseen pääsee? Lapset tuskin lainkaan.
mutta sanoit ettei lieväoireinen korona näy yhtään missään? mistä tietää että on sairastanut koronan jos ei ole käynyt testissä. ja kun on käynyt testissä ja parantunut niin siitä saisi sen merkinnän. koska ainakin meillä on ohjeistettu että lievissäkin oireissa hakeudutaan testiin, jolloin tietää onko korona vai ei :)

Takaisin